Kończy się budowa nowego peronu na Dworcu Głównym. Już wiemy, kiedy go otworzą (ZDJĘCIA)

JEW
Na budowanym szóstym peronie stacji Wrocław Główny kończy się montaż zadaszenia nad schodami. Zamontowana jest już winda. Będzie tam też zamontowany system informacji wizualnej oraz nagłośnienie. Z nowego peronu podróżni skorzystają w styczniu 2020 roku. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. ułatwi obsługę podróżnych na największej dolnośląskiej stacji.

Na nowym peronie szóstym wykonawca zamontował zadaszenie nad schodami prowadzącymi z przejścia do holu głównego. Metalowa konstrukcja zostanie oszklona. Wcześniej zostały zbudowane schody i wykonano „przebicie” do tunelu. Ściany nowego odcinka wykładane są ceramicznymi płytkami, podobnymi do zastosowanych w istniejących przejściach. W grudniu wykonawca dokonał odbioru technicznego windy, która znajduje się obok nowych schodów. Gotowa jest konstrukcja peronu. Wykonawca rozpoczyna montaż oświetlenia.

Dla pasażerów przewidziano informacje głosową oraz wizualną. Będzie czytelne oznakowanie oraz gabloty z rozkładami jazdy. Dostęp do peronu nr 6 będzie też zapewniony bezpośrednio od ul Suchej. Dla podróżnych, korzystających z komunikacji miejskiej i dworca autobusowego, będzie to dogodna trasa. Na peronie po obu stronach wejścia od ulicy Suchej staną dwie kilkunastometrowe wiaty oraz ławki.

Zasadnicze prace przy peronie szóstym zostaną zakończone do końca stycznia. Wówczas podróżni będą mogli korzystać z nowego obiektu informuje PKP Polskie Linie Kolejowe.

Nowy peron będzie dostosowany do obsługi wszystkich pociągów pasażerskich, ale ze względu na jego usytuowanie, blisko ulicy Suchej, będzie dogodny dla obsługi lokalnych pociągów aglomeracyjnych. Kwota przeznaczona na budowę to około 8 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych oraz ze środków własnych.

źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Ćwiczenia WOT w pasie przygranicznym z Białorusią

Wideo

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gupie ludky jadom

Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia z biedy już sprzedali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski metropolitarny pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

w
warszawiak

Wsiocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie są tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

J
Jacek Kaźmierczak

Wbijcie sobie do łba tępe gówniarze, że żadnej kolejki do Pragi nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Pragą!

P
Paweł Kukurowski

To dopiero początek rozbiórki kolei we Wrocławiu, z której nikt nie korzysta, bo wieśniaków zza Buga nie stać na bilety. Zresztą i tak wolą swój transport - wozy konne.

b
bekacz

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

K
Kupa Madrjas

Linia z Jeleniej Góry do Lwówka do niedawna była najwolniejszą linią kolejową z pociągami w całej Unii Europejskiej! Pociągi wlekły się tam 10 km/h. Co zrobiły Koleje Dolnośląskie z tym problemem? Całkowicie zlikwidowały pociągi zamiast wyremontować tory! Podejście do kolei gorsze niż w Afryce Równikowej.

Cała Polska śmieje się z Dolnego Śląska.

s
sołtys Sobótki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

Dodaj ogłoszenie