Kompromitacja. Przetarg na Hubską unieważniony. Będzie...

    Kompromitacja. Przetarg na Hubską unieważniony. Będzie kolejne opóźnienie

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Czy przebudowa Hubskiej kiedyś się skończy?
    1/9
    przejdź do galerii

    Czy przebudowa Hubskiej kiedyś się skończy?
    ©Pawel Relikowski / Polska Press

    Brak słów, by skomentować to co dzieje się wokół remontu ulicy Hubskiej. O kolejny miesiąc opóźni się oddanie do użytku rozkopanego fragmentu tej ulicy, bo Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na dokończenie inwestycji. Powód? Zabrakło podpisów na wysłanych drogą elektronicznych drukach.
    Koszmar związany z budową torowiska na ul. Hubskiej trwa nadal. Jeszcze w poniedziałek, gdy poznaliśmy firmę gotową dokończyć prace po wyrzuconej z placu budowy w grudniu hiszpańskiej Balzoli, wydawało się, że inwestycja zakończy się na początku wiosny.

    Dziś pewne jest już, że tak się nie stanie. Wrocławskie Inwestycje unieważniły przetarg na dokończenie inwestycji, bo obie firmy, które wystartowały w przetargu, w plikach przesłanych do miasta nie zamieściły wymaganych podpisów. Oferty po raz pierwszy w historii WI były składane elektronicznie, a nie tradycyjną pocztą.

    Unieważnienie przetargu opóźni zakończenie prac i oddanie do użytku ul. Hubskiej o kolejny miesiąc. Pierwotnie remont miał się skończyć we wrześniu 2018. Teraz najbliższy możliwy termin to maj lub czerwiec 2019.

    Jak informuje Marek Szempliński, rzecznik Wrocławskich Inwestycji, spółka jeszcze wczoraj wysłała ogłoszenie o nowym przetargu do dziennika urzędowego Unii Europejskiej. Gdy tylko ogłoszenie zostanie w nim zamieszczone, chętne firmy będą miały 15 dni na złożenie ofert. Wykonawca, który zostanie wybrany, będzie miał trzy miesiące na zakończenie inwestycji. Stąd wniosek, że tramwaje nowym torowiskiem, a kierowcy nową jezdnią pojadą najwcześniej w maju. Jeszcze w grudniu, kilka dni przed wyrzuceniem Balzoli z placu budowy na Hubskiej, Hiszpanie deklarowali kwiecień jako termin oddania ulicy wraz z torowiskiem do użytku.

    Miasto nie zwiększy także funduszy, które przeznaczy na dokończenie remontu ul. Hubskiej. W dalszym ciągu będzie to 15,7 mln zł na główne prace i 873 tys. zł na przebudowę światłowodów należących do Orange, które biegną pod drogą. W unieważnionym przetargu obie oferty były wyższe łącznie o blisko 6 mln zł niż budżet przeznaczony na inwestycję.



    Zobacz też:
    Tak było pod koniec listopada

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (317)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ul hubska

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Tojest ulica co miala kostke ciekawe gdzie sie podziala bo zostal tylko piasek

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czy ktoś

    weryfikuje koszty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    inwestycji z kieszeni podatnika ? 6 peronik - 200 metrów pryzmy piasku, kilkadziesiąt płyt betonowych, trochę zbrojenia i betonu, trochę kabla - 7 mln, kilkaset metrów ulicy z pełną infrastrukturą...rozwiń całość

    inwestycji z kieszeni podatnika ? 6 peronik - 200 metrów pryzmy piasku, kilkadziesiąt płyt betonowych, trochę zbrojenia i betonu, trochę kabla - 7 mln, kilkaset metrów ulicy z pełną infrastrukturą ~ 14 mln, czy ktoś nie przesadza z tym peronikiem ?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie rozumiem tych łez

    Django (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    Wybraliście sobie plat fusów to przygotujcie się na dalsze zamykanie kolejnych ulic, pasów, zwężanie dróg, likwidacje estakad. Przecież chyba na to głosowaliście. PO nigdy nie kryło się z tym że...rozwiń całość

    Wybraliście sobie plat fusów to przygotujcie się na dalsze zamykanie kolejnych ulic, pasów, zwężanie dróg, likwidacje estakad. Przecież chyba na to głosowaliście. PO nigdy nie kryło się z tym że chce sparaliżować totalnie Wrocław.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Oj tam

    Sutek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Cisza, spokój, po co tramwaj i samochody. Przynajmniej koty Sutryka mają gdzie szczać i srać w tej dużej piaskownicy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zabawa kosztem mieszkańców

    WE (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Robimy przetarg wybieramy firmę która formalnie spełnia kryteria, firma od początku pracuje na 20%, zabieramy jej przetarg, ogłaszamy kolejne, pokazujemy, że prężnie działamy, następnie okazuje...rozwiń całość

    Robimy przetarg wybieramy firmę która formalnie spełnia kryteria, firma od początku pracuje na 20%, zabieramy jej przetarg, ogłaszamy kolejne, pokazujemy, że prężnie działamy, następnie okazuje się, że nie ma pieniędzy, bo miasto niedoszacowało kosztów...oprócz zwężania istniejących ulic, taka jest i chyba już będzie polityka miasta. Tylko dlaczego kosztem mieszkańców miasta??? Jedna z głównych ulic przy dworcu PKP/PKS i stoi zamknięta od wielu miesięcy? Zresztą, zmieniając temat jej otwarcie sparaliżuje i tak już sparaliżowaną dopiero co otwartą Pułaskiego/Dyrekcyjną...Korek nieomalże 24h...bez sensu - tramwaj z nikąd do nikąd czy hulajnoga elektryczna sprawy nie rozwiąże...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jaki maj czerwiec?

    Fifi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Przecież jak oferty były o 6mln wyższe od budżetu (jaki to wymyśliło sobie WI), a WI nie zamierza dokładać kasy to przetarg znowu będzie nierozstrzygnięty. Chyba nie myślicie że ktoś dołoży do...rozwiń całość

    Przecież jak oferty były o 6mln wyższe od budżetu (jaki to wymyśliło sobie WI), a WI nie zamierza dokładać kasy to przetarg znowu będzie nierozstrzygnięty. Chyba nie myślicie że ktoś dołoży do interesu? Najpierw WI musi przynieść kasę w zębach i zachęcić potencjalnych Wykonawców bo inaczej ta droga będzie pobojowiskiem do odwołania. Jestem inżynierem i nie ma opcji żeby tą drogę można było skończyć do czerwca. Po pierwsze czas na przetarg, odwołania, podpisanie umowy, wejście na plac budowy, realizacja przynajmniej 6 miesięcy, odbiory... do końca roku jak wszystko pójdzie dobrze.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pytam

    was (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    GDZIE JEST SUTRYK?!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    GAMOŃ

    POKOtoszmoki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Marionetka sutryk nie nadaje sie na prezydenta miasta.Z nędznego urzędasa dupkiewicz promował go do funkcji na która się nie nadaje.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I tu się z Tobą zgadzam

    chirurg (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    a co do Dupkiewicza to i on się też nie nadawał na to stanowisko...….

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    widukt na Pułaskigo

    rafalm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Torowisko zrobione ok. Ale cała reszta brudna i koszmarna jak było. Czy nie można chociaż umyć tej konstrukcji?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    WI

    Czad (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Może załoga wrocławskich Inwestycji zacznie obsługiwać lektyki?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo