Gotowa obwodnica Brzegu Dolnego od dwóch miesięcy czeka na...

    Gotowa obwodnica Brzegu Dolnego od dwóch miesięcy czeka na otwarcie

    Grzegorz Chmielowski

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Gotowa obwodnica Brzegu Dolnego od dwóch miesięcy czeka na otwarcie
    1/3
    przejdź do galerii

    ©fot. dsdik

    Budowę obwodnicy Brzegu Dolnego zakończono w połowie grudnia. Ale tak bardzo potrzebna miastu droga wciąż jest zamknięta i niedostępna dla ruchu samochodowego. - Jak długo jeszcze będą nas zatruwać ciężarówki jadące przez miasto? - pytają zdenerwowani mieszkańcy.
    Obwodnica Brzegu Dolnego, o długości 5,4 km, powstała na zlecenie Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu. Jak informuje DSDiK, droga była gotowa 14 grudnia 2018 roku. Po kilku dniach, 19 grudnia, DSDiK rozpoczęła odbiór. Komisja spisała uwagi, które wykonawca ma usunąć do 30 kwietnia. - Usterki te nie dotyczą wad wykonania i nie mają wpływu na możliwość otwarcia drogi do ruchu. Uwagi dotyczą nasadzonej zieleni, profilowania warstwy humusu oraz prac porządkowych w pasie drogowym - informuje Leszek Loch, dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei we Wrocławiu.

    Jeszcze 22 listopada 2018 r. wykonawca, czyli firma Berger Bau Polska sp. zoo.o., złożył wniosek o pozwolenie na użytkowanie tej drogi w Wojewódzkim Inspektoracie Nadzoru Budowlanego. Inspektorzy z WINB przeprowadzili kontrolę w terenie 8 stycznia.

    Niestety, na adres wykonawcy na początku lutego nadeszła zła wiadomość. Decyzją z 1 lutego Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego odmówił wydania pozwolenia na użytkowanie obwodnicy. - Decyzja ta została wydana w związku z niezgodnością wykonanej budowy z projektem budowlanym w zakresie zagospodarowania terenu - wyjaśniał nam Przemysław Warszakowski, zastępca Dolnośląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

    Berger Bau Polska się odwołał od tej decyzji. Ale Dolnośląski Inspektor podtrzymał swoje negatywne stanowisko. Wykonawca uważa jednak, że ma rację. - Na pewno będziemy odwoływać się od decyzji WINB do Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego - poinformował nas w piątek Grzegorz Serafin, dyrektor ds. budownictwa drogowego w Berger Bau Polska. Jego zdaniem problem jest bardziej „natury prawnej niż technicznej”.

    - Aktualnie wykonawca ma zobowiązanie umowne na dostarczenie nam decyzji Pozwolenia na Użytkowanie w terminie do 31 marca 2019 roku - przypomina Loch.

    Czy ten termin jest realny - zależy od tego, czy Berger Bau Polska uzyska ostatecznie pozwolenie na użytkowanie drogi.

    Obwodnica Brzegu Dolnego to kolejny odcinek tzw. aglomeracyjnej obwodnicy Wrocławia, która kiedyś ma obiec miasto od zachodu, łącząc drogę ekspresową S5 na północy z autostradą A4 na południu. W połowie września ub. roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei oddała do użytku 4-kilometrowy fragment tej trasy, wraz z przepustem pod linią kolejową, stanowiący obwodnicę Miękini. W ten sposób połączono nową jezdnią most na Odrze w Brzegu Dolnym z drogą krajową 94 koło Środy Śląskiej.

    Obwodnica Brzegu Dolnego ma wyprowadzić ruch z centrum miasta na północ (do miejscowości Radecz). - To dla nas bardzo ważna trasa, bo ma wyprowadzić poza centrum ruch cieżarówek jadących do zakładów Rokita - mówi wieloletni radny miejski Eugeniusz Skorupka. - Mieszkańcy Starego Miasta i Alei Jerozolimskich skarżą się bardzo na te ciężarówki. Mam nadzieję, że obwodnica rozwiąże ten problem. Ale jak będzie to się okaże - dodaje Skorupka.

    Zobacz też

    Jak bezpiecznie jeździć autem zimą







    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (45)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gazeta Wrocławska - opiszcie proszę temat Obwodnicy Miękini, o której ktoś napisał poniżej

    Maciej (gość)

    Zgłoś / 7

    Wygląda na fajny materiał na artykuł, a przy okazji pomożecie mieszkańcom.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przykre

    jarek (gość)

    Zgłoś / 7

    ktoś tą drogę odebrał z Dsdik i budowę jej nadzorował .

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kabaret będzie trwał

    ręce opadają (gość)

    Zgłoś / 11 / 1

    nic Lochowo nie zrobią, ma przyzwolenie Przybylskiego i Myrdy. Pretensje do obecnej koalicji PIS i Bezpartyjnych.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proste jak drut

    Loch jest wybitnym fachowcem (gość)

    Zgłoś / 5 / 1

    I na Dolnym Śląsku nie ma nikogo bardziej odpowiedniego na jego stanowisko! To wybitny dyrektor, przywódca i menadżer! Takich w tym kraju ze świecą szukać. Ikona praworządności, kryształ...rozwiń całość

    I na Dolnym Śląsku nie ma nikogo bardziej odpowiedniego na jego stanowisko! To wybitny dyrektor, przywódca i menadżer! Takich w tym kraju ze świecą szukać. Ikona praworządności, kryształ człowieczeństwa, złoto poszanowania pracownika. Z zawodu dyrektor Loch.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Informacja dla mieszkańców

    Marek (gość)

    Zgłoś / 7 / 1

    Dlaczego brak jakiejkolwiek informacji ze strony włodarzy miasta, dlaczego droga jest zamknięta i co jest tego powodem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Krawężnki

    łojoj (gość)

    Zgłoś / 13 / 2

    Kto tak projektuje drogi gdzie na wysepkach osadza się nie widoczne krawężniki wystarczy obejrzeć ile śladów opon jest na nich , świadczy to tylko o głupocie polskich inżynierów którzy nie potrafią...rozwiń całość

    Kto tak projektuje drogi gdzie na wysepkach osadza się nie widoczne krawężniki wystarczy obejrzeć ile śladów opon jest na nich , świadczy to tylko o głupocie polskich inżynierów którzy nie potrafią projektować , że o przepustach pionowych betonowych i rowach 1,5 metrowych nie wspomnę GRATULACJEzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dokładnie

    kierowca passata (gość)

    Zgłoś / 4

    Projektanci pierwszego etapu (od rz. Odry w kierunku Miękini) zrobili projekt zapewne po minimalnych wymaganiach co do szerokości pasa jezdni, a w miejscach wysepek, oznakowanie poziome (biała...rozwiń całość

    Projektanci pierwszego etapu (od rz. Odry w kierunku Miękini) zrobili projekt zapewne po minimalnych wymaganiach co do szerokości pasa jezdni, a w miejscach wysepek, oznakowanie poziome (biała linia) zostało zastąpione wysokim krawężnikiem, totalna głupota i narażanie na niebezpieczeństwo.......projektant chyba nie ma nawet prawa jazdy i nie wychodzi za swojego biurka.....Jazda tymi odcinkami po zmroku i przy deszczowej pogodzie jest skrajnie niebezpieczna......DSDIK nie pomyślała nawet żeby umieścić tam oznakowania odblaskowego.....Wjazd na nowy odcinek obwodnicy Miękini jest już wyraźnie szerszy na odcinkach wysepek, ale za to skrzyżowania......kolejne niebezpieczne miejsca......i to ma być odcinek obwodnicy stanowiący docelowo połączenie A4 z S5....chyba dla rowerów.....zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jw

    wj (gość)

    Zgłoś / 1

    Dodatkowo świadczy to o jakości i poziomie nauczania na
    "wyższych uczelniach" Polski

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Panie Loch

    . (gość)

    Zgłoś / 9

    90% kolizji,wypadków na obwodnicy Miekini powodują osoby które nie potrafią włączyć się do ruchu wyjeżdżając z drogi od strony Mrozowa.
    Tyle w temacie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nauka jazdy

    S... (gość)

    Zgłoś / 5 / 1

    90% kolizji,wypadków na obwodnicy Miękini powodują sieroty które nie potrafią włączyć się do ruchu wyjeżdżając z drogi od strony Mrozowa.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś / 1

    ciekawe, tylko tam niepotrafią się włączyć?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rokita

    gość (gość)

    Zgłoś / 2 / 3

    to dawna fabryka gazów bojowych . Piękna tradycja 8-)


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    .

    . (gość)

    Zgłoś

    omg doczytaj o czym piszesz.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ale ludzie to są teraz niezaradni

    ja (gość)

    Zgłoś / 13 / 3

    Skoro droga jest w całości ukończona, to wyjebcie w pizdu te barierki i nią jeździjcie, olejcie tą urzędniczą biurokrację

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    czy ktos wie

    ixi (gość)

    Zgłoś / 13

    o co tu chodzi, bo artykul nie wyjasnia jakie zastrzezenia ma
    NB


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    o co chodzi...

    z (gość)

    Zgłoś / 1

    O PIENIĄDZE ?

    PREMIERY

    SAMOCHODY UŻYWANE

    PRZEPISY

    PORADY