Dymisja marszałka Marka Kuchcińskiego. Jest decyzja

JEWZaktualizowano 
Marek Kuchciński złożył w czwartek rezygnację z funkcji marszałka Sejmu
Marek Kuchciński złożył w czwartek rezygnację z funkcji marszałka Sejmu
Dymisja marszałka Marka Kuchcińskiego. - Zamierzam złożyć rezygnację z funkcji marszałka Sejmu - mówił wczoraj Marek Kuchciński i rzeczywiście w czwartek doszło do dymisji. O godzinie 12.30 prezes Jarosław Kaczyński wygłosił krótkie oświadczenie w tej sprawie i potwierdził dymisję Marka Kuchcińskiego. Sam zainteresowany wytłumaczył także motywy swojej dymisji.

- Ponieważ opinia publiczna negatywnie ocenia moje postępowanie, uznałem, że nie będę mógł dłużej pełnić tej funkcji - mówił w czwartek Marek Kuchciński na specjalnie zwołanej konferencji. - Chciałbym przy tym wyraźnie powiedzieć, że podczas mojej działalności nie złamałem prawa. Liczba lotów wywołująca kontrowersje, była podyktowana dużą liczbą spotkań z mieszkańcami, często małych miejscowości, które to spotkanie odbywałem podczas mojej pracy. Przyjąłem bowiem taki model pracy marszałka, który przewiduje pracę nie tylko w sejmie i w Warszawie, ale także zagranicą - dodał Kuchciński.

Wczoraj warszawska prokuratura poinformowała, że prowadzi postępowanie sprawdzające w sprawie podniebnych podróży marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego. Do prokuratury wpłynęło oficjalne zawiadomienie od osoby fizycznej.

Okazuje się, że oprócz dzieci i żony Marka Kuchcińskiego rządowym samolotem leciała także Beata Kuchcińska, siostra marszałka Sejmu - ustalił portal tvn24.pl. Poza tym z Kuchcińskim podróżowali także politycy PiS m.in. wicepremier Piotr Gliński oraz Joachim Brudziński i Beata Mazurek.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 54

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anty-gość

Nie wyblaknie sprawa ogrodnika, który zamienił widły na laskę marszałkowską. Wygrzebią jeszcze grzechy Kuchcińskiego, jego żony i sprowadzonej siostry osadzonej za grubą forsę - jako prezes rady nadzorczej.

G
Gość
2019-08-09T10:18:01 02:00, big X:

koszt osmiorniczek to koszt masla z prywatnego portfela. koszt 1 godz lotu = 100.000zl. oczywiscie pisowscy oburzenie tylko tym pierwszym. hipokryzja

No to Tusk za żonę na wycieczce do Peru powinien beknąć ze 2 miliony według Twoich wyliczeń.

Dolicz jeszcze kilkanaście lotów krajowych Tuska z rodziną i synem i sobie podlicz.

Miłego dnia

G
Gość

Obiektywność dziennikarzy mainstreamowych w Polsce łatwo przesledzić po porównaniu zainteresowania prywatnymi podróżami Tuska i Kopacz (także z rodziną) w porównaniu do Kuchcińskiego.

Punkt drugi oceny obiektywności mainstreamowych dziennikarzy to ocena moralna lub jej brak czyli pełny relatywizm moralny i etyczny. Marszałek Kuchciński jest be bo jest z PIS-u a Tusk i Kopacz czy Komorowski to moralni arbitrzy elegantorum bo są nasi.

Tak wygląda Pastwo gdzie sitwy i ikłady biznesowo-towarzyskie stoja ponad prawem i prawem moralnym. O etyce dziennikarskiej nie wspomnę bo to mit propagandowy i niedościgniony.

Pies z kulawą nogą sie nie zainteresował, a o mainstreamowych dziennikarzach (pożal się boże obiektywnych) prywatą PO-wców. A teraz ujadają. Czy maja u siebie w łazience lustro?

b
big X

koszt osmiorniczek to koszt masla z prywatnego portfela. koszt 1 godz lotu = 100.000zl. oczywiscie pisowscy oburzenie tylko tym pierwszym. hipokryzja

G
Gość
2019-08-08T15:35:59 02:00, Gość:

Tak postępuje człowiek honoru. Niech mi ktos przypomni takie honorowe odejście jakiegoś z platformy. Nie ma.Tylko bredzą, że to sprawa polityczna i dalej kradną. Nie mówiąc już o wpłacie kasy

2019-08-08T16:42:53 02:00, Gość:

Najpierw Pan Marszałęk, drugo osoba w Państwie ściemnia, że lotów nie było. Potem, że 2 lub 3, następnie zmiana wersji i wysłał typa z CIS, żeby ściemniał za niego. Usuwanie oświadczeń ze stron sejmowych, latanie na uroczystości, które odbyły się dzień wcześniej. Przeloty dla wierchuszki, posłów i krewnych (którzy też kłamią) I wreszcie wpłata kasy - napierw 15 tysi (dziwnym trafem tyle ile deklarował oszczędności) i 28k kiedy zaczęło śmierdzieć na dobre. Za te pienądze to można najwyżej samolot zatankować i to raz.

To rzekomo miała być "dobra zmiana", w odróżnieniu od Tuska i jego dworu. Do tego po 4 latach rządów ciągłe teksty, że PO to i tamto jest żałosne i g..niarskie. Jakoś po tych 4 latach nikogo z rządów PO nie pociągnięto do odpowiedzialności. Mimo pokrzykiwań o aferach i "zepsuciu moralnym", mimo "odzyskania" prokuratury,sądownictwa, kolejnych żałosnych komisji sejmowych i służb specjalnych. Honor? Jak wyznawcy PISu mają takie pojęcie o honorze to się nie dziwię, że ten kraj rozpada się na naszych oczach.

2019-08-08T16:54:26 02:00, Gość:

Dokładnie tak, komentarz trafiony dosadnie i w punkt. Pozdrawiam tą osobę i życzę miłego dnia.

2019-08-08T18:17:17 02:00, Gość:

Popieram i błagam 13 października przy urnach

2019-08-08T19:08:49 02:00, Gość:

Z pewnoscia uwzględnimy.Pan marszałek Kuchciński nie latał do Gdańska wyprowadzić pieska ok 300 razy jak Tusk albo jak Borusewicz. Jeździł po kraju służbowo i brał członków rodziny no bo jeśli był tak zapracowany to chcial z nimi przebywać.

Choć nie musiał za to zaplątać zapłacił .

Nie było żadnej dyskusji przed laty gdy krytykowano takie często loty Tuska a opozycja zaczęła krytykować koszty zwiazane ze na pokład wielotonowego samolotu wsiadła osoba ważąca kilkadziesiąt kilogramów z rodzimi .

Tym bardziej to dziwi bo tusk ciągle mówił że chce potanić państwo.

Ot taka podwójna moralność Wyborczej.

Co wolno PO to nie wolno PIS.

Tymczasem gdyby PO nie nadużywało samolotów to pewnie nie uznał by Kuchciński że to norma i że jemu tez wolno.

Przepisy trzeba zmienić i ustalić co komu wolno.

Na dziś Kuchciński zapłacił za loty choć nie latał nimi do Peru na wakacje z żoną jak Tusk .

Typowa fałszywa retoryka PO.Czekamy czy słonce Peru ureguluje rachunki jak i inni POwcy.

Temat dęty odwracający uwagę od poczynań obcego kapitału w Polsce oraz od prawdziwych aferzystów okradających Polskę na setki milionów w każdej z tych afer.Kandydat PO pan Dutkiewicz też szalał służbowym autem aż je rozwalił o tramwaj/

Zapłacił za nie ?

Nie bo przecie jest z PO . Tylko PIS ma płacić.Wystarczy że sfałszował czyli antydatował umowę z UM że mu dali terenówkę w nieodpłatnie używanie i już płacić za to że ją skasował nie musi.

Tymczasem nawet nie był na liście dysponentów auta czyli zabrał je nielegalnie.

On nie jeździł z rodziną czy żoną a jakaś tajemniczą kobieta jechał o 6-tej od strony hotelu na Ostrowie. Ponoć o tak wczesnej porze wracał ze spotkania z biskupem .

Nie zapłacił ani za używanie terenówki, ani za jej skasowanie, ani za skasowanie tramwaju, ani za szkody pasazerów i motorniczego po wypadku.

My za to wszystko zapłaciliśmy.

Dobrze że się ogranicza przywileje polityków ale stosujmy równą miarę.

Kali krytykować to niech Kali też płacić.

Słyszę wTV , że jak SLD przegra wybory to też dostanie subwencje rządowe.

Za dużo mają przywieli i korzyści.

Skoro Tusk tyle wylatał w ciągu 6 lat i było to naganne to jak nazwiesz ponad połowę tego w 4 lata przez tych lepszego sortu (podobno). Do tego Tusk, którego, dla jasności, też nie znoszę nie targał ze sobą żony, syna, siostry i stada kombinatorów pokroju Piotrowicza. Bo tak naprawdę o to chodzi w tej sprawie. O nadużywanie władzy i pozycji przez ludzi twierdzących, że są lepsi od innych.

G
Gość
2019-08-08T20:43:23 02:00, Gość:

Drogie PO -robicie atak polityczny na Pana Marszałka. Użyłem waszycg określeń jakie stosujecie wobec PIS. Kij ma 2 końce !

Laska Marszałka już złamana aby nie na twojej d...e

G
Gość

Moja radość nie ma końca będzie jeszcze wieksza ja dobiorą się innym do zadka co bezprawnie latali Pisowcy

G
Gość

13 października pamiętajmy💙

G
Gość

Uwierzyłbym we wszystko gdyby uparcie nie twierdził że nie złamał prawa i wszyscy jego koledzy nie bronili go tak zaciekle... Dziś dymisja? Przynajmniej jutro nie będzie dyskusji w sejmie i nowych rewelacji😬

G
Gość

Drogie PO -robicie atak polityczny na Pana Marszałka. Użyłem waszycg określeń jakie stosujecie wobec PIS. Kij ma 2 końce !

G
Gość
2019-08-08T15:35:59 02:00, Gość:

Tak postępuje człowiek honoru. Niech mi ktos przypomni takie honorowe odejście jakiegoś z platformy. Nie ma.Tylko bredzą, że to sprawa polityczna i dalej kradną. Nie mówiąc już o wpłacie kasy

2019-08-08T16:42:53 02:00, Gość:

Najpierw Pan Marszałęk, drugo osoba w Państwie ściemnia, że lotów nie było. Potem, że 2 lub 3, następnie zmiana wersji i wysłał typa z CIS, żeby ściemniał za niego. Usuwanie oświadczeń ze stron sejmowych, latanie na uroczystości, które odbyły się dzień wcześniej. Przeloty dla wierchuszki, posłów i krewnych (którzy też kłamią) I wreszcie wpłata kasy - napierw 15 tysi (dziwnym trafem tyle ile deklarował oszczędności) i 28k kiedy zaczęło śmierdzieć na dobre. Za te pienądze to można najwyżej samolot zatankować i to raz.

To rzekomo miała być "dobra zmiana", w odróżnieniu od Tuska i jego dworu. Do tego po 4 latach rządów ciągłe teksty, że PO to i tamto jest żałosne i g..niarskie. Jakoś po tych 4 latach nikogo z rządów PO nie pociągnięto do odpowiedzialności. Mimo pokrzykiwań o aferach i "zepsuciu moralnym", mimo "odzyskania" prokuratury,sądownictwa, kolejnych żałosnych komisji sejmowych i służb specjalnych. Honor? Jak wyznawcy PISu mają takie pojęcie o honorze to się nie dziwię, że ten kraj rozpada się na naszych oczach.

2019-08-08T16:54:26 02:00, Gość:

Dokładnie tak, komentarz trafiony dosadnie i w punkt. Pozdrawiam tą osobę i życzę miłego dnia.

2019-08-08T18:17:17 02:00, Gość:

Popieram i błagam 13 października przy urnach

2019-08-08T19:08:49 02:00, Gość:

Z pewnoscia uwzględnimy.Pan marszałek Kuchciński nie latał do Gdańska wyprowadzić pieska ok 300 razy jak Tusk albo jak Borusewicz. Jeździł po kraju służbowo i brał członków rodziny no bo jeśli był tak zapracowany to chcial z nimi przebywać.

Choć nie musiał za to zaplątać zapłacił .

Nie było żadnej dyskusji przed laty gdy krytykowano takie często loty Tuska a opozycja zaczęła krytykować koszty zwiazane ze na pokład wielotonowego samolotu wsiadła osoba ważąca kilkadziesiąt kilogramów z rodzimi .

Tym bardziej to dziwi bo tusk ciągle mówił że chce potanić państwo.

Ot taka podwójna moralność Wyborczej.

Co wolno PO to nie wolno PIS.

Tymczasem gdyby PO nie nadużywało samolotów to pewnie nie uznał by Kuchciński że to norma i że jemu tez wolno.

Przepisy trzeba zmienić i ustalić co komu wolno.

Na dziś Kuchciński zapłacił za loty choć nie latał nimi do Peru na wakacje z żoną jak Tusk .

Typowa fałszywa retoryka PO.Czekamy czy słonce Peru ureguluje rachunki jak i inni POwcy.

Temat dęty odwracający uwagę od poczynań obcego kapitału w Polsce oraz od prawdziwych aferzystów okradających Polskę na setki milionów w każdej z tych afer.Kandydat PO pan Dutkiewicz też szalał służbowym autem aż je rozwalił o tramwaj/

Zapłacił za nie ?

Nie bo przecie jest z PO . Tylko PIS ma płacić.Wystarczy że sfałszował czyli antydatował umowę z UM że mu dali terenówkę w nieodpłatnie używanie i już płacić za to że ją skasował nie musi.

Tymczasem nawet nie był na liście dysponentów auta czyli zabrał je nielegalnie.

On nie jeździł z rodziną czy żoną a jakaś tajemniczą kobieta jechał o 6-tej od strony hotelu na Ostrowie. Ponoć o tak wczesnej porze wracał ze spotkania z biskupem .

Nie zapłacił ani za używanie terenówki, ani za jej skasowanie, ani za skasowanie tramwaju, ani za szkody pasazerów i motorniczego po wypadku.

My za to wszystko zapłaciliśmy.

Dobrze że się ogranicza przywileje polityków ale stosujmy równą miarę.

Kali krytykować to niech Kali też płacić.

Słyszę wTV , że jak SLD przegra wybory to też dostanie subwencje rządowe.

Za dużo mają przywieli i korzyści.

Teraz rządziło PiS i to oni są rozliczani. Teraz oni rządzą, a nie obcy kapitał i mieli okazję się wykazać. Obiecanki i rozdawnictwo to nie jest rozwiązywanie problemów. Typowa retoryka pisowca.

G
Gość
2019-08-08T17:25:41 02:00, Kf:

Bezczelny typ. Lata sobie na koszt społeczeństwa z rodziną i wmawia, że jest aktywny. Wywalić takiego pseudoposła i nakazać spłate tych 4 mln zl, na które naraził skarb państwa.

2019-08-08T19:12:22 02:00, Gość:

Bo był aktywny.

Takie były przepisy że mógł latać samolotem na każde spotkanie.

Nie tylko on zresztą.

Nie latał na wczasy do Peru jak Tusk .

Skoro PO-wcy latali i nikt nie krytykował to i on latał.

Zwykły atak polityczny, bo zamiast poprawić przepisy to atakują człowieka.

Oj biedny pan marszałek, normalnie ofiarę z siebie zrobił. Tusk nie jeździł na otwarcie szkoły swojego syna samolotem albo leciał na pogrzeb matki kolegi.

G
Gość

Najwyższa pora na dymisję Przesuń wycin

G
Gość
2019-08-08T17:25:41 02:00, Kf:

Bezczelny typ. Lata sobie na koszt społeczeństwa z rodziną i wmawia, że jest aktywny. Wywalić takiego pseudoposła i nakazać spłate tych 4 mln zl, na które naraził skarb państwa.

Bo był aktywny.

Takie były przepisy że mógł latać samolotem na każde spotkanie.

Nie tylko on zresztą.

Nie latał na wczasy do Peru jak Tusk .

Skoro PO-wcy latali i nikt nie krytykował to i on latał.

Zwykły atak polityczny, bo zamiast poprawić przepisy to atakują człowieka.

G
Gość
2019-08-08T15:35:59 02:00, Gość:

Tak postępuje człowiek honoru. Niech mi ktos przypomni takie honorowe odejście jakiegoś z platformy. Nie ma.Tylko bredzą, że to sprawa polityczna i dalej kradną. Nie mówiąc już o wpłacie kasy

2019-08-08T16:42:53 02:00, Gość:

Najpierw Pan Marszałęk, drugo osoba w Państwie ściemnia, że lotów nie było. Potem, że 2 lub 3, następnie zmiana wersji i wysłał typa z CIS, żeby ściemniał za niego. Usuwanie oświadczeń ze stron sejmowych, latanie na uroczystości, które odbyły się dzień wcześniej. Przeloty dla wierchuszki, posłów i krewnych (którzy też kłamią) I wreszcie wpłata kasy - napierw 15 tysi (dziwnym trafem tyle ile deklarował oszczędności) i 28k kiedy zaczęło śmierdzieć na dobre. Za te pienądze to można najwyżej samolot zatankować i to raz.

To rzekomo miała być "dobra zmiana", w odróżnieniu od Tuska i jego dworu. Do tego po 4 latach rządów ciągłe teksty, że PO to i tamto jest żałosne i g..niarskie. Jakoś po tych 4 latach nikogo z rządów PO nie pociągnięto do odpowiedzialności. Mimo pokrzykiwań o aferach i "zepsuciu moralnym", mimo "odzyskania" prokuratury,sądownictwa, kolejnych żałosnych komisji sejmowych i służb specjalnych. Honor? Jak wyznawcy PISu mają takie pojęcie o honorze to się nie dziwię, że ten kraj rozpada się na naszych oczach.

2019-08-08T16:54:26 02:00, Gość:

Dokładnie tak, komentarz trafiony dosadnie i w punkt. Pozdrawiam tą osobę i życzę miłego dnia.

2019-08-08T18:17:17 02:00, Gość:

Popieram i błagam 13 października przy urnach

Z pewnoscia uwzględnimy.Pan marszałek Kuchciński nie latał do Gdańska wyprowadzić pieska ok 300 razy jak Tusk albo jak Borusewicz. Jeździł po kraju służbowo i brał członków rodziny no bo jeśli był tak zapracowany to chcial z nimi przebywać.

Choć nie musiał za to zaplątać zapłacił .

Nie było żadnej dyskusji przed laty gdy krytykowano takie często loty Tuska a opozycja zaczęła krytykować koszty zwiazane ze na pokład wielotonowego samolotu wsiadła osoba ważąca kilkadziesiąt kilogramów z rodzimi .

Tym bardziej to dziwi bo tusk ciągle mówił że chce potanić państwo.

Ot taka podwójna moralność Wyborczej.

Co wolno PO to nie wolno PIS.

Tymczasem gdyby PO nie nadużywało samolotów to pewnie nie uznał by Kuchciński że to norma i że jemu tez wolno.

Przepisy trzeba zmienić i ustalić co komu wolno.

Na dziś Kuchciński zapłacił za loty choć nie latał nimi do Peru na wakacje z żoną jak Tusk .

Typowa fałszywa retoryka PO.Czekamy czy słonce Peru ureguluje rachunki jak i inni POwcy.

Temat dęty odwracający uwagę od poczynań obcego kapitału w Polsce oraz od prawdziwych aferzystów okradających Polskę na setki milionów w każdej z tych afer.Kandydat PO pan Dutkiewicz też szalał służbowym autem aż je rozwalił o tramwaj/

Zapłacił za nie ?

Nie bo przecie jest z PO . Tylko PIS ma płacić.Wystarczy że sfałszował czyli antydatował umowę z UM że mu dali terenówkę w nieodpłatnie używanie i już płacić za to że ją skasował nie musi.

Tymczasem nawet nie był na liście dysponentów auta czyli zabrał je nielegalnie.

On nie jeździł z rodziną czy żoną a jakaś tajemniczą kobieta jechał o 6-tej od strony hotelu na Ostrowie. Ponoć o tak wczesnej porze wracał ze spotkania z biskupem .

Nie zapłacił ani za używanie terenówki, ani za jej skasowanie, ani za skasowanie tramwaju, ani za szkody pasazerów i motorniczego po wypadku.

My za to wszystko zapłaciliśmy.

Dobrze że się ogranicza przywileje polityków ale stosujmy równą miarę.

Kali krytykować to niech Kali też płacić.

Słyszę wTV , że jak SLD przegra wybory to też dostanie subwencje rządowe.

Za dużo mają przywieli i korzyści.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3