Zmiana rozkładu jazdy pociągów od niedzieli

Marcin WalkówZaktualizowano 
.
. Jaroslaw Jakubczak/Polska Press
W najbliższą niedzielę, 18 października, wejdzie w życie ostatnia korekta rozkładu jazdy związana z zakończeniem części najważniejszych remontów na liniach kolejowych. I choć dotychczas korekta oznaczała mniejszą liczbę połączeń, skracanie tras i objazdy – tym razem będzie inaczej.

Najważniejszą zmianą jest oddanie do użytku drugiego toru między dworcem Wrocław Główny a nastawnią Wrocław Grabiszyn. To efekt zakończenia prac przy drugim przęśle wiaduktu kolejowego nad ulicą Grabiszyńską. Tor udostępniono już w nocy z poniedziałku na wtorek.

– Od najbliższej korekty rozkładu jazdy o 40 wzrośnie liczba pociągów pasażerskich przejeżdżających przez ten wiadukt w ciągu doby – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

To oznacza, że przez wiadukt do Wrocławia Głównego dojedzie 115 par pociągów dziennie. – Dzięki temu skończą się objazdy i nasze pociągi jadące w kierunku Wałbrzycha wrócą na wcześniejszą trasę przez Wrocław Grabiszyn i Wrocław Zachodni. Wszystkie pociągi do Dzierżoniowa oraz Świdnicy będą zaczynać i kończyć bieg na stacji Wrocław Główny – mówi Justyna Stachniewicz, rzeczniczka Kolei Dolnośląskich.

Co stanie się z tymczasowym przystankiem Wrocław Grabiszyn? PKP Polskie Linie Kolejowe zapowiadają, że nadal będzie używany. Będą mogli z niego korzystać pasażerowie na trasach między Wrocławiem i Jelenią Górą, Wałbrzychem i Świdnicą.

Szynobusy relacji Wrocław - Trzebnica w dni robocze będą zaczynały i kończyły bieg na dworcu Wrocław Główny. – Tylko dla jednej pary pociągów w weekend stacją początkową i końcową będzie Wrocław Nadodrze – dodaje Stachniewicz.

Na swoją stałą trasę powróci też część pociągów jeżdżących między Wrocławiem i Głogowem, zamiast przez stację towarową Wrocław Gądów, wrócą na tory przez przystanek Wrocław Muchobór.

Nasuwanie ostatniego, trzeciego przęsła wiaduktu kolejowego nad ul. Grabiszyńską rozpocznie się w najbliższy poniedziałek, 19 października.

Zmiany na dalszych trasach

Zmiany w rozkładzie dotyczą także tych Dolnoślązaków, którzy wybiorą się pociągiem w nieco dalszą podróż. Korekta uwzględnia także prace prowadzone w innych rejonach kraju.

Trwa remont torów kolejowych między Krakowem Płaszowem i Przemyślem Głównym. Dlatego od Krakowa Gł. do Przemyśla Gł. zamiast pociągów kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa. Dotyczy to pociągów „Bryza” relacji Przemyśl - Szczecin w obu kierunkach między 17 października a 11 grudnia br, „Dolnoślązak” z Wrocławia do Przemyśla od 18 października do 12 grudnia oraz „Lubomirski” z Przemyśla do Wrocławia od 19 października do 12 grudnia (z wyjątkiem niedziel).

Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem Kędzierzyna Koźla i Zdzieszowic.

Choć to ostatnia korekta rozkładu jazdy, nie jest to ostatnia zmiana w kursowaniu pociągów w tym roku. Nowy całoroczny rozkład jazdy wejdzie w życie od 13 grudnia.

Rozkład jazdy od 18 października do 12 grudnia opublikujemy w Gazecie Wrocławskiej w najbliższy piątek i sobotę
NA NASTĘPNEJ STRONIE: To nie koniec remontów torów na Dolnym Śląsku. Kiedy pojedziemy pociągiem do Niemiec?
To nie koniec robót na dolnośląskich torach. Trwają prace na linii kolejowej z Wrocławia do Zielonej Góry. Od sierpnia remontowany jest odcinek 20 km toru między Rudną Gwizdanów a Głogowem. Zakończenie planowane jest na grudzień br.

Jeszcze w październiku rozpocznie się za to modernizacja dwóch torów, przejazdów, mostów i wiaduktów na odcinku Głogów - Bytom Odrzański. Te prace potrwają do listopada przyszłego roku.

Kończy się remont toru kolejowego między Smolcem i Kątami Wrocławskimi. A na odcinku między Żarowem i Jaworzyną Śląską finalizowana jest modernizacja sieci trakcyjnej. Jeszcze w tym roku rozpocznie się remont toru między Marciszowem i Janowicami Wielkimi. Na te prace PKP PLK zaplanowały czas do listopada przyszłego roku.

Najbliższa korekta nie zmienia liczby połączeń kolejowych między Dolnym Śląskiem i Niemcami. Na te zmiany trzeba poczekać do nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie od 13 grudnia br.

12 października w Lipsu podpisano porozumienie, dzięki któremu polskie szynobusy będą mogły wjechać do Goerlitz
Koleje Dolnośląskie, które będą obsługiwać tę trasę, planują połączenia między Węglińcem (skomunikowane z pociągami z Wrocławia), a także z Jeleniej Góry. Podczas spotkania ustalono termin jazd testowych, trwają uzgodnienia m.in. dotyczące cen biletów

Od połowy grudnia do rozkładu jazdy wróci bezpośrednie połączenie Wrocławia z Dreznem. Kursowanie tych pociągów zawieszono od 1 marca br. ze względów finansowych. W rozkładzie jazdy na przyszły rok mają znaleźć się trzy pary pociągów dziennie.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
a

''kai jeść, kai pić'' gorzej napisać nie można. droga redaktorko/redaktorze jak dobierasz swoich ''gryzipiórków''?
tego nie da się czytać! dziecko z sp lepiej to napisze.

W
Wrocławianin

niż przez Kędzierzyn-Koźle.

K
Kaziu

Liczba ta wynosi zero, ale powyższe zdanie lepiej brzmi przed wyborami.

z
zibi

a tu w tym przypadku to GUZIK PRAWDA. Z Gliwic do Opola przez Strzelce Opolskie jest bliżej o 10km niż przez Kędzierzyn i dużo szybciej bo na całej linii max szybkość to 120 km/h

D
DOA

"Zmiany także na trasie między Gliwicami i Opolem Głównym. Pociąg „Uznam” z Krakowa do Wrocławia Gł. od 18 października do 12 grudnia pojedzie drogą okrężną przez Strzelce Opolskie, z pominięciem Kędzierzyna Koźla i Zdzieszowic."

Z tym że to nie jest droga okrężna, trasa przez Strzelce jest krótsza. Dodatkowo ta trasa została niedawno wyremontowana i pociągi mogą jechać nią 120 km/h na całej długości.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3