Wykoleił się pociąg relacji Wrocław - Gdynia. Ruch pociągów...

    Wykoleił się pociąg relacji Wrocław - Gdynia. Ruch pociągów wstrzymany

    JEW

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Ostatnie dni to nie jest dobry czas dla kolejarzy na Dolnym Śląsku. W czwartek (9 sierpnia) mieliśmy zerwaną na wiele godzin trakcję pod Obornikami Śląskimi. Dziś było śmiertelne potrącenie człowieka w Wielkopolsce, które również utrudniło ruch kolejowy w naszym regionie, a teraz mamy wykolejenie. Przed godziną 18 wykoleił się pociąg relacji Wrocław - Gdynia TLK65104 Pomorzanin. Ale to jeszcze nie był koniec złych wiadomości na piątek. Awarię miała też lokomotywa w pociągi odwrotnej relacji - Gdynia - Wrocław 5602/3 Mieszko.
    PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ NA PORTALU OLEŚNICA998
    1/11
    przejdź do galerii

    PEŁNA GALERIA ZDJĘĆ NA PORTALU OLEŚNICA998 ©fot. OLEŚNICA 998

    AKTUALIZACJA, Sobota godz. 8.00:
    Pociąg Rozewie z Gdyni do Jeleniej Góry przez Wrocław Główny ma 120 minut opóźnienia.


    AKTUALIZACJA, godz. 22.00: To nie koniec złych informacji. Dwa pociągi dalekobieżne mają już bardzo duże opóźnienie na stacji Wrocław Główny. Chodzi o IC 5602 Mieszko z Gdyni do Wrocławia (ta trasa jest dziś jakaś pechowa...). Ponad dwie godziny opóźnienia spowodowane jest awarią lokomotywy, do której doszło w Wielkopolsce, w miejscowości Pierzyska.

    Blisko dwie godziny opóźnienia ma też "Konopnicka", pociąg relacji Białystok - Węgliniec przez Wrocław. Ten skład również utknął przed Wrocławiem.

    AKTUALIZACJA, godz. 19.50: Kolejarze informują, że pasażerom, którzy utknęli w pociągu zostały dostarczone napoje. Od stacji Wrocław Główny jedzie także lokomotywa, która ma zostać podczepiona od tyłu do składu pociągu. Po odłączeniu go od wykolejonej lokomotywy podróż ma być kontynuowana nieco okrężną drogą.

    Do zdarzenia doszło o godz. 17.40 na trasie Grabowno Wielkie - Twardogóra. Wykoleiła się lokomotywa pociągu relacji Wrocław Główny - Gdynia Główna. Żaden z wagonów pociągu się nie wykoleił.

    - Pociąg jechał z prędkością około 20 km/h, nikomu z pasażerów nic się nie stało - relacjonuje portalowi GazetaWroclawska.pl Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Na miejscu organizowana jest dalsza podróż pasażerów. Jest to szlak jednotorowy, wstrzymany został ruch pociągów - dodaje.

    W TYM MIEJSCU DOSZŁO DO WYKOLEJENIA LOKOMOTYWY POCIĄGU WROCŁAW - GDYNIA


    Przewoźnicy wprowadzają zastępczą komunikację autobusową. Część pociągów pasażerskich pojedzie drogą zmienioną przez Kluczbork i Oleśnicę. Przyczyny zdarzenia zbada specjalna komisja. Pasażerowie o zmianach informowani są na stacjach i przystankach. Na miejsce jedzie pociąg techniczny do wkolejania (przywracania na tory) taboru.

    ZOBACZ TAKŻE INFORMACJE I GALERIĘ ZDJĘĆ NA PORTALU STRAŻAKÓW - OLESNICA998




    CZYTAJ TAKŻE:

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (244)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Na linii Jelenia Góra - Lwówek Koleje Dolnośląskie jeszcze gorzej robiły pasażerów w balona

    cyklista (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się...rozwiń całość

    Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a chamski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

    Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wsiocławska kolej metropolitarna

    hrabia z Wielkopolski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    We Wrocławiu powinny powstać trzy linie kolei aglomeracyjnej:

    - Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica
    - Oborniki Dolnośląskie - Stolec
    - Świniary - Sołtysowice

    Beka na maksa w wsioków.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kompromitacje Dolnosląskie

    Bożena (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Kompromitacje Dolnośląskie (KD) mają najgorsze szroty. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla...rozwiń całość

    Kompromitacje Dolnośląskie (KD) mają najgorsze szroty. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałem ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla plebsu, na dodatek mocno awaryjne.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fajnie, że prez Pustków Żurawski nie przejeżdża żaden pociąg

    pustak z Pustkowa Żurawskigo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Jak to w Pustkowie - jest cicho i pusto. Można w spokoju gęsi paść.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    W Sobótce też mamy pociągi

    Zdzich z Sobótki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Na widokówkach u Stefka za kościołem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lwówecki Ruch Antyszczepionkowy wpiera Komitet Obrony Lwówka przed Koleją.

    Alfred. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 9

    Lwówecki Ruch Antyszczepionkowy wpiera Komitet Obrony Lwówka przed Koleją. Chłopaki i dziewczyny- jesteśmy z WAMI. Oczyścimy naszą wioskę z "trucicieli


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ile jeszcze nicków wymyślisz, psychopato z Kolei Dolnośląskich?

    szofer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    Nie masz z kim gadać, że gadasz sam ze sobą z różnych nicków?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jak Koleje Dolnośląskie i Urząd Marszałkowski niszczą lokalne linie na Dolnym Śląsku

    Zorientowany (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 2

    Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym...rozwiń całość

    Co do linii lwóweckiej to prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem nie chce bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

    W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

    Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych.

    Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

    Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów.

    Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.

    Więcej: http://www.marczow.bnx.pl/news.php?readmore=826zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tak, to prawda

    Maciej Musiał (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką...rozwiń całość

    Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
    1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
    2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
    3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

    Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wielkie mi halo - jeden pociąg PKP IC się wykoleił

    phi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

    A Koleje Dolnośmieszne całe już się dawno wykoleiły.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wielkie mi halo - jeden pociąg PKP IC się wykoleił

    phi (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    A Koleje Dolnośmieszne całe już się dawno wykoleiły.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Won z muchowozami do Drezna!!!

    miłośnik kolei z Wrocławia (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 3

    Brakuje pieniędzy na pociągi dla Dolnoślązaków, a może redakcja tu napisze w końcu coś o drogich muchowozach do Drezna, które wożą średnio 5 pasażerów na pociąg, a które kosztują krocie, bo trzeba...rozwiń całość

    Brakuje pieniędzy na pociągi dla Dolnoślązaków, a może redakcja tu napisze w końcu coś o drogich muchowozach do Drezna, które wożą średnio 5 pasażerów na pociąg, a które kosztują krocie, bo trzeba wynajmować drogie pociągi od Niemców za okrągłe sumki liczone są nam w euro. Za te pieniądze możnaby uruchomić znacznie więcej pociągów na Dolnym Śląsku, szczególnie na tych liniach na których ich bardzo brakuje.

    A tu filmik pokazujący, jakie "tłumy" jeżdżą pociągami do Drezna:
    https://www.youtube.com/watch?v=MCvu1xxQXNA

    Na to idą pieniądze przeznaczone na kolej na Dolnym Śląsku - na prestiżowe muchowozy do Niemiec zamiast na kolej dla Dolnoślązaków. To podpada pod niegospodarność w zarządzaniu publicznymi pieniędzmi.

    Tymczasem firma pozbywa się pociągów na lokalnych liniach (np. wielokrotnie przytaczanej linii do Lwówka Śląskiego czy tak samo wciąż mieszkańcy Kamiennej Góry nie mogą się doprosić codziennych pociągów, bo KD ich olewają). Tym samym publiczny przewoźnik nie wywiązuje się ze swojej funkcji zapewniania transportu wszystkim mieszkańcom regionu.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo