Wrocław: ITS zbędny, bo korków nie ma przy wyłączonej sygnalizacji (LIST DO REDAKCJI)

red
Skrzyżowanie Dyrekcyjnej i Borowskiej/zdjęcie ilustracyjne
Skrzyżowanie Dyrekcyjnej i Borowskiej/zdjęcie ilustracyjne Janusz Wójtowicz
Niedziałająca sygnalizacja na skrzyżowaniu Borowskiej i Dyrekcyjnej przyczyniła się do rozładowania korków? Tak wynika z listu naszego internauty, który twierdzi, że w piątek kierowcy, motorniczy i piesi bardzo sprawnie radzili sobie z opuszczeniem skrzyżowania. Sprzyjała temu... niedziałająca sygnalizacja świetlna.

Oto cały list internauty

W piątek o godzinie 14.30 byłem świadkiem niecodziennego zdarzenia na skrzyżowaniu ulic Borowskiej i Dyrekcyjnej. Mianowicie było to wyłączenie świateł na tym skrzyżowaniu. Przejazd przez to skrzyżowanie odbywał się nad wyraz płynnie, a przecież w tym miejscu normalnie tworzą się korki na 4 do 5 cykli świetlnych. W piątek przejazd tym skrzyżowaniem zajął tylko chwilę. Tramwaje i autobusy przejeżdżały bardzo szybko. Kierowcy sprawnie opuszczali skrzyżowanie, a inni uczestnicy ruchu również nie mieli większych problemów z przedostaniem się na drugą stronę.
Dzięki takiej obserwacji następuje pytanie: Po co miasto zainwestowało tyle pieniędzy w ITS, który sprawdza się wtedy, kiedy jest wyłączony?
Z poważaniem
Piotr Nowak

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 47

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

i
imć

W wielu krajach tzw. "zachodu" masowo likwiduje się sygnalizację świetlną i znaki drogowe. Im ich mniej w mieście, tym lepiej wszystko działa. Kierowcy zaczynają myśleć, bo inaczej się nie da, piesi czują się bezpieczniej, bo auta jeżdżą wolniej, ale dzięki bardziej płynnemu ruchowi (a nie słynnych wrocławskich "czerwonych falach" na kolejnych skrzyżowaniach) przbijają się przez miasto szybciej. Nic w tym dziewnego, że po wyłączeniu sygnalizacji wszystko zaczęło nagle sprawnie działać. P.S Oczywiście nie wszystkie skrzyżowania się do tego nadają, ale takie jak Borowska - Dyrekcyjna jak najbardziej!

j
jan

Ależ po to jest ITS! Żeby generować korki i zniechęcić mieszkańców do jeżdżenia autami - wtedy wadza będzie miała wolny przejazd!

e
emi

W tym miejscu nigdy nie było problemu z płynnością przejazdu, przy włączonym ITS kierowcy stali w korku, który ciągnął się aż za SP nr 20. ITS to ewidentna strata pieniędzy

c
chuck

ktory spowalniajac ruch (zmiejszone pasy + nadprodukcja sygnalizacji) przyczynilby sie do rozladowania korkow. korki w samej istocie powstaja wtedy kiedy w jednym momencie na drodze jest za duzo pojazdow a wlasnie do tego przyczynia sie zwezenie pasow i wprowadzenie wiele nowych sygnalizatorow. zeby korkow nie bylo potrzebne jest przyspieszenie poruszania sie po drogach a nie sygnalizatory

W
Wiesiu

Bardzka-AK. Jedzie plus to lewoskręt do Krakowskiej czasem ma nawet 5 minut (!) czerwonego. Robi się od tego korek na Hubskiej i mniej na Kamiennej. Gratuluję pomysłu na usprawnienie komunikacji. Mógłbym niby korzystać z komunikacji zbiorowej ale pks'y do mojej wiochy stoją w tym korku więc wolę posiedzieć w aucie.

k
kierowca

Oczywiście, ITS, jak większość działań urzędników UM, jest "wynalazkiem" powodującym powstawanie w mieście korków!

w
więc im wolno fantazjować

to banda bezmózgowców, nie ogarniają tej kuwety...

l
lcspl

użalanie się w komentarzach nie ma sensu, magistrat jak to czyta i tak ma gdzieś nasze opinie...zrobić akcję zalać ich listami, mailami itp :)

b
bartel

Wiecie gdzie buraki,darmozjady, ignoranci, obłudnicy ,tupeciarze itp.itd. ze zdim i z magistratu na czele z łysym mają nasze opinie ? w d..ie !!!

a
alfa

jedzie Plus, albo dwa i od razu zator

C
Carlos

Pusty tramwaj ma pierwszeństwo, a zapchany autobus stoi w korku

J
Jacek Rybicki

Przykład.
Codziennie jade od strony Oporowa do centrum.jak działa pulsujące żółte to jazda jest sprawna i bezproblemowa.
Ale jak zaczyna działć pseudo normalna sygnalizacja to koerek az do mostu nalęży albo do wiejskiej.
Myśle że podobnych przykładów by sie wiecej znalazło .

a
amen

także w wawie tak jest, gdzie za kilkaset mln wdrożono taki system- im bardziej "inteligentny" tym większe korki, podobne absurdy jak we wrocku- typu zielone przez 5 sekund dla głównego kierunku, a później przez minutę dla bocznej uliczki. Trzeba być półgłówkiem żeby hołdować takim "systemom" ale jak widać z takich ludzi składa się elyta administracji samorządowej.. chyba, że jest tu drugie dno i chodzi o zbudowanie "misia" bo przy takiej budowie wszyscy zyskują, a plebs niech później stoi i patrzy jac computerry sterują ruchem i napawa się, w tym korku, dumą z nowoczesności naszego państwa

g
gekon

nadajesz się na takiego pseudo inteligentnego regulatora,rodem z komedii Bareji

g
gekon

jest to rzecz oczywista.Ale dla niewolników umysłowych,niedorajdów itp.,jest to idiotyzm.Stoją zatem w korkach i domagają się nowych sygnalizatorów.Podobnie jest z podatkami,ale nie będę tego tłumaczył,bo za darmo mi się nie chce.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3