Wielkie zmiany na jednym z największych skrzyżowań w centrum Wrocławia

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois we Wrocławiu ma powstać nowy węzeł przesiadkowy komunikacji miejskiej.
Na skrzyżowaniu ulic Drobnera i Dubois we Wrocławiu ma powstać nowy węzeł przesiadkowy komunikacji miejskiej. Wrocławskie Inwestycje
Coraz bliżej rozstrzygnięcia przetargu na zaprojektowanie przebudowy ulicy Drobnera, na wysokości skrzyżowania z ulicą Dubois. O kontrakt walczy siedem firm. Inwestycja ma przede wszystkim poprawić wygodę i bezpieczeństwo pasażerów komunikacji miejskiej, pieszych i rowerzystów.

Firma – spośród siedmiu biorących udział w przetargu, która zostanie wybrana będzie miała za zadanie opracować koncepcje i zaprojektować przebudowę całego węzła łącznie z przystankami komunikacji miejskiej. Wrocławskie Inwestycje analizują teraz złożone oferty i być może jeszcze w maju poznamy zwycięzcę konkursu. Miasto zaplanowało wydać na te inwestycję ponad 830 tysięcy złotych.

Głównym jej zamierzeniem jest likwidacja bardzo wąskich przystanków tramwajowych przy ul. Drobnera i zastąpienie ich wysepkami zintegrowanymi z komunikacją autobusową. W tym celu założono przesunięcie wschodniej jezdni (przy Hotelu Parla Plaza) w kierunku wschodnim, zachowując jej szerokość, a także likwidację znajdującej się w tym miejscu zatoki autobusowej.

Zadaniem projektanta będzie przygotowanie trzech wariantów miniwęzła przesiadkowego w tym rejonie, a co za tym idzie przebudowa jezdni, oświetlenia, dróg dla rowerów, chodników, przejść dla pieszych, a także całej infrastruktury podziemnej. W tym rejonie miasta sieć kanalizacyjna ma już ponad sto lat.

Po planowanej przebudowie autobusy będą jeździły po torowisku tramwajowym, a na przystankach pojawią się wiaty. Przejście dla pieszych przez ul. Drobnera ma zostać przeniesione pomiędzy ulicą Śrutową, a ul. Wł. Łokietka, tak, aby zapewnić dojście do obu peronów przystankowych uwzględniając przy tym przejazdu dla rowerzystów.

Jak się przewiduje prace nad projektem potrwają 11 miesięcy. Następnie miasto będzie musiało znaleźć pieniądze na realizację całej inwestycji. Od pewnego czasu trwają prace nad zaprojektowaniem drogi rowerowej wzdłuż ulicy Dubois, projektowana jest też przebudowa ulicy Pomorskiej oraz fragmentu placu Staszica od ul. Pomorskiej do wiaduktu przy ul. Reymonta.

Miniwęzeł przesiadkowy na skrzyżowaniu ulic Dubois i Drobnera mógłby powstać najwcześniej w 2023 roku.

Czy wzrośnie opłata za ZUS?

Wideo

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

..Witajcie panowie, mam na imie Monika. Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna.. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu. Numer telefonu i więcej fotek wrzuciłam na swój profil tutaj...______www.cutt.ly/monika89

G
Gość

Przywrócić skręt w Łokietka. Posadzić tych, którzy przebudowali Drobnera i odebrać kasę tym z głębokimi kieszeniami. A pieniądze przekazać na ratowanie Pomorskiej.

G
Gość

Najlepsze jest to, że zamiast projektu urbanisty miejskiego będzie projekt jakiegoś Jasia czy Stasia, który ma w głębokiej du... jak będzie się to miało do kierunków odbudowy miasta po rządach Jacusiów.

G
Gość
17 maja, 10:04, Gość:

Bo wszystkiemu winni są kierowcy. Jakby zamiast blachosmrodami jeździli na rowerkach, to nie byłoby korków, nawierzchnia ulic, dróg i poboczy nie zużywałaby się. A, nawet jakby były dziury to narzekających na stan nawierzchni byłoby niewielu. Bo to, zło i przekleństwo tego miasta, czyli kierowcy zwykle narzekaja, że niby dziury, wyboje itp. A, to są jedynie elementy wrocławskiej infrastruktury drogowej spowalniające ruch. Rozumie to każdy wyborca i wielbiciel obecnie rządzących. Tylko blachosmrodziarze pojąć tego nie mogą. W ogóle nie znają sie na postępie i ekologii. Prymitywy!

17 maja, 13:09, Gość:

Jeszcze dodaj do tego lamentu hulajnogi elektryczne, rowery z wypożyczalni i będzie komplet.

17 maja, 15:17, Gość:

Ależ, rowery to postęp, ekologia i wartości europejskie pełną gębą!

Blachosmrody, to faszyzm i rasizm w jednym.

Lepiej być faszystą niż idiotą

O
Obywatel

Ta zatoki autobusowe należy zlikwidować przez środek puścić autostradę rowerową zrobić parklety i ustawić pomnik Jego Ekscelencji Prezydenta żeby korki były jak największe a przepustowość skrzyżowania jak najmniejsza

G
Gość
17 maja, 10:04, Gość:

Bo wszystkiemu winni są kierowcy. Jakby zamiast blachosmrodami jeździli na rowerkach, to nie byłoby korków, nawierzchnia ulic, dróg i poboczy nie zużywałaby się. A, nawet jakby były dziury to narzekających na stan nawierzchni byłoby niewielu. Bo to, zło i przekleństwo tego miasta, czyli kierowcy zwykle narzekaja, że niby dziury, wyboje itp. A, to są jedynie elementy wrocławskiej infrastruktury drogowej spowalniające ruch. Rozumie to każdy wyborca i wielbiciel obecnie rządzących. Tylko blachosmrodziarze pojąć tego nie mogą. W ogóle nie znają sie na postępie i ekologii. Prymitywy!

17 maja, 13:09, Gość:

Jeszcze dodaj do tego lamentu hulajnogi elektryczne, rowery z wypożyczalni i będzie komplet.

Ależ, rowery to postęp, ekologia i wartości europejskie pełną gębą!

Blachosmrody, to faszyzm i rasizm w jednym.

G
Gość
17 maja, 10:04, Gość:

Bo wszystkiemu winni są kierowcy. Jakby zamiast blachosmrodami jeździli na rowerkach, to nie byłoby korków, nawierzchnia ulic, dróg i poboczy nie zużywałaby się. A, nawet jakby były dziury to narzekających na stan nawierzchni byłoby niewielu. Bo to, zło i przekleństwo tego miasta, czyli kierowcy zwykle narzekaja, że niby dziury, wyboje itp. A, to są jedynie elementy wrocławskiej infrastruktury drogowej spowalniające ruch. Rozumie to każdy wyborca i wielbiciel obecnie rządzących. Tylko blachosmrodziarze pojąć tego nie mogą. W ogóle nie znają sie na postępie i ekologii. Prymitywy!

Jeszcze dodaj do tego lamentu hulajnogi elektryczne, rowery z wypożyczalni i będzie komplet.

P
Pinokio

Morawiecki konstytucją doope sobie wytarł,wymordował dziesiątki tysięcy ludzi,przez odcięcie im dostępu do lekarzy.

A
AES

A czy komuś przyjjdzie do głowy, aby odsunąć ul. Drobnera w stronę Hotelu Plaza, na odcinku ok. 200 m, pomiędzy Jedności a Łokietka tak, aby wygpospodarować miejsce na dobudowanie plomby ? Kasa za działkę wspomogłaby budżet na przebudowę skrzyżowania. Jak myślicie ? Czy jakiś geniusz z magistrayu na to wpadnie ?

G
Gość

Podobnie jest na ulicach w obrębie Nowego Dworu, w związku z budową TAT. Samochód dostawczy niemal ocierał się o autobus MPK. Z podziwem patrzyłam na opanowanie i umiejętności kierowcy autobusu.

G
Gość

Bo wszystkiemu winni są kierowcy. Jakby zamiast blachosmrodami jeździli na rowerkach, to nie byłoby korków, nawierzchnia ulic, dróg i poboczy nie zużywałaby się. A, nawet jakby były dziury to narzekających na stan nawierzchni byłoby niewielu. Bo to, zło i przekleństwo tego miasta, czyli kierowcy zwykle narzekaja, że niby dziury, wyboje itp. A, to są jedynie elementy wrocławskiej infrastruktury drogowej spowalniające ruch. Rozumie to każdy wyborca i wielbiciel obecnie rządzących. Tylko blachosmrodziarze pojąć tego nie mogą. W ogóle nie znają sie na postępie i ekologii. Prymitywy!

G
Gość
17 maja, 8:40, Gość:

Już nikt nie pamięta jak wyburzono kilka kamienic, żeby przedłużyć Drobnera w kierunku Długiej? A później sprzedano teren deweloperom.

Nikt nie poniósł odpowiedzialności za ten przekręt.

Dlatego, w Polsce się dobrze kradnie. Prokuratura Polska zatrudnia lasie w szpileczkach, którym się nie chce pracować. Hej Polska, Polska.

G
Gość

Już nikt nie pamięta jak wyburzono kilka kamienic, żeby przedłużyć Drobnera w kierunku Długiej? A później sprzedano teren deweloperom.

Nikt nie poniósł odpowiedzialności za ten przekręt.

Dodaj ogłoszenie