We Wrocławiu powstaną nowe parkingi. Tutaj kierowcy będą mogli zostawić samochód

Konrad Bałajewicz
Konrad Bałajewicz
Budowa parkingu Park & Ride we Wrocławiu. Zdjęcie ilustracyjne
Budowa parkingu Park & Ride we Wrocławiu. Zdjęcie ilustracyjne Konrad Bałajewicz / Polska Press
Udostępnij:
We Wrocławiu szykuje się budowa trzech nowych parkingów Park&Ride, które mają skłonić kierowców do poruszania się komunikacją miejską. Wiemy, gdzie mogą powstać.

Nowe Park & Ride we Wrocławiu

Park & Ride PKP Pracze

Nowy parking ma powstać przy ul. Towarowej. W koncepcji planuje się dwa osobne parkingi położone po obu stronach jezdni, niedaleko stacji kolejowej Wrocław Pracze. Do remontu idzie istniejący parking przy budynku dworca, dodatkowo planowana jest budowa ścieżki dla pieszych prowadzącej od okolic ul. Stabłowickiej do Park & Ride. Na razie jest to koncepcja, więc ilość miejsc parkingowych nie jest znana. Pytając się Wrocławskich Inwestycji usłyszeliśmy, że będzie ich kilkadziesiąt. Koncepcją tworzenia parkingu zajmie się katowicka firma Collect Consulting S.A., która za swoją pracę otrzyma blisko 104 tys. zł.

Orientacyjna lokalizacja projektowanych parkingów przy ul. Towarowej
Orientacyjna lokalizacja projektowanych parkingów przy ul. Towarowej WI

Park & Ride Żmigrodzka i Wołowska

Koncepcja dla nowego Park & Ride jest opracowywana także po obu stronach ul. Wołowskiej, przy skrzyżowaniu z ul. Żmigrodzką.

Orientacyjna lokalizacja projektowanych parkingów przy ul. Wołowskiej
Orientacyjna lokalizacja projektowanych parkingów przy ul. Wołowskiej WI

Park & Ride PKP Wrocław Leśnica

Zaprojektowany ma zostać też parking przy stacji kolejowej Leśnica. Oprócz kilkudziesięciu miejsc dla samochodów, przewiduje się też dojścia piesze i rowerowe, stację roweru miejskiego oraz wiatę rowerową. Okoliczne drzewa będą chronione. Koncepcję parkingu przy skrzyżowaniu Żmigrodzkiej z Wołowską i projekt przy stacji kolejowej Leśnica za prawie 154 tys. zł wykona spółka Wrotech. Kiedy wszystkie trzy parkingi powstaną? Trzeba nastawić się co najmniej na rok 2023 lub 2024.

Tu ostatnio powstały parkingi Park & Ride we Wrocławiu

Park & Ride mają zachęcać wrocławian do pozostawienia pojazdu z dala od centrum i dalszej podróży komunikacją miejską. Aby wjechać na parking należy przyłożyć do czytnika przy szlabanie kartę UrbanCard z co najmniej 24-godzinnym biletem komunikacji miejskiej, wykupioną kartę "Parkuj i Jedź" lub skorzystać z aplikacji mobilnej. Nie jest to wymóg dotyczący wszystkich parkingów, ponieważ niektóre funkcjonują bez szlabanu i czytnika i są bezpłatne.

Na Park & Ride ze szlabanami kierowcy mogą stać nie dłużej niż trwa tzw. doba parkingowa, tzn. od godz. 4 do godz. 2 następnego dnia. Jak czytamy w regulaminie, za złamanie tego przepisu przewidziana jest kara w wysokości 200 zł. Dwie godziny przerwy przeznaczone są na "konserwację parkingu".

Sieć Park & Ride we Wrocławiu cały czas się rozbudowuje. W zeszłym roku miasto oddało m.in. parking na Klecinie (70 miejsc parkingowych), przy skrzyżowaniu Kosmonautów i Kamiennogórskiej (57 miejsc postojowych), przy stacji Wrocław Osobowice (28 miejsc parkingowych), o 40 miejsc rozbudowany został parking na Psim Polu (łącznie 84 miejsca parkingowe) oraz powstał nowy przy stacji Wojnów Wschodni (38 miejsc parkingowych). W sumie we Wrocławiu lokalizacji jest około 30 i łącznie oferują około 2,5 tys. miejsc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Garmin

Garmin Venu Czarny (0100217313)

1 859,00 zł899,00 zł-52%
miejsce #2

Garmin

Garmin Fenix 6 Srebrny (0100215800)

2 987,14 zł1 680,00 zł-44%
miejsce #3

Huawei

Huawei Watch Fit Różowy

607,00 zł364,00 zł-40%
Materiały promocyjne partnera

Strzelanina w rosyjskiej szkole

Komentarze 30

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
23 września, 9:38, Gość:

kolejne puste parkingi budowane za nasze pieniądze. Na Klecinie max 2 samochody parkują. Taki parking miałby sens, gdyby go zbudowano na Bielanach. Tylko że stamtąd tak naprawdę nie ma jak dojechać do Wrocławia. Jak ktoś już wystoi się w korkach przez całe Bielany i ewentualnie Karkonoską czy Czekoladową to po co ma zostawiać samochód na Klecinie. Pojedzie już dalej.

23 września, 11:03, Gość:

Jak bliżej może zostawić auto .. to tam go nie zostawi.

Ale ... za rok ... pięć ... już go bliżej nie zostawi ... a z publicznym pieniędzy wyborować coś ... to rok, dwa .. a bo to budżet, projekt, przetarg

Zapytaj specjalisty od dobrobytu, Jacusia kotomaca ile to tak do kupy ma Wrocław długów, bo wedle moich szacunków będzie tego grubo ponad 6 miliardów złotych polskich. To za co on będzie to budował i po co, skoro z tych miejsc dojazd środkiem komunikacji miejskiej jest trudniejszy niż stanie własnym samochodem w korku.

G
Gość
23 września, 9:38, Gość:

kolejne puste parkingi budowane za nasze pieniądze. Na Klecinie max 2 samochody parkują. Taki parking miałby sens, gdyby go zbudowano na Bielanach. Tylko że stamtąd tak naprawdę nie ma jak dojechać do Wrocławia. Jak ktoś już wystoi się w korkach przez całe Bielany i ewentualnie Karkonoską czy Czekoladową to po co ma zostawiać samochód na Klecinie. Pojedzie już dalej.

Jak bliżej może zostawić auto .. to tam go nie zostawi.

Ale ... za rok ... pięć ... już go bliżej nie zostawi ... a z publicznym pieniędzy wyborować coś ... to rok, dwa .. a bo to budżet, projekt, przetarg

G
Gość
kolejne puste parkingi budowane za nasze pieniądze. Na Klecinie max 2 samochody parkują. Taki parking miałby sens, gdyby go zbudowano na Bielanach. Tylko że stamtąd tak naprawdę nie ma jak dojechać do Wrocławia. Jak ktoś już wystoi się w korkach przez całe Bielany i ewentualnie Karkonoską czy Czekoladową to po co ma zostawiać samochód na Klecinie. Pojedzie już dalej.
G
Gość
To się nazywa arytmetyka. Do Wrocławia wjeżdża dziennie 240 000 samochodów. Przyjmijmy, że 140 000 ma zagwarantowane miejsca parkingowe z racji wykonywanej pracy, nauki itd. Pozostaje 100 000 pojazdów, które trzeba gdzieś upchnąć w mieście. Spoko, miasto wybudowało cudowne parkingi na 2500 samochodów i wybuduje kolejnych kilkaset miejsc. Czyli w dalszym ciągu brakuje około 95 000 miejsc. To mam pytanie jaka jest różnica pomiędzy 95000 a 100000 samochodów parkujących gdzie popadnie, na trawnikach, chodnikach , podwórkach itd. itp.? Ano jest taka, że możnowładcy miejscy nie mieli i nie mają pomysłu na ograniczenie liczby pojazdów a ich działania polegają na budowaniu placyków w krzakach, gdzie podobno można zatrzymać się i pojechać dalej pojazdami MPK.
G
Gość
Wreszcie do mnie dotarło, że gazeta cenzuruje nie tylko wulgaryzmy, ale i wszystko co nosi znamiona prawdy.
G
Gość
"Park
G
Gość
Zamiast robić parkingi wystarczy wprowadzić Myto za wiazd. Połowa wieśniaków zostawi auta u siebie na wsi .
W
Waldek Kręciwór
Jam jest Kręciwór , walcie się pros.ta.ki !!!
G
Gość
to że Ukr.. stali się ostatnio Człowiek roszczeniowy to ja nie muszę o tym pisać wale w imię czego ? Polski w NATO ? czy mają jakiś sojusz z Putinem ?
G
Gość
co nam gwarantuję chlew z ukr.. nie takie kontakty ja z Japonią czy z Korea nawet ja siadasz przy stole z młodzieżą z Izraela gwarantuję to zmowy o kulturze ich i naszej i 100 % tematów naukowych gdzieś tam zagadnienia naukowe ! z czego słynne są mózgi Polski Żyd i Polak ! nie jakieś tam prosiaki które uciekły z Farmy Putina :)
G
Gość
Tędy wjeżdża do Wrocławia najwięcej samochodów.

https://gazetawroclawska.pl/tedy-wjezdza-do-wroclawia-najwiecej-samochodow-ktore-to-drogi/ar/c15-15201462
G
Gość
Dlaczego ograniczyć ruch aut we Wrocławiu?

https://www.akcjamiasto.org/dlaczego-ograniczyc-ruch-aut-we-wroclawiu/
G
Gość
Codziennie do Wrocławia wjeżdża ok. 240 tys. samochodów. Należy wyprowadzić MPK bliżej granicy Wrocka. Wtedy łatwiej będzie realizować kolejne Park
G
Gość
22 września, 21:13, Gość:

dla czego jako Polak ma pomagać zbrodniarz wojennym z pd Wołynia ? gdzie 2022 r to rok Stana Bendery ! Polska nie dla UPA !!

Popieram, śmiecie upaińskie na Sybir

G
Gość
dla czego jako Polak ma pomagać zbrodniarz wojennym z pd Wołynia ? gdzie 2022 r to rok Stana Bendery ! Polska nie dla UPA !!
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie