Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przystanek przy ul. Drobnera zostanie poszerzony! To najbardziej niebezpieczny i najwęższy peron w mieście

Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wąski i niebezpieczny przystanek tramwajowy przy skrzyżowaniu ul. Drobnera z ul. Dubois w końcu zostanie poszerzony. Perony zamienią się w węzeł przesiadkowy, bo jednocześnie zmieszczą się na nim tramwaj i autobus. Zmianie ulegnie także całe skrzyżowanie, które zostanie kompleksowo przebudowane. Sprawdziliśmy, kiedy zapowiedziana inwestycja mogłaby się zacząć.

Najwęższy przystanek we Wrocławiu poszerzony. Zmieni się w węzeł przesiadkowy

Przystanek znajdujący się przy skrzyżowaniu ul. Drobnera z ul. Dubois (przy wyjściu z Wyspy Słodowej) od lat straszy mieszkańców swoją szerokością. Już dawno nazywają go jednym z najniebezpieczniejszych w mieście. Pasażerom trudno jest wysiąść lub wsiąść do tramwaju, gdy na peronie czeka tłum ludzi. Można zapomnieć o bezpiecznym wymijaniu się, przystanek nie posiada żadnych barier odgradzających pieszych od ruchliwej ulicy. Problem korzystania z najwęższego peronu we Wrocławiu dotyczy zwłaszcza rodziców z wózkami dziecięcymi i osób wracających z większych zakupów.

ZOBACZ TAKŻE:

Jak zmieni się skrzyżowanie ul. Dubois i ul. Drobnera?

Wrocławskie Inwestycje chcą ruszyć z przebudową skrzyżowania ulic Dubois i Drobnera, którego punktem centralnym jest niebezpieczny przystanek. Zostanie on przekształcony w peron przesiadkowy, z którego korzystać będą zarówno tramwaje, jak i autobusy.

- Pozwoli to na przeniesienie przystanków autobusowych, które w tej chwili znajdują się przy jezdniach tego skrzyżowania. Teraz przystanki są oddalone od siebie, rozrzucone po całym skrzyżowaniu. Przeniesiemy je w jedno miejsce. Spowoduje to, że przesiadanie w komunikacji zbiorowej będzie szybkie i komfortowe – tłumaczy główny zamysł przebudowy Michał Kulicki, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.

Poszerzenie przystanku do normalnych wymiarów pod względem szerokości i długości to nie wszystko. Otrzyma on z obu stron wiaty wraz z niezbędną infrastrukturą: ławkami, koszami na śmieci i tablicami ITS. Ponadto w ramach inwestycji zostanie przebudowany odcinek ulicy Drobnera od Cybulskiego do Łokietka oraz ul. Dubois - od Drobnera do remontowanej jeszcze Pomorskiej. Połączy to obie inwestycje ze sobą.

- Całe zadanie w liczbach to przebudowa ponad pół kilometra torowiska, ponad 800 metrów jezdni, która zyska nową geometrię i nawierzchnię. Blisko 700 metrów nowych chodników i dróg rowerowych, które również będą w nowym standardzie, poprawiając komunikację pieszych i rowerzystów. Kompleksowej przebudowie poddane zostaną także wszystkie sieci podziemne: wodnokanalizacyjne, elektroenergetyczne, teletechniczne, gazowe. Zmodernizujemy oświetlenie na skrzyżowaniu, jak również sygnalizacje świetlne. Jednocześnie zyskamy przestrzeń dla pojazdów indywidualnych. Na przebudowie zyskają kierowcy, dla których poprawi się przepustowość i płynność ruchu – wylicza Michał Kulicki.

Na remontowanym odcinku Wrocławskie Inwestycje przebudują wszystkie przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe. W okolicach wlotu ulicy Cybulskiego powstanie całkowicie nowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym, co ma poprawić komunikację w rejonie mostów Uniwersyteckich.

Na obu peronach posadzone zostanie 8 drzew i trejaże z pnączami. Wzdłuż ulic nasadzone zostanie jeszcze dodatkowo 11 drzew, tysiące krzewów, pnączy i traw ozdobnych. Powstaną również ogrody deszczowe. Rosnącym już drzewom, w tym staremu platanowi przy skrzyżowaniu, zamierza się poprawić warunki bytowe.

Podczas prac budowlanych zostanie wprowadzona zastępcza organizacja ruchu dla kierowców. Jej szczegóły poznamy bliżej rozpoczęcia budowy.

Kiedy zacznie się przebudowa skrzyżowania ul. Drobnera i ul. Dubois?

Trwa jeszcze projektowanie remontu. Ten etap Wrocławskie Inwestycje chcą zakończyć w wakacje tego roku. Według wstępnych planów, prace budowlane rozpoczną się w 2025 r. Szacowany czas realizacji inwestycji to 18 miesięcy.

Koszty przebudowy skrzyżowania Drobnera i Dubois wyceniono na ponad 50 milionów złotych. Miasto będzie ubiegało się o dofinansowanie z Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko (program FEnIKS).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska