18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

We Wrocławiu popękały stalowe podpory pod ośmioma wiaduktami

Magdalena Kozioł
Robotnicy Skanski naprawiali w niedzielę wiadukt nad ulicą Zaporoską
Robotnicy Skanski naprawiali w niedzielę wiadukt nad ulicą Zaporoską Mikołaj Nowacki
Mrozu nie wytrzymały nie tylko dwa stalowe słupy podpierające wiadukt kolejowy nad ul. Zielińskiego. Okazało się, że podobny los spotkał także 6 kolejnych pod dwoma innymi wiaduktami: nad ul. Zaporoską i Stysia.

- Rzeczywiście, wszystkich pękło osiem - przyznaje Marcin Gesing, rzecznik firmy Skanska, która wykonywała ich remonty. - Wszystkie zostały już zabezpieczone.
Pierwszy sygnał o rysach na podporach pojawił się w czwartek ok. godz. 18. Zauważyli je pracownicy Skanski. W piątek specjalna komisja uznała, że istnieje zbyt wielkie ryzyko zawalenia się wiaduktu, i dlatego zamknięto przejazd na wszystkich trzech torach. Jako przyczynę wskazano bardzo niską temperaturę, która utrzymywała się przez ostatnich kilka dni. Kolejne oględziny innych wiaduktów pokazały, że i tam pojawiły się podobne uszkodzenia.

Jak to się stało, że zakończony w ubiegłym tygodniu za 25 mln złotych remont skończył się taką porażką? To ma ustalić specjalne dochodzenie PKP Polskich Linii Kolejowych, a także specjalnie powołanych ekspertów.

Wrocławskie wiadukty doczekały się tego kompleksowego remontu po 50 latach. Miały po nich jeździć cięższe niż dotąd pociągi. To się jednak nie udało. Pasażerowie, którzy w weekend przeżyli koszmar, będą mogli wreszcie odetchnąć.

Wrocławskie wiadukty doczekały się tego kompleksowego remontu po 50 latach.

W poniedziałek pociągi mają kursować już trzema torami. Pierwszy udało się uruchomić w sobotę, drugi w niedzielę około godz. 18. Problemy z dojazdem i wyjazdem ze stacji Wrocław Główny mieli podróżni kierujący się w stronę Legnicy, Poznania, Oleśnicy, Kluczborka, Wałbrzycha i Głogowa. Ludzie wsiadali i wysiadali na stacjach Mikołajów, Brochów, Muchobór, Wrocław Zachodni. Pasażerowie byli zdezorientowani, wściekli na brak informacji i na to, że opóźnienia niektórych pociągów sięgały nawet trzech godzin.

W niedzielę Przewozy Regionalne odwoływały część pociągów z Kłodzka, Oleśnicy, Wałbrzycha do Wrocławia Głównego. Tłumaczą to ograniczoną przepustowością na wiadukcie i brakiem taboru.

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
as
ta pani redaktor nie powinna sie nazywac koziol tylko osiol...albo matoł
P
Pawel
a gdzie na tej estakadzie jest osiem wiaduktów ?? coś pierdzielicie tutaj , 8 kolumn łącznie , czy po jednej pod ośmioma wiaduktami :) ??
b
bobek
Zakupić podobne i mocniejsze podpory w Niemczech.czemu podobne wiadukty i podpory stoją w Niemczech i nic się nie dzieje a też są zabytkowe, przecież tam są od wielu lat podobne wiadukty- i jakoś stoją.Albo niech przyjadą tu inżynierowie z Niemiec i coś doradzą,jak wzmocnić podpory.
A tak na marginesie to co dalej z dworcem świebodzkim, przecież ginie w oczach.A wymaga remontu i niech w końcu jeżdżą tam pociągi .
a
as
co za wstyd-jak można zatrudniać takie (lekko mówiąc) niekompetentne osoby jak p. Kozioł? jeszcze bym machnął ręką na tą stal-w końcu kobieta i nie każda zna się na materiałach, ale 8 wiaduktów? poza tym czy tam nie ma jakiegoś moderatora? kogoś, kto to pilnuje? żeby nawet nagłówki pisać z takimi bykami? GW spadła na pysk...robi się z niej szmatławiec...
s
stodołą
Dzwoniłem do redakcji aby poprawili ten fatalny tytuł
"Polska-Gazeta Wrocławska"
ul. Strzegomska 42a
53-611 Wrocław

tel.: 071 37 48 151
ale tam zapewne już święta mają i nit nawet nie pofatygował się aby podnieść słuchawkę telefonu.

W dodatku - to nie pierwszy od 50 lat remont tylko - pierwszy wogóle, bowiem od czasu wkroczenia polaków do miasta 64 lata temu nikt nie przeprowadzał tak kompleksowych prac.
s
stodola
Zdajemy sobie sprawe, iz miasto Wroclaw na mostach czy tez wielu wiaduktach stoi...
Ale LITOSCI , autorko tekstu - Magdaleno Kozioł, OPANUJ swoje żądze... Nie osiem a zaledwie trzy wiadukty w omawianej tragedii pasażerów dworca dotknęły.
Żeliwo - ZEUSIE i TY nie grzmisz!!!!!!! to nie stal....
w
wrocławianiN
Autorka nie dość ze nie odróżnia stali od ż eliwa to i z matematyka tez u niej nie najlepiej - dwa słupy plus 6 słupów = 8 wiaduktów ( tak jej w tytule wychodzi)
M
MiM
Trzy a osiem - prawie to samo.
Dziennikarstwo ostatnio bardzo ale to bardzo zeszło na psy...
K
Kolo
To co, oni nie testowali tej mieszanki betonowej? Jakiś "projektant" chyba beknie...
g
gaax
Skanska dała ciała i nie wiem jak się z tego wykaraskają. Masa betonowa, którą wlali do żeliwnych słupów ma mniejszą kurczliwość przy niskiej temperaturze niż słupy. Widzieliście kiedyś co się dzieje ze szklaną butelką wody, napełnioną w 100% i zakręconą po wsadzeniu do zamrażarki? Rozsadza ją od środka.

Skanska zniszczyła zabytkowe wiadukty, powinni za to ostro zabulić.
w
wrocławianiN
Wybudowane w latach 1901-1905 , stały ponad 100 lat - i padły po pierwszym naszym remoncie.
w
wrocławianiN
Pani Magdaleno Kozioł - popękały stalowe czy żeliwne - a może dla Pani to to samo. Niech Pani sprawdzi w Wikipedii w internecie lub uzgodni z kolegami poprzednio piszącymi na ten sam temat.
Dodaj ogłoszenie