Na budowie widać już wyraźnie nową konstrukcję wiaduktu, a także rozwiązania komunikacyjne, które przewidzieli projektanci. Środkiem pojadą tramwaje i autobusy, po lewej i prawej przewidziano po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Wszystkie elementy starego poniemieckiego wiaduktu są systematycznie demontowane i zastępowane nowymi. Gotowe są już przyczółki i część podpór, na których układane są elementy nowych przęseł.
Aby tramwaj mógł przejechać pod wiaduktem, grunt musi w tym miejscu zostać obniżony o przeszło 1,5 metra. To dodatkowe wyzwanie, które zmusza inżynierów do przebudowy podziemnych instalacji elektrycznych, wodnych i kanalizacyjnych. Ten etap już dobiega końca, co widać po nowej asfaltowej nawierzchni, która pojawiła się już od strony Popowic.
Sam wiadukt zyska funkcję węzła przesiadkowego. Na wysokości ulic Gnieźnieńskiej i Portowej powstaje nowa stacja kolejowa Wrocław - Szczepin.
W tym celu zaprojektowano specjalne betonowe ściany oporowe, które ustawione na długości 200 metrów wzdłuż torowiska wyznaczą rejon stacji. Będą zatrzymywać się tu pociągi kursujące z dworca Wrocław Główny w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy a pasażerowie bez problemu dostaną się do przystanku tramwajowego, który będzie znajdował się pod przęsłem wiaduktu.
Za nowym wiaduktem tramwaj pojedzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa kończy się „wpięciem” w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką. W sumie to 3,8 km. Realizacja drugiego etapu, czyli brakującego fragmentu od ul. Jagiełły do Milenijnej ma nastąpić w latach 2020-2023.
Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?