Tramwaj na Popowice coraz bliżej. Nowy wiadukt kolejowy nad Długą rośnie w oczach [ZDJĘCIA]

PRL
Gotowe są już przyczółki i część podpór na których układane są elementy nowych przęseł.
Gotowe są już przyczółki i część podpór na których układane są elementy nowych przęseł. fot. Paweł Relikowski / Polsa Press
Udostępnij:
Zaawansowane prace trwają przy przebudowie wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą. Nowy będzie miał 47 metrów długości i przejadą pod nim tramwaje, autobusy, samochody oraz rowerzyści. Inwestycja jest częścią projektu Tramwaj na Popowice.

Na budowie widać już wyraźnie nową konstrukcję wiaduktu, a także rozwiązania komunikacyjne, które przewidzieli projektanci. Środkiem pojadą tramwaje i autobusy, po lewej i prawej przewidziano po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Wszystkie elementy starego poniemieckiego wiaduktu są systematycznie demontowane i zastępowane nowymi. Gotowe są już przyczółki i część podpór, na których układane są elementy nowych przęseł.

Aby tramwaj mógł przejechać pod wiaduktem, grunt musi w tym miejscu zostać obniżony o przeszło 1,5 metra. To dodatkowe wyzwanie, które zmusza inżynierów do przebudowy podziemnych instalacji elektrycznych, wodnych i kanalizacyjnych. Ten etap już dobiega końca, co widać po nowej asfaltowej nawierzchni, która pojawiła się już od strony Popowic.

Sam wiadukt zyska funkcję węzła przesiadkowego. Na wysokości ulic Gnieźnieńskiej i Portowej powstaje nowa stacja kolejowa Wrocław - Szczepin.
W tym celu zaprojektowano specjalne betonowe ściany oporowe, które ustawione na długości 200 metrów wzdłuż torowiska wyznaczą rejon stacji. Będą zatrzymywać się tu pociągi kursujące z dworca Wrocław Główny w kierunku Oleśnicy i Trzebnicy a pasażerowie bez problemu dostaną się do przystanku tramwajowego, który będzie znajdował się pod przęsłem wiaduktu.

Za nowym wiaduktem tramwaj pojedzie jeszcze kilkaset metrów ul. Długą, potem wzdłuż ulicy Starogroblowej (tu wiadukt został niedawno przebudowany, powstanie tam węzeł przesiadkowy) i Popowickiej. Trasa kończy się „wpięciem” w torowisko na skrzyżowaniu z ul. Milenijną i Pilczycką. W sumie to 3,8 km. Realizacja drugiego etapu, czyli brakującego fragmentu od ul. Jagiełły do Milenijnej ma nastąpić w latach 2020-2023.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Mikołajów i Odessa bramą do Morza Czarnego

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bekacz z tramwaju

Wsiocław Wsiebodzki - Wsiobudka - Wsidnica. Znacie gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

s
sołtys Sobótki

Bierzcie przykład z Sobótki. Zburzyć wszystkie dworce kolejowe we Wrocławiu, żeby wrocławianie żyli w spokoju i bez kłótni, czego szczerze wszystkim mieszkańcom Wrocławia życzę.

c
czytelnik RK z Lubina

Zablokujcie komentowanie notoryczny syf przez zjeboow z wsiocławia pod 45 artykulami o kolei jest odrazajaca

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki i różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tu nie stać na bilety na pociąg.

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy nie będzie wypadków!

J
Jarosław Lizak

Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nigdy nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach.Rozebrać wszystkie tory we Wrocławiu, z których i tak nikt nigdy nie korzysta. Będzie taka sama atrakcja turystyczna jak w Jerzmanicach. I wtedy już nie będzie w ogóle wypadków!

K
KODLKPM

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby a także spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy wszystkich artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie