Tramwaj na Maślice? Poczekamy jeszcze bardzo długo

    Tramwaj na Maślice? Poczekamy jeszcze bardzo długo

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Tramwaj na Maślice? Poczekamy jeszcze bardzo długo

    ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    Aż do końca 2020 r. potrwa opracowywanie projektu przebudowy ul. Maślickiej i torowiska tramwajowego, które będzie przez nią przebiegało. Nie oznacza to jednak, że za 2,5 roku pojedziemy tramwajem na Maślice, bo to tylko połowa planowanej trasy. W dalszym ciągu trzeba będzie opracować projekt drugiego odcinka, a potem wybudować tory.
    Tramwaj na Maślice? Poczekamy jeszcze bardzo długo

    ©Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press

    Opracowanie projektu dotyczy jedynie przebudowy brukowanej obecnie ul. Maślickiej oraz wpięcia w nią torowiska tramwajowego na odcinku od skrzyżowania z Pilczycką do skrzyżowania z Aleją Śliwową. Wydzielone torowisko wzdłuż Maślickiej będzie miało ponad 1,5 km długości. Ulica Maślicka będzie poszerzona do 7 metrów, a wzdłuż niej po obu stronach powstaną chodniki, ścieżki rowerowa. Zasadzone zostaną także drzewa.

    Wykonawca - Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem - na opracowanie projektu będzie miał aż 2,5 roku. Termin mija bowiem 31 grudnia 2020 r. Miasto za projekt zapłaci blisko 900 tysięcy złotych.

    Prace budowlane rozpoczną się więc najwcześniej w 2021 roku i potrwają co najmniej dwa kolejne lata. Nie oznacza to jednak, że za cztery lata na Maślice dojedziemy tramwajem. Jak informuje Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji, dla pozostałego odcinka trasy, od skrzyżowania Maślickiej z Aleją Śliwową przez nieużytki do pętli przy linii kolejowej Wrocław - Szczecin na razie opracowana zostanie jedynie koncepcja, która umożliwi wskazanie dokładnego przebiegu trasy, ile drzew trzeba będzie wyciąć oraz cenę. Kiedy opracowany zostanie projekt drugiej części trasy - na razie nie wiadomo.

    – Urzędnicy już wiele razy obiecywali tramwaj na Maślice. W końcu mamy konkret, a więc przetarg, choć dwa lata to dość długo – mówi Sławomir Czerwiński, przewodniczący zarządu osiedla Maślice. Jak dodaje, rada osiedla musi zrobić wszystko, żeby na samej koncepcji się nie skończyło.

    Część mieszkańców podczas konsultacji społecznych zastanawiała się, dlaczego linia tramwajowa poprowadzi ul. Maślicką a nie znacznie szerszą Królewiecką. Jak tłumaczą urzędnicy, to przy Maślickiej deweloperzy budują kolejne bloki i to ta ulica jest osią rozwojową osiedla.

    Przystanki wzdłuż ul. Maślickiej miałyby powstać w miejscach, gdzie obecnie zatrzymują się autobusy. W jakim miejscu tramwaj zatrzyma się, gdy już skręci z Maślickiej w kierunku skrzyżowania Maślickiej, Głównej i Królewieckiej na razie nie wiadomo.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (68)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    spoko, za to 100mln zł na Śląsk sie znalazło

    to nie ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    ile za to moglibyśmy mieć km tramwaju ? (niekoniecznie na Maślice)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Yarek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

    Wydadzą bańkę na projekt, który później pójdzie na długie lata do szuflady, a po 10 latach trzeba będzie robić kolejny projekt. Nie sądzę, że będzie inaczej. Dokładnie jak z projektem tramwaju na...rozwiń całość

    Wydadzą bańkę na projekt, który później pójdzie na długie lata do szuflady, a po 10 latach trzeba będzie robić kolejny projekt. Nie sądzę, że będzie inaczej. Dokładnie jak z projektem tramwaju na Nowy Dwór. Wszystko zostało opracowane bodajże w 2007. No i mamy 2018, więc projekt się przedawnił i trzeba wydać kolejną kasę na nowy. Co tam, przecież to nie ich pieniądze to łatwo się wydaje.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kiedy Metro???

    METRO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

    Każde miasto wielkości aglomeracji Wrocławia ma METRO albo jakąś alternatywę szynową, kiedy Wrocław???


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    Yarek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Tak? Co na przykład jest w Łodzi czy Krakowie? Jakoś tam metra nie widziałem, co najwyżej tramwaje - jak we Wro.
    Raczej więcej większych metropolii od Wrocławia nie ma metra. Co najwyżej tramwaje.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    stachu

    metro dubajskie (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Co najwyżej za granica!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie będzie tramwaju będzie ch... ór!

    Stanisła Anioł (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Zawsze znajdzie się alternatywna rzeczywistość, a jak tam tunel i nowy Plac Społeczny?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mniam mniam, pyszota..

    Kiełbaska wyborcza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6

    Pan Rafał D. winien bez zwłoki wbić łopatę pod budowę końcowego przystanku tej linii w Brzegu Dolnym, co nam będzie żałował! On się zna na tramwajach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    to mega wyzwanie

    M (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 23 / 2

    2,5 roku na zaprojektowanie 1,5 km,serio??? 0,6 km na rok-to będzie zapewne wysokiej klasy projekt skro będzie powstawał tak długo


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Projektowałeś kiedyś cokolwiek?

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 21

    Albo uczestniczyłeś w procesie projektowym dla inwestycji publicznej, a nie altanki w ogrodzie? Dokumentacja dla takiej inwestycji, nawet bardzo krótkiej, może mieć nawet kilkanaście tomów, bo jest...rozwiń całość

    Albo uczestniczyłeś w procesie projektowym dla inwestycji publicznej, a nie altanki w ogrodzie? Dokumentacja dla takiej inwestycji, nawet bardzo krótkiej, może mieć nawet kilkanaście tomów, bo jest część środowiskowa, drogowa, tramwajowa, mostowa, sanitarna, elektryczna, elektrotechniczna... Ilość pracy, jaką trzeba w to włożyć jest niewyobrażalna.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ojej, i to wszystko robi jedna osoba, prawda???

    TomTom (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 1

    A wiem coś o tym. Wszystko jest tylko kwestią pieniędzy!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po co projektować systewmy nieautonomicznych pojazdów na prąd

    myślacy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    skoro jednocześnie propaguje się autonomiczne pojazdy nieemisyjne, w tym na prąd, także .... autobusy

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaje na Stabłowice

    Tramwaj na Stabłowice (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 17 / 7

    Tramwaj powinien jeździć Królewiecką do Wojanowskiej i dalej do Leśnicy i być alternatywą dla linii już istniejących przez Kosmonautów w razie awarii

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wszystkie te inwestycje w komunikację

    Czeski profesjonalizm (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    To taki czeski profesjonalizm

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    E

    E (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    W tamtym miesiącu pisaliście że budowa tramwaju na Maślice już rusza. Dlaczego robicie fałszywe sensacje ? To samo dotyczy waszego artykułu o tramwaju na Popowice, też niedługo będzie jeździł. A...rozwiń całość

    W tamtym miesiącu pisaliście że budowa tramwaju na Maślice już rusza. Dlaczego robicie fałszywe sensacje ? To samo dotyczy waszego artykułu o tramwaju na Popowice, też niedługo będzie jeździł. A skąd niby miasto weźmie na to wszystko pieniądze jak ich nie stać na porządne nowe tramwaje i w roku 2017 kupują pseudonowoczesne Moderusy bo to maksymalnie ile można wprowadzić nowości w komunikacji tramwajowej.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo