Szynobusy pod Wrocław co 20 minut. Już od marca (SZCZEGÓŁY)

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Od 15 mieszkańcy gminy Kąty Wrocławskie będą mieli znacznie łatwiejszy dojazd pociągiem do centrum Wrocławia. Zaczną wówczas jeździć pociągi, których funkcjonowanie było już zapowiadane i zostało sfinansowane przez władze gminy. Znamy już więcej szczegółów tego połączenia. Przeczytaj na kolejnym slajdzie. Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
Od 15 mieszkańcy gminy Kąty Wrocławskie będą mieli znacznie łatwiejszy dojazd pociągiem do centrum Wrocławia. Zaczną wówczas jeździć pociągi, których funkcjonowanie było już zapowiadane i zostało sfinansowane przez władze gminy. Znamy już więcej szczegółów tego połączenia. Przeczytaj na kolejnym slajdzie.

Pandemiczna matura. Uczniowie czują strach

Wideo

Komentarze 74

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
Folwark Marczów

Przyjmę gruz z rozbiórki LK 283.

O
OLEJ INFOKOLEJ!

Ten troll z Infokolej podszywa się także pod innych ludzi i prowadzi zażarte dyskusje sam ze sobą, bo nikt rozsądny nie ma na to ochoty... W związku z tym apeluję do PRAWDZIWYCH miłośników kolei (a nie pryszczatego mikolstwa z Wrocławia nastawionego głównie na wywoływanie burd w internecie) - NIE UDZIELAJCIE SIĘ NA ŚCIEKU ZWANYM "INFOKOLEJ"!!! Wówczas ten rak zniknie z internetu, bo jednej rodzinie ze Zgorzelca przekonanej że ich dziura i prowadząca do niej linia kolejowa są najważniejsze na świecie szybko znudzi się dyskutować samemu z licznych multikont. Umrze śmiercią naturalną gdy nikt nie będzie się tam udzielał. A tak tylko sami karmicie tych sfrustrowanych patoli, dokładacie cegiełkę do bardzo złej atmosfery panującej wśród MK na Dolnym Śląsku, bo fryzjerka widzi że jest czytana, że jej wypociny budzą odzew i to ją nakręca. Chcecie, żeby skończyło się chamstwo i obrażanie wśród miłośników kolei na Dolnym Śląsku? Przestańcie karmić ten ściek pod nazwą Infokolej! Nie dyskutujcie, nie cytujcie, nie linkujcie! Popatrzcie niżej ile ważnych osób zrezygnowało z udzielania się na Infokolej ze względu na panujące tam chamstwo. A to nie wszyscy. Nawet prezes Piotr Rachwalski, uważany za najlepszego prezesa jakiego miały Koleje Dolnośląskie. Dlaczego? Bo jego też tam obrażano, grożono mu itp. Niech on i inne poważne osoby będą dla was wzorem. OLEJ INFOKOLEJ! - to hasło powinno towarzyszyć każdemu prawdziwemu miłośnikowi kolei na Dolnym Śląsku!

D
Dziękuję i do zobaczenia

Piotr Rachwalski (były prezes Kolei Dolnośląskich) o forum Infokolej.pl:

"Równocześnie informuję że był to mój ostatni post na tym forum - nie będę ani ja ani nikt z KD brał udział w dyskusjach do czasu zmiany języka i zakończenia obrażania, grożenia itp. Nie mam zamiaru brać udziału i uwiarygadniać wypowiedzi niemerytorycznych, obrażających - chamstwa i prostactwa tak jest za dużo jest w internecie i w realu. Nie trzeba tego jeszcze przelewać na fora kolejowe. Chętnie podyskutuję, wyjaśnię ale merytorycznie. Póki co - dziękuję i do zobaczenia!"

http://www.infokolej.pl/viewtopic.php?p=372046#372046

P
Pirat kolejowy
23 lutego, 04:29, Betrycze:

I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

Świetna robota! Dodam, że ten świr to jeden z administratorów forum Infokolej.pl, który naparza wyzwiskami na Jelenią Górę i Lwówek nie tylko na Infokolej.pl, ale też wielu regionalnych portalach. A skąd jest znany pełny numer IP tego gnoja? Zdradzę częściowo tę tajemnicę. Otóż przekazał mi go nieoficjalnie jeden z administratorów portalu, na którym ten śmieć regularnie robił bydło w dyskusjach o kolei. A tak się składa, że ten administrator jest moim znajomym, czego ten dzban nie wiedział (danych administatora i portalu oczywiście publicznie nie zdradzę). Zrywam boki ze śmiechu z faktu, że fryzjerka i jej ekipa próbują teraz napuszczać dzieciaków ze swojego forum na osoby, które odpłacają jej pięknym za nadobne, a sama z wielu nicków robi jeszcze większy burdel na wielu różnych portalach. Na niektórych już ją zbanowali na amen to teraz rozpaczliwie próbuje walczyć innymi metodami. Niech idzie sama do sądu zamiast wysyłać innych! Ale tego nie robi bo dobrze wie że wszyscy ją tam tylko wyśmieją i sama poniesie karne konsekwencje swoich zachowań w internecie. A screeny nie tylko ona robi. Dlatego szuka naiwnych frajerów na swoim forum, którzy zrobią to za nią. Ot, taka gnida.

B
Betrycze

I ciekawe dlaczego po wpisaniu w Google nicka "wasabiWKS" i dwóch pierwszych liczb z jego adresu IP (93.175.116.87) ujawnionego niedawno na jednym z portali wyświetlają się wyłącznie strony Polskiego Radia Wrocław na których ten wrocławski świr naparza wyzwiskami na Lwówek, Jelenią Górę, sołtysa Marczowa itd.? Policja i zniesławiane osoby - do roboty! Czy operator Aero2 wie do jakich celów ów osobnik wykorzystuje tę sieć, korzystając z możliwości łatwej zmiany numeru IP za pomocą sieci Aero2? Czy firma PSSK Sp. z o.o. - operator sieci kablowych i dostawca internetu z Wrocławia mający swoją siedzibę przy ul. Zdrowej 22/K2 (prezes zarządu: Michał Krzysztof Ickiewicz), dysponująca numerem IP 93.175.116.87 w domenie h11687.man.tk-internet.pl przydzielonym temu osobnikowi zdaje sobie sprawę, że za pomocą jej sieci od długiego czasu nagminnie łamane jest prawo w internecie?

Ś
Światowid
23 lutego, 04:28, Rozkładowiec:

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować duрę swoją słynną maścią na ból duрy (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

23 lutego, 04:29, empek:

Świetny komentarz! A co do fryzjerki z Goerlitz, to chyba wszyscy musimy zrzucić się dla niej na spory zapaść maści na ból duрy. Teraz będzie ona jej potrzebna i to bardzo. Od kiedy biedaczka dowiedziała się, że Zgorzelec spadł z drugiego miejsca na jakąś daleko w tyle pozycję, a dużo wyżej jest Jelenia Góra, każdego dnia dostaje sraczki z nerwów. Zgorzelec tylko w jednym roku trafił na tak wysoką pozycję bo przez pomyłkę policzono ruch w tym mieście razem z Goerlitz. Wszyscy dziwili się skąd taka dziura znalazła się tak wysoko, a tylko fryzjerka bez przerwy obnosiła się z tym, jakby co najmniej dostała medal na olimpiadzie. I co teraz? Teraz Zgorzelec oczywiście powrócił tam gdzie jego miejsce, czyli pod sam koniec tabeli jak przystało na przygraniczną, pełną patologii dziurę, przed którą nawet wrony zawracają. Pozostaje tylko rzucić się z rozpaczy ze zgorzeleckiego wiaduktu do Nysy Łużyckiej.

Naprawdę ten ktoś był takim skończonym idiotą, że porównywał przygraniczną dziurę Zgorzelec pełną patologii i slumsów ze stolicą Karkonoszy Jelenią Górą, nie dość że dwa razy większą to jeszcze generującą olbrzymi ruch turystyczny (turyści piesi i rowerzyści w lecie i narciarze zimą)??? A co w Zgorzelcu jest wartego uwagi poza przejściem granicznym, przez które ucieka się z tej nory? Tu już żadna maść na ból [wulgaryzm] nie pomoże, konieczny jest weterynarz ze strzykawką do utylizacji. Ruch był na stacji w Zgorzelcu duży przez rok bo wszycy stamtąd uciekali. Teraz już jest normalny bo kto miał uciec ten uciekł i został sam margines społeczny. A na zrujnowanej przez miejscowych stacji Zgorzelec Miasto dobrze czują się jedynie kloszardzi. Do Zgorzelca nawet PKP IC nie chce jeździć, a te pociągi co są wkrótce wylecą z rozkładu bo mają tragiczną frekwencję (w poprzednim rozkładzie jazdy pociągi te ratowało tylko to, że od Węglińca skierowane były do Jeleniej Góry). Natomiast do Jeleniej Góry od kilku lat jeździ pendolino i około 10 pociągów dalekobieżnych które niezmiennie mają bardzo przyzwoite obłożenie.

e
empek
23 lutego, 04:28, Rozkładowiec:

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować duрę swoją słynną maścią na ból duрy (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

Świetny komentarz! A co do fryzjerki z Goerlitz, to chyba wszyscy musimy zrzucić się dla niej na spory zapaść maści na ból duрy. Teraz będzie ona jej potrzebna i to bardzo. Od kiedy biedaczka dowiedziała się, że Zgorzelec spadł z drugiego miejsca na jakąś daleko w tyle pozycję, a dużo wyżej jest Jelenia Góra, każdego dnia dostaje sraczki z nerwów. Zgorzelec tylko w jednym roku trafił na tak wysoką pozycję bo przez pomyłkę policzono ruch w tym mieście razem z Goerlitz. Wszyscy dziwili się skąd taka dziura znalazła się tak wysoko, a tylko fryzjerka bez przerwy obnosiła się z tym, jakby co najmniej dostała medal na olimpiadzie. I co teraz? Teraz Zgorzelec oczywiście powrócił tam gdzie jego miejsce, czyli pod sam koniec tabeli jak przystało na przygraniczną, pełną patologii dziurę, przed którą nawet wrony zawracają. Pozostaje tylko rzucić się z rozpaczy ze zgorzeleckiego wiaduktu do Nysy Łużyckiej.

R
Rozkładowiec

Widzę, że nie mają w planach puszczanie nowych, długich pociągów na Zgorzelec. I bardzo dobrze! Po elektryfikacji do Zgorzelca Impulsy miały jeździć nabite pasażerami, a tymczasem z moich obserwacji wynika, że za Węglińcem w Impulsach hula wiatr. Na razie jeszcze jeżdżą tam długie jednostki, ale z tego co wiem planowane jest od najbliższej korekty puszczanie na Zgorzelec wyłącznie krótkich 36WE. Natomiast długie Impulsy będą dojeżdżać tylko do Legnicy. Już widzę ten skowyt zgorzeleckiego mikolstwa z Infokolej. Róbcie zapasy popcornu. :D Natomiast długie Impulsy na wzmocnienie oferty do Jeleniej Góry i Szklarskiej Poręby nadają się jak najbardziej, nie ma linii kolejowej na Dolnym Śląsku z większym przyrostem pasażerów niż 274. Ot, taka ironia losu - na E30 pasażerów ubywa, a na 274 przybywa. Jelenia Góra w statystykach UTK weszła pod względem wymiany pasażerów w pociągach do pierwszej piątki (i jest jedynym miastem w czołówce spoza aglomeracji wrocławskiej, co oznacza, że SAMA generuje ten ruch), natomiast Zgorzelec wypadł z drugiej pozycji poza pierwszą dziesiątkę. Mikolstwo z Infokolej od kiedy się o tym dowiedziało, jest w totalnej depresji, a fryzjerka już teraz codziennie musi smarować duрę swoją słynną maścią na ból duрy (przepisaną jej przez psychiatrę), żeby jej się jeszcze bardziej nie pogorszyło.

A
Arkadiusz Langier

Anema, byłbym ostrożny z hejtowaniem tej listy. Nie wiadomo czy ktoś kto ją stworzył nie miał podstaw do wpisywania tych konkretnych nazwisk. Jedna osoba którą znam, podjęła już kroki prawne celem identyfikacji spamerów ponieważ mają oni dużo wspólnego z hejtem lejącym się na różnych portalach, a właśnie to autor zarzuca wypisanym osobom.

Jedni drugim nie są dłużni. Na szmatławcach typu "Gazeta Wrocławska" i na stronie Radia Wrocław, a zwłaszcza na tym drugim, hejt się leje na Jelenią Górę. Ileż to razy czytałem o "jeleniej dziurze", "wsiówku" czy "krowie z Marczowa".

Najbardziej śmieszy mnie jednak typ, który spamuje wszędzie o metropolii pn. Zgorzelec i Sobótka. Dla osób niezorientowanych lub spoza regionu może się wydawać, że do tych aglomeracji jeżdżą tak niewyobrażalne ilości ludzi, że muszą jechać na dachach impulsów, a niemieccy turyści wprost zabijają się o wolne miejsca w pociągach. xDD

Wszyscy ludzie, marnujący swój czas na takie "rozrywki" są chorzy psychicznie.

A
Anema

Czarna Lista Dolnośląskich Mikoli to niestety sama prawda. Zacytowałam ją w dobrej wierze, żeby nagłośnić sprawę. Żeby z osobami z tej listy zrobić porządek i z tym hejtem, bo jacyś gnoje hulają sobie przez kilka lat po internecie i bezkarnie spamują oraz znieważają inne osoby związane z koleją: samorządowców, pasjonatów, działaczy społecznych, miłośników kolei (nie mylić z pospolitym, pryszczatym mikolstwem z Wrocławia).

Swego czasu ja też padłam ofiarą ordynarnego hejtu i kto wie czy nie stoi za tym ta sama osoba bądź osoby. Wszystkie obrażane osoby z Jeleniej Góry i okolicy zachęcam do podjęcia stosownych kroków prawnych przeciwko Kukurowskiemu i ekipie. W internecie nikt nie jest anonimowy, nawet korzystających z Aero2 można namierzyć – będzie to trudne, ale nie niemożliwe co potwierdzi każdy informatyk. Mój hejter został zidentyfikowany bez udziału organów ścigania – zastosowałam sprytną prowokację i haczyk został połknięty. Potem wzięłam gnoja w obroty i błyskawicznie spokorniał. Do dziś nigdzie się nie wychyla, bo wie, że w każdej chwili mogę mu narobić kłopotów i wstydu na całą Polskę, publikując dowody jego przewin. Tak podskakiwał, taki był pewny siebie, nawet w swej bezczelności groził mi sądem za prowokację, którą się posłużyłam, żeby go namierzyć. A teraz trzymam go za przysłowiowe jaja i gnojek ani nie piśnie. Jego kumple od hejtu (bo to cała klika była ze sztabem w KD) zresztą też.

Taka myśl mnie naszła... Nie zdziwiłabym się gdyby farma trolli i źródło hejtu wywodziło się bezpośrednio z KD. Skąd takie podejrzenia? Po pierwsze z autopsji, na co mam dowody (sprawa sprzed kilku lat). Po drugie, nikomu na polskiej kolei (PKP, KD i inne spółki) nie zależy na tym, aby w przestrzeni publicznej funkcjonowało silne, zgrane, niezależne środowisko miłośników kolei, które patrzy na ręce dygnitarzom kolejowym i publicznie ich rozlicza. Z tego względu z naszym forum walczył i zarząd PKP SA z Wachem na czele i zarząd KD z Rachwalskim na czele. Co bardziej kumaci miłośnicy kolei są przekupywani intratnymi stanowiskami na kolei (niektórzy ot tak stawali się dyrektorami!). Gnojeni są niezależni ludzie, którzy walczą z kolejowym betonem i coś dobrego dla pasażerów starają się robić (vide były sołtys Maczowa). Syf, kiła i mogiła – to chyba najlepsze podsumowanie tego co dzieje się na Dolnym Śląsku.

Na koniec pozdrawiam wicemarszałka Myrdę, który niedawno zablokował mnie na swoim służbowym profilu na Facebooku, bo napisałam trochę niewygodnej prawdy o nieudolnych działaniach nowych władz UMWD i KD w przestrzeni kolejowej. Żałuję, że nie zrobiłam screenów swoich komentarzy... Na szczęście jest niezależny od betonu UMWD/KD portal regionalny, na którym za konstruktywną krytykę nikt mnie banować nie będzie. A tutaj zagląda więcej ludzi niż na profil pana Myrdy, który przed ostatnimi wyborami samorządowymi był nołnejmem (tzn. osobą mało znaną w przestrzeni publicznej) i po następnych wyborach – daj Boże – nołnejmem ponownie być zacznie.

G
Gupie ludky jadom

Jadą sobie głupie ludki

Do Wsiobudki, tej Wsiobudki

Kunia z biedy już sprzedali

To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty

Do roboty, do roboty.

Wsiadła nawet chuda krowa

Rzekła krótko:

- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary

Gdzie? No przecież! Na Świniary!

Wszystkie kmioty się zleciały

Wiejski metropolitarny pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

J
Jarosław Lizak
23 lutego, 04:25, Krzysztof Czarnecki:

Nie jestem ani z Wrocławia ani ze Świdnicy. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

23 lutego, 04:25, Kamila Bielawska:

A i tym skurԝiеlom z wsiocławsia tez zabronic jezdzić pociagami po Dolnym Slasku

I woogole zakaz pisania bzdur na temat Lwowka

Niech wsioclaw swoje scieki szczochy z odry pije

Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.

K
Krzysztof Czarnecki

Nie jestem ani z Wrocławia ani ze Świdnicy. Ale na zmianę mieszkam w obu miastach. Krótka piłka; Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, smród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to hołota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

k
knyszojad

Jak to możliwe, że w XXI wieku ktoś jeszcze korzysta w codziennych dojazdach z wozu konnego? Przecież taki koń może ponarabiać wszędzie i kto to później posprząta? W dodatku słyszałam, że z wozu spadają pijani w sztok pasażerowie, którzy również potrafią załatwić się w miejscu publicznym lub obrzucać pustymi butelkami przechodniów. Nie wyobrażam sobie, żeby takie coś kursowało z Wsiocławia do Wsiobudki. Panie marszałku! Proszę natychmiast przerwać reaktywację linii do Sobótki i nie robić pośmiewiska z naszego Knyszogrodu! Już i tak cała Polska śmieje się z niego jak z drugiego Wąchocka, teraz będzie się śmiał cały świat!

W
Warszawiak
21 lutego, 15:50, warszawiak:

We Wrocławiu ludzie nieprzyzwyczajeni do pociągów, bo do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.

A wiesz jak przyjechali do tego pięknego miasta? W bańkach po mleku, i zobacz co swołocz zrobiła z tym pięknym miastem

Dodaj ogłoszenie