Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sześć kilometrów trasy tylko dla rowerów powstanie na zachodzie Wrocławia. Z Gądowa do centrum dotrzemy w kilkanaście minut!

Remigiusz Biały
Remigiusz Biały
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę trasy „ Zielona Rowerowa Oś Wrocławia”. Czyli największej rowerowej trasy z centrum na zachodnie obrzeża.
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę trasy „ Zielona Rowerowa Oś Wrocławia”. Czyli największej rowerowej trasy z centrum na zachodnie obrzeża. Pawel Relikowski / Polska Press
Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę trasy „ Zielona Rowerowa Oś Wrocławia”. To najdłuższa rowerowa trasa z centrum na zachodnie obrzeża miasta. Będzie liczyć sześć kilometrów i ma być alternatywną dla ścieżki wzdłuż ulicy Legnickiej. Kiedy pojedziemy nową trasą?

Trzy pierwsze odcinki „zielonej osi”

Ogłoszony przetarg dotyczy budowy trzech, pierwszych odcinków ścieżek rowerowych. Pierwszy, najdłuższy, o długości dwóch kilometrów będzie przebiegać od ulicy Metalowców, przez Bystrzycką do ulicy Na Ostatnim Groszu.

- To będzie szeroka droga dla rowerów (DDR) cała asfaltowa o szerokości 3 metrów i do tego dwumetrowy chodnik dla pieszych z kostką betonową. Wszystko z dedykowanym oświetleniem dla rowerów i pieszych – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.

Drugim odcinkiem, na którym planowane są prace to fragment drogi na ulicy Zachodniej od Lubińskiej do Poznańskiej. Trzeci zakłada przebudowę drogi dla rowerów na ulicy Nowy Świat, a także budowę „ulicy rowerowej” na Cieszyńskiego, w pobliżu Arsenału.

Zobacz też:

Kiedy pojedziemy nowymi ścieżkami?

Projektanci od momentu podpisania umowy będą mieli 12 miesięcy na realizację dokumentacji i uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń. Jaki będzie koszt inwestycji, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu, co nastąpi najprawdopodobniej w listopadzie. Projektowana w pierwszym etapie trasa ma około 2,5 km.

Cała trasa będzie miała ponad 6 km długości i składać się będą na nią odcinki:

  • Bystrzycka-Dąbrówki (od ul. Metalowców do ul. Legnickiej - 3,9 km)
  • Skrzyżowanie Legnicka-Zachodnia wraz z przejściem i przejazdem (0,2 km)
  • Odcinek Zachodnia-Sikorskiego (od ul. Legnickiej do Fosy Miejskiej - 1,9 km)
  • Kładka przez Fosę Miejską wraz z korektą istniejącej infrastruktury dla rowerów przy Fosie
  • Odcinek Cieszyńskiego-Nowy Świat (0,1 km)

Trasa będzie się kończyć przy wielkim krześle Kantora.

Trasa będzie mieć 6 kilometrów i będzie szybszą alternatywą dla ścieżek rowerowych wzdłuż Legnickiej.
Trasa będzie mieć 6 kilometrów i będzie szybszą alternatywą dla ścieżek rowerowych wzdłuż Legnickiej. UM we Wrocławiu

Zobacz też:

Szybki dojazd z zachodu do centrum Wrocławia

Oś na zachodzie ma być alternatywną dla trasy rowerowej wzdłuż ulicy Legnickiej, która jest jedną z najbardziej ruchliwych dróg we Wrocławiu. Co za tym idzie, jest tam dużo świateł i skrzyżowań, które wydłużają czas przejazdu. Przyczynia się do tego też stan techniczny drogi.

- Trasa przez Bystrzycką, Zachodnią i Sikorskiego ma dużą przewagę: mała liczba skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, mała liczba samochodów, dużo zieleni. Będzie też przebiegać przez park Idzikowskiego – dodaje Monika Kozłowska-Święconek z Biura Zrównoważonej Mobilności.

Przejazd nową trasą ma być o wiele szybszy. Nie powinien zająć dłużej niż kilkanaście minut.

Zobacz też:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska