Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Sprzedawczyni z Kauflandu: Jestem szmatą, gdy proszę ludzi o rękawiczki

M
Tu nie obowiązuje hasło "zostańmy w domu", a raczej "spotkajmy się w Kauflandzie". Ludzie nie boją się niczego, a już na pewno nie ludzie starsi. Jestem dla ludzi najgorszą szmatą, bo zwracam im uwagę na brak rękawiczek - pisze do nas pani Małgorzata, pracowniczka jednego z wrocławskich Kauflandów. Przeczytajcie jej list.

Przeczytałam właśnie o kłopotach we wrocławskim sanepidzie i pomyślałam, że może ja też napiszę, że może będzie mi lżej, że będę się mniej bała...
Pracuję we wrocławskim Kauflandzie. Tu nie obowiązuje hasło "zostańmy w domu", a raczej "spotkajmy się w Kauflandzie". Nie szkodzi, że nie można spotkać się na osiedlowej ławce, bo przecież można spotkać się przy warzywach w sklepie.
Nie chcę narzekać na swojego pracodawcę. Pewnie, że idealnie nie jest, ale mamy kaski, pleksi, środki odkażające, stację dezynfekującą i staramy się aby w sklepie nie było za dużo ludzi.
I co z tego? Ludzie nie boją się niczego, a już na pewno nie ludzie starsi. Popołudniami jest faktycznie pusto, ale to co się dzieje codziennie rano przyprawia o ból głowy. Sklep jest pełen tych samych emerytów, każdego dnia, nieważne ile kupili wczoraj. Dzisiaj przyjdą znowu. Od godziny siódmej rano jest taki tłok, że na warzywach, przy ladzie z mięsem i przy kasach nie ma jak się przecisnąć.
Jakie półtora metra odstępu? O czym my mówimy? Przecież w Kauflandzie zdrowy rozsądek nie obowiązuje, liczą się tylko zakupy. Zauważyłam w sobotę kobietę z kilkuletnim dzieckiem w wózku zakupowym stojącą w największym ścisku na warzywach. Mąż donosił zakupy do wózka. Mówię więc do niej, żeby chociaż z tym dzieckiem gdzieś dalej stanęła. To nakrzyczała mnie, że sama zakupów robić nie będzie, bo jest w ciąży, a dziecko chce wybrać arbuza.
I już zabrakło mi argumentów, bo przecież niewyobrażalne jest żeby mąż te zakupy zrobił sam...
Jestem dla ludzi najgorszą szmatą, bo zwracam im uwagę na brak rękawiczek. Przecież klientów sklepu żadne zakazy nie obowiązują...
I tak jest codzienne. I będzie gorzej, bo idą święta. Bo będzie ciepło i nikt nie utrzyma nas w domu. Ludzie! Ile nieszczęścia musi się stać, żeby do nas dotarło? Bardzo, bardzo się boję. Nie chodzę do mojego taty, nie wchodzę do moich wnuczek. Ale strach pozostaje i jest coraz większy.
Małgorzata

Po opublikowaniu listu otrzymaliśmy oświadczenie sieci Kaufland. Oto ono:

Pragniemy poinformować, że w związku z panującą sytuacją związaną z zagrożeniem epidemiologicznym oraz idącym za tym zwiększonym zapotrzebowaniem m.in. na artykuły spożywcze, dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić klientom stały dostęp do niezbędnych produktów, zaś naszym pracownikom - komfortowe i bezpieczne warunki pracy.
W naszych sklepach regularnie przypominamy o konieczności zachowania bezpiecznej odległości między osobami oczekującymi w kolejce, wykorzystując do tego plakaty oraz komunikaty wygłaszane przez sklepowe radio. Ponadto za pomocą kolorowych taśm wyznaczyliśmy strefy w rejonie kas oraz lady obsługowej, które pozwalają zachować odpowiedni odstęp. Chcemy również przypomnieć, że nasze placówki to sklepy wielkopowierzchniowe, posiadające powierzchnię sprzedażową znacznie większą niż dyskonty, wobec czego większa liczba klientów może dokonywać zakupów jednocześnie, zachowując przy tym bezpieczną odległość.
Ponadto podkreślamy, że klienci sklepów mogą skorzystać ze specjalnych stacji do odkażania i dezynfekcji z płynem dezynfekującym i nawilżanymi chusteczkami, pozwalającymi oczyścić dłonie lub przetrzeć uchwyt wózka czy koszyka. Wprowadziliśmy również kasy pierwszeństwa dla seniorów, dzięki czemu osoby 65+, będące w grupie ryzyka w związku z panującą epidemią koronawirusa, mogą szybciej zrobić najpotrzebniejsze zakupy i uniknąć oczekiwania w kolejce. Tymczasowo zawiesiliśmy także możliwość sprzedaży produktów garmażeryjnych do pojemników własnych klientów oraz wtrzymaliśmy wszelkie degustacje promocyjne. Ponadto postanowiliśmy także skrócić godziny otwarcia marketów. Chcemy podkreślić, że o wprowadzonych rozwiązaniach regularnie informujemy klientów odwiedzających nasze sklepy za pomocą plakatów oraz komunikatów wygłaszanych przez sklepowe radio.
Pragniemy również podziękować pracownikom za ich pracę oraz zaangażowanie w tym szczególnym i wymagającym dla nas wszystkich okresie. Chcemy zapewnić, że wszyscy pracownicy zostali poinformowani, jak powinni postępować na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy oraz na bieżąco otrzymują informacje o aktualnej sytuacji. W naszych sklepach zintensyfikowaliśmy regularne działania dotyczące czystości i dezynfekcji, stanowiska kasowe wyposażyliśmy w dozowniki ze środkiem do dezynfekcji, a personel obsługujący ladę z produktami świeżymi został zobowiązany wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystać z jednorazowych fartuchów. Ponadto sklepach montowane są także szyby pleksi dla pracowników kas oraz punktu informacyjnego, a pracownicy obsługujący klientów wyposażani są w osłony ochronne twarzy.
Na bieżąco wprowadzamy dodatkowe rozwiązania, które ułatwią pracę i zapewnią niezbędne bezpieczeństwo w tych szczególnych warunkach. Pragniemy podkreślić, że w naszych sklepach dbamy o wysoką jakość obsługi oraz zapewnienie naszym klientom komfortowych warunków. Liczymy jednak na wzajemny szacunek zarówno pomiędzy naszymi pracownikami, jak i samymi klientami. Ponadto, mając świadomość, że obecna sytuacja dla wielu naszych pracowników jest wielkim i pełnym stresu wyzwaniem, uruchomiliśmy specjalną infolinię. Dzwoniąc pod wyznaczony numer, pracownicy sieci mogą uzyskać bezpłatną pomoc psychologiczną.
Nieustannie monitorujemy sytuację w kraju, wprowadzając na bieżąco udogodnienia dla pracowników oraz klientów. Pragniemy zaznaczyć, że ich zdrowie i bezpieczeństwo są dla nas priorytetem. W tym celu ściśle współpracujemy ze służbami i dostosowujemy się do aktualnych wytycznych Ministerstwa Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego i lokalnych oddziałów inspekcji sanitarnej.

Nie przegap tych informacji

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Niedziele handlowe mogą wrócić w 2024 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska