Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont Hubskiej: Widać nowe tory. Kiedy to się skończy? [ZDJĘCIA, TERMINY]

JEW
Remont i budowa torowiska na ulicy Hubskiej trwa już 10 miesięcy. Kiedy zakończą się prace?
Remont i budowa torowiska na ulicy Hubskiej trwa już 10 miesięcy. Kiedy zakończą się prace? JEW
Trwa remont ulicy Hubskiej, który mocno utrudnia życie kierowcom i pasażerom MPK. Mieszkańcy narzekają, że popołudniami na budowie nie widać żadnego ruchu, a prace posuwają się zbyt wolno. Co na to nadzorujące te prace Wrocławskie Inwestycje? Kiedy przejedziemy przez zablokowane przez remont skrzyżowania na południe od Dworca Głównego?

Wrocławskie Inwestycje przypominają, że całość prac ma trwać do końca tego roku i na razie ten termin nie jest zagrożony. Jednak wcześniej deklarowano przejezdność kluczowych skrzyżowań: Hubska/Dyrekcyjna/Sucha oraz Hubska/Gliniana we wrześniu 2018. Czy to jeszcze możliwe?

Marek Szempliński z Wrocławskich Inwestycji zapowiada, że skrzyżowanie Glinianej i Hubskiej powinno być przejezdne dla samochodów i tramwajów na przełomie września i października 2018. Być może uda się je otworzyć w ostatni weekend września, ale nie jest to jeszcze przesądzone.

Nieco dłużej potrwają prace na skrzyżowaniu Dyrekcyjnej i Hubskiej, gdzie prace okazały się bardziej skomplikowane niż to wcześniej zakładano. Jak przy wielu innych remontach w tym mieście, pod ziemią zastano nieco inną sytuację niż na planach i konieczne były dodatkowe prace przy wielu sieciach. Zdaniem Wrocławskich Inwestycji o otwarciu tego newralgicznego dla kierowców skrzyżowaniu i przejeździe pod wiaduktem kolejowym do Pułaskiego możemy myśleć nie wcześniej niż w listopadzie tego roku.

Wszystkie prace przewidziane kontraktem mają się zakończyć jeszcze w tym roku. Na razie Hubska wygląda jak jeden wielki plac budowy. Na jednym odcinku (patrz na zdjęciach) pojawiła się już nawet betonowa podbudowa i tory tramwajowe, ale w innych ulica straszy głębokimi wykopami. Na razie pogoda dopisuje drogowcom, pytanie czy nie zatrzyma ich ewentualna deszczowa jesień.

Przypomnijmy, że za przebudowę jezdni i budowę trasy tramwajowej odpowiada konsorcjum firm z grupy Balzola, a inwestycja jest warta 35 mln złotych.

Nowa linia tramwajowa ma być połączeniem istniejących już torów na Tarnogaj z tymi przy ul. Pułaskiego. Linia zostanie poprowadzona przez ul. Hubską (między ul. Glinianą a Dyrekcyjną), a także pod wiaduktem kolejowym łączącym ul. Pułaskiego i Dyrekcyjną.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska