Nasza Loteria

Radni: łącznik Tęczowej z Góralską bardzo potrzebny. Prezydent: będzie ścieżka rowerowa

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Samo planowanie alei Południowej nie usprawni komunikacji pomiędzy pomiędzy okolicami ulicy Grabiszyńskiej i placu Strzegomskiego. Łącznik ulicy Tęczowej i Góralskiej byłby ogromnym ułatwieniem dla wrocławian. Po jego otwarciu jadący z Grabiszyna lub Borka w stronę Szczepina nie byliby zmuszeni przejeżdżać przez pl. Orląt Lwowskich lub ul. Klecińską. Jednak urząd miasta stawia na rower: łącznik może powstać, ale dla pieszych i rowerzystów.

Droga łącząca ul. Tęczową z ul. Góralską jest niezbędna dla usprawnienia komunikacji w zachodniej części Wrocławia. Na tę sprawę zwraca uwagę prezydentowi Jackowi Sutrykowi radny miejski z Prawa i Sprawiedliwości Michał Kurczewski.
Radny otrzymał niedawno odpowiedź z urzędu miasta, że końce ulic Tęczowej i Góralskiej połączy chodnik i ścieżka rowerowa, a droga powstanie w pobliżu, w ramach budowy Śródmiejskiej Trasy Południowej.

Kurczewski przekonuje, że łącznik pomiędzy Tęczową i Góralską jest niezbędny dla poprawy komunikacji w tej części miasta. Radny przypomina, że w 2018 r. Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna proponowała powstanie czasowego połączenia obu ulic. Także projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego przewidywał w tym miejscu powstanie drogi dojazdowej o szerokości 15 metrów z chodnikami po obu stronach i ścieżką rowerową.

Radny zwraca też uwagę na sposób, w jaki wydawane są publiczne pieniądze: - 15 czerwca 2010 ZDIUM udzielił zamówienia na opracowanie dokumentacji projektowej dla połączenia komunikacyjnego ulic Góralskiej i Tęczowej we Wrocławiu opiewającego na kwotę 817 174 zł – podkreśla i dodaje, że w tym rejonie wkrótce powstaną kolejne osiedla. Kurczewski wskazuje Jackowi Sutrykowi także, iż przepisy pozwalają Gminie Wrocław nakazać deweloperom budowę dróg publicznych. Zastosowanie przez władze miasta tego przepisu sprawiłoby, że droga mogłaby powstać nawet bez pieniędzy gminy.

Radny nie wierzy w szybkie wybudowanie Śródmiejskiej Trasy Południowej, która pozostaje w planach od lat 60 i wciąż nie ma na nią zabezpieczonych pieniędzy ani nawet przygotowanego projektu.

- Jeśli za priorytetowe uznajemy rowerowe połączenie Góralskiej i Tęczowej to oznacza, że albo rower uznajemy jako podstawowy środek transportu we Wrocławiu, albo że wkrótce otworzymy nowo wybudowaną Aleję Śródmieścia Południowego, natomiast żadne z tych stwierdzeń nie jest prawdziwe – grzmi Kurczewski.

od 16 lat
Wideo

W jakim kierunku powinna się zmieniać UE?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 132

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

no i co?

no i pstro,

prezydenciunio i tak zrobi po swojemu, co tam rani, co tam mieszkańcy, co tam przyjezdni, co tam zdrowy rozsądek...

G
Gość
7 lutego, 22:11, Super Radny:

niech radny PIS powie M. Morawieckiemu aby tereny Dworca Świebodzkiego PKP przekazało miastu

zobaczycie jeszcze jak to sie skończy - utopią w tym chore pieniądze a ch_uj tam przyjeddzie a nie pociąg,

S
Super Radny

niech radny PIS powie M. Morawieckiemu aby tereny Dworca Świebodzkiego PKP przekazało miastu

G
Gość
7 lutego, 17:00, Ja:

Chyba tam planujesz mieszkanie kupić, że tak ci zalezy i wszystko pod siebie układasz Żałosne to

akurat nie tam,

ale w sumie jak namawiasz, to czemu by nie?

co tam jest jeszcze wartościowego w okolicy?

i czemu uważasz za żałosne, ze komuś jeszcze zależy na tym, żeby to miasto jakoś całościowo dobrze funkcjonowało.

Bo to nie jest problem [wulgaryzm]nąć ten grajdołek razem z tym po[wulgaryzm]m prezydentem i jego kotem. i sobie wyjechać tam gdzie jest lepiej.

Po prostu szlag człowieka trafia na co idą jego podatki i ilu ludzi marnuje miliony roboczogodzin w korkach.

O mnie sie nie bój, ja sobie mogę mieszkać obok swojej pracy - już mnie na to stać, żeby nie gnić w korkach

J
Ja

Chyba tam planujesz mieszkanie kupić, że tak ci zalezy i wszystko pod siebie układasz Żałosne to

G
Gość
6 lutego, 21:14, RyTe:

Szanowni komentatorzy tylko bijecie pianę zamiast stwierdzić zgonie, że łącznik z ul. Braniborską ułatwił by życie wielu wrocławianom, nie tylko przyjezdnym. Magistrat jakby nie zauważył, że włażąc do d... deweloperom zakorkował spokojne do niedawna ulice. Tylko matoł nie jest sobie w stanie wyobrazić, że tam gdzie powstają nowe osiedla tam pojawia się przeważnie dużo samochodów A NIE ROWERÓW.

7 lutego, 9:21, bal bla:

Ludzie po to kupują mieszkania w "centrum" miasta min. po to aby uniezależnić od auta przy dojazdach do pracy, więc korzystać z KM oraz roweru, o odróżnieniu od tych co wyprowadzają się poza miasto, których na tym forum jest chyba dużo, bo dużo czasu zajmuje min stanie w korkach. jak kto woli...

ale nawet jak kupują w centrum, to czasem jeżdżą poza miasto, przyjeżdża też MPK, kurier,taxi, pizza i śmieciarka itp.

A co najważniejsze najpierw musi przyjechać betoniarka ze 100 razy.

a maksymalną głupota jest podwieszanie całego osiedla na jednej nitce, później w przypadku remontu lub awarii nie można nawet wyznaczyć trasy alternatywnej...

b
bal bla
6 lutego, 21:14, RyTe:

Szanowni komentatorzy tylko bijecie pianę zamiast stwierdzić zgonie, że łącznik z ul. Braniborską ułatwił by życie wielu wrocławianom, nie tylko przyjezdnym. Magistrat jakby nie zauważył, że włażąc do d... deweloperom zakorkował spokojne do niedawna ulice. Tylko matoł nie jest sobie w stanie wyobrazić, że tam gdzie powstają nowe osiedla tam pojawia się przeważnie dużo samochodów A NIE ROWERÓW.

Ludzie po to kupują mieszkania w "centrum" miasta min. po to aby uniezależnić od auta przy dojazdach do pracy, więc korzystać z KM oraz roweru, o odróżnieniu od tych co wyprowadzają się poza miasto, których na tym forum jest chyba dużo, bo dużo czasu zajmuje min stanie w korkach. jak kto woli...

W
Wrocławianin

Jacek S. ps. Ciepły po raz kolejny bezkarnie działa na szkodę mieszkańców, bo najważniejsza jest dla niego jakaś chora ideologia. Nie ma nic gorszego jak oszołom przy władzy.

R
RyTe

Szanowni komentatorzy tylko bijecie pianę zamiast stwierdzić zgonie, że łącznik z ul. Braniborską ułatwił by życie wielu wrocławianom, nie tylko przyjezdnym. Magistrat jakby nie zauważył, że włażąc do d... deweloperom zakorkował spokojne do niedawna ulice. Tylko matoł nie jest sobie w stanie wyobrazić, że tam gdzie powstają nowe osiedla tam pojawia się przeważnie dużo samochodów A NIE ROWERÓW.

G
Gość
5 lutego, 19:34, Mika:

Góralska, to ulica wąska, brukowana w całości, przy której mieszkają ludzie. niedostosowana do dużego ruchu więc pomysł łącznika tylko pod warunkiem przebudowy całej ulicy, co z pewnością nie wchodzi w grę. dodatkowo łącznik miałby przebiegać nad torami, czy po torach? Pomysł kiepski. Wystarczy, że jest zgoda funkcjonowanie centrum a2, w otoczeniu kamienic, dosłownie 30m od okien. Pomyslcie zanim zaproponujecie takie pomysły do realizacji. We Wrocławiu potrzeba więcej zieleni a nie dróg. Może w końcu ludzie przestaną kupować po kilka aut na rodzinę, kupując mieszkanie na obrzeżach, a potem kłopot z dojazdem do centrum...

6 lutego, 13:31, Gość:

jacy ludzie - te dwie kamienice pełne elementu i meneli?

to jest normalna ulica i jest wystarczającej szerokości, jesli wywiezie się na złom te wraki parkujące wiecznie po obu stronach.

a kostka brukowa przeżyła 2 wojny światowe i ma się świetnie

6 lutego, 13:43, jawka:

też tu mieszkam, nie piję, nie palę, pracuję:)

A ulica jest zadziurawiona, brukowana i może przed wojną miała się dobrze, ale od tego czasu minęło 75 i brak chociażby jednego na niej remontu. Nie jest i nigdy nie była przeznaczona do duzego obciązenia ruchu, co jest zrozumiałe dla każdego, który ma trochę rozumku

6 lutego, 13:56, Gość:

na łapu capu, byle jak. Tak się nie powinno nigdy budować, na chwilę. Ma być trasa łączącą z ul. Szpitalną i tego się trzymajmy, bo to ma i sens.

6 lutego, 14:26, Gość:

jak im brakuje 15 mln na wiadukt w miejscu gdzie są 4 tory,

to myślisz że znajdą pieniądze na na wiadukt w miejscu gdzietych torów jest 10 ???

i zaraz znajdzie się właściciel hurtowni który nie pozwoli się tanio wykupić i tyle będzie z TŚP.

Ten łącznik jest spóźniony już o 20 lat, i jest potrzebny równiez do obsługi budów i wyburzeń w tamtym rejonie, do tranzytu i jako trasa alternatywna mogąca przejąć część ruchu na czas remontów.

a kostka brukowa wytrzyma bo codziennie wytrzymywała kilkadziesiąt Tirów do i z hurtowni oraz śmieciarki do sortowni odpadków.

i kotki koncertowe też.

6 lutego, 14:37, Gość:

Dlatego, że tu mieszkam to znam sytuację dobrze. Łącznik tylko pod warunkiem przebudowy ulicy. Kolejna rzecz to tiry, których już e tej ilości nie ma.to one zniszczyły w dużej mierze nawierzchnię. Dobrze, że już nie jeżdżą, bo powodowały trzęsienia ścian w mieszkaniach. A koncerty... W ogóle nie powinno ich tam byc, bo to wycie i basy umarlemu by przeszkadzało. Piszesz z pozycji egoisty, co to musi wszędzie autem wjechać

dla waszego zdrowia i dobra powinni was stamtąd przesiedlić w jakieś spokojne miejsce.

Też jesteś supreegoistą, bo blokujesz kilka km^2 terenów przemysłowych , i jeszcze hala koncertów się nie podoba.

A skrajny egoizm, to to czego nie zauważasz, czyli tych tysięcy osób które gniją godzinami i nie tylko w samochodach ale i w MPK przeciskając się przez centrum(pl. Orląt),

bo najważniejsze, żeby akurat obok tych waszych kamienic było spokojnie. a cała reszta miasta to co...?

G
Gość
5 lutego, 19:34, Mika:

Góralska, to ulica wąska, brukowana w całości, przy której mieszkają ludzie. niedostosowana do dużego ruchu więc pomysł łącznika tylko pod warunkiem przebudowy całej ulicy, co z pewnością nie wchodzi w grę. dodatkowo łącznik miałby przebiegać nad torami, czy po torach? Pomysł kiepski. Wystarczy, że jest zgoda funkcjonowanie centrum a2, w otoczeniu kamienic, dosłownie 30m od okien. Pomyslcie zanim zaproponujecie takie pomysły do realizacji. We Wrocławiu potrzeba więcej zieleni a nie dróg. Może w końcu ludzie przestaną kupować po kilka aut na rodzinę, kupując mieszkanie na obrzeżach, a potem kłopot z dojazdem do centrum...

6 lutego, 13:31, Gość:

jacy ludzie - te dwie kamienice pełne elementu i meneli?

to jest normalna ulica i jest wystarczającej szerokości, jesli wywiezie się na złom te wraki parkujące wiecznie po obu stronach.

a kostka brukowa przeżyła 2 wojny światowe i ma się świetnie

6 lutego, 13:43, jawka:

też tu mieszkam, nie piję, nie palę, pracuję:)

A ulica jest zadziurawiona, brukowana i może przed wojną miała się dobrze, ale od tego czasu minęło 75 i brak chociażby jednego na niej remontu. Nie jest i nigdy nie była przeznaczona do duzego obciązenia ruchu, co jest zrozumiałe dla każdego, który ma trochę rozumku

6 lutego, 13:56, Gość:

na łapu capu, byle jak. Tak się nie powinno nigdy budować, na chwilę. Ma być trasa łączącą z ul. Szpitalną i tego się trzymajmy, bo to ma i sens.

6 lutego, 14:26, Gość:

jak im brakuje 15 mln na wiadukt w miejscu gdzie są 4 tory,

to myślisz że znajdą pieniądze na na wiadukt w miejscu gdzietych torów jest 10 ???

i zaraz znajdzie się właściciel hurtowni który nie pozwoli się tanio wykupić i tyle będzie z TŚP.

Ten łącznik jest spóźniony już o 20 lat, i jest potrzebny równiez do obsługi budów i wyburzeń w tamtym rejonie, do tranzytu i jako trasa alternatywna mogąca przejąć część ruchu na czas remontów.

a kostka brukowa wytrzyma bo codziennie wytrzymywała kilkadziesiąt Tirów do i z hurtowni oraz śmieciarki do sortowni odpadków.

i kotki koncertowe też.

Dlatego, że tu mieszkam to znam sytuację dobrze. Łącznik tylko pod warunkiem przebudowy ulicy. Kolejna rzecz to tiry, których już e tej ilości nie ma.to one zniszczyły w dużej mierze nawierzchnię. Dobrze, że już nie jeżdżą, bo powodowały trzęsienia ścian w mieszkaniach. A koncerty... W ogóle nie powinno ich tam byc, bo to wycie i basy umarlemu by przeszkadzało. Piszesz z pozycji egoisty, co to musi wszędzie autem wjechać

G
Gość
5 lutego, 19:34, Mika:

Góralska, to ulica wąska, brukowana w całości, przy której mieszkają ludzie. niedostosowana do dużego ruchu więc pomysł łącznika tylko pod warunkiem przebudowy całej ulicy, co z pewnością nie wchodzi w grę. dodatkowo łącznik miałby przebiegać nad torami, czy po torach? Pomysł kiepski. Wystarczy, że jest zgoda funkcjonowanie centrum a2, w otoczeniu kamienic, dosłownie 30m od okien. Pomyslcie zanim zaproponujecie takie pomysły do realizacji. We Wrocławiu potrzeba więcej zieleni a nie dróg. Może w końcu ludzie przestaną kupować po kilka aut na rodzinę, kupując mieszkanie na obrzeżach, a potem kłopot z dojazdem do centrum...

6 lutego, 13:31, Gość:

jacy ludzie - te dwie kamienice pełne elementu i meneli?

to jest normalna ulica i jest wystarczającej szerokości, jesli wywiezie się na złom te wraki parkujące wiecznie po obu stronach.

a kostka brukowa przeżyła 2 wojny światowe i ma się świetnie

6 lutego, 13:43, jawka:

też tu mieszkam, nie piję, nie palę, pracuję:)

A ulica jest zadziurawiona, brukowana i może przed wojną miała się dobrze, ale od tego czasu minęło 75 i brak chociażby jednego na niej remontu. Nie jest i nigdy nie była przeznaczona do duzego obciązenia ruchu, co jest zrozumiałe dla każdego, który ma trochę rozumku

6 lutego, 13:56, Gość:

na łapu capu, byle jak. Tak się nie powinno nigdy budować, na chwilę. Ma być trasa łączącą z ul. Szpitalną i tego się trzymajmy, bo to ma i sens.

jak im brakuje 15 mln na wiadukt w miejscu gdzie są 4 tory,

to myślisz że znajdą pieniądze na na wiadukt w miejscu gdzietych torów jest 10 ???

i zaraz znajdzie się właściciel hurtowni który nie pozwoli się tanio wykupić i tyle będzie z TŚP.

Ten łącznik jest spóźniony już o 20 lat, i jest potrzebny równiez do obsługi budów i wyburzeń w tamtym rejonie, do tranzytu i jako trasa alternatywna mogąca przejąć część ruchu na czas remontów.

a kostka brukowa wytrzyma bo codziennie wytrzymywała kilkadziesiąt Tirów do i z hurtowni oraz śmieciarki do sortowni odpadków.

i kotki koncertowe też.

G
Gość
5 lutego, 19:25, Gość:

Nie wierzę. Po prostu nie można być większym idiotą jak nasz prezydent....

Łączk który by rozkorkował miasto jest niepotrzebny tylko lepiej zrobić drogę dla rowerów. I pomyśleć że taka osoba rządzi miastem - podczas gdy sam jeździ wszędzie autem (skodą) z upoważniem które umożliwia mu parkowanie gdzie chce...

5 lutego, 19:37, Gość:

Tam droga dla rowerów niepotrzebna ... bo rowerem całkiem dobrze się tam jeździ.

Dla aut ma być na wysokości Szpitalnej ... ale zaraz zabudują to pewnie osiedlem jak na końcu Tęczowej i nici będą z planów.

Radze w planach zagospodarowania przestrzennego zobaczyć co się szykuje w tej okolicy ( okolice Robotniczej) ... wszystko tam idzie pod developerkę.

5 lutego, 20:21, Gość:

Trzeba oszuszyć błocko czyli zrobić szutrową ścieżkę i chodnik aby nie brudzić butów.

Po szynach można przejechać autem i dziś jak się ma terenówkę.

6 lutego, 13:22, Gość:

właśnie przejechałem mostem alei wielkiej wyspy, i kieruje się na nowe mosty chrobrego - ty tyle w temacie tego co widziałem na planach.

łączknik powinien powstać już 10 lat temu,bo tego na wprost "ze szpitalnej" to możemy się i za 40 lat nie doczekać.

a góralska korkuje się po każdym koncercie, zatem przydałby się wyjazd też w druga stronę,

bo gdy zacznie się tam budowa osiedla to dopiero będzie masakra

6 lutego, 13:40, olek:

Bo to nie ulica na koncerty, może kolega zauważył jak blisko do mieszkań

6 lutego, 13:58, Gość:

Koncerty w miejscu gdzie mieszkają ludzie. Ciekawe, gdzie takie kwiatki mogą się jeszcze przydarzyć. Tylko we Wrocławiu.

ilu tych ludzi tam mieszka , to są dwie smętne kamienice komunalne.

G
Gość
5 lutego, 19:25, Gość:

Nie wierzę. Po prostu nie można być większym idiotą jak nasz prezydent....

Łączk który by rozkorkował miasto jest niepotrzebny tylko lepiej zrobić drogę dla rowerów. I pomyśleć że taka osoba rządzi miastem - podczas gdy sam jeździ wszędzie autem (skodą) z upoważniem które umożliwia mu parkowanie gdzie chce...

5 lutego, 19:37, Gość:

Tam droga dla rowerów niepotrzebna ... bo rowerem całkiem dobrze się tam jeździ.

Dla aut ma być na wysokości Szpitalnej ... ale zaraz zabudują to pewnie osiedlem jak na końcu Tęczowej i nici będą z planów.

Radze w planach zagospodarowania przestrzennego zobaczyć co się szykuje w tej okolicy ( okolice Robotniczej) ... wszystko tam idzie pod developerkę.

5 lutego, 20:21, Gość:

Trzeba oszuszyć błocko czyli zrobić szutrową ścieżkę i chodnik aby nie brudzić butów.

Po szynach można przejechać autem i dziś jak się ma terenówkę.

6 lutego, 13:22, Gość:

właśnie przejechałem mostem alei wielkiej wyspy, i kieruje się na nowe mosty chrobrego - ty tyle w temacie tego co widziałem na planach.

łączknik powinien powstać już 10 lat temu,bo tego na wprost "ze szpitalnej" to możemy się i za 40 lat nie doczekać.

a góralska korkuje się po każdym koncercie, zatem przydałby się wyjazd też w druga stronę,

bo gdy zacznie się tam budowa osiedla to dopiero będzie masakra

6 lutego, 13:40, olek:

Bo to nie ulica na koncerty, może kolega zauważył jak blisko do mieszkań

Koncerty w miejscu gdzie mieszkają ludzie. Ciekawe, gdzie takie kwiatki mogą się jeszcze przydarzyć. Tylko we Wrocławiu.

G
Gość
5 lutego, 19:34, Mika:

Góralska, to ulica wąska, brukowana w całości, przy której mieszkają ludzie. niedostosowana do dużego ruchu więc pomysł łącznika tylko pod warunkiem przebudowy całej ulicy, co z pewnością nie wchodzi w grę. dodatkowo łącznik miałby przebiegać nad torami, czy po torach? Pomysł kiepski. Wystarczy, że jest zgoda funkcjonowanie centrum a2, w otoczeniu kamienic, dosłownie 30m od okien. Pomyslcie zanim zaproponujecie takie pomysły do realizacji. We Wrocławiu potrzeba więcej zieleni a nie dróg. Może w końcu ludzie przestaną kupować po kilka aut na rodzinę, kupując mieszkanie na obrzeżach, a potem kłopot z dojazdem do centrum...

6 lutego, 13:31, Gość:

jacy ludzie - te dwie kamienice pełne elementu i meneli?

to jest normalna ulica i jest wystarczającej szerokości, jesli wywiezie się na złom te wraki parkujące wiecznie po obu stronach.

a kostka brukowa przeżyła 2 wojny światowe i ma się świetnie

6 lutego, 13:43, jawka:

też tu mieszkam, nie piję, nie palę, pracuję:)

A ulica jest zadziurawiona, brukowana i może przed wojną miała się dobrze, ale od tego czasu minęło 75 i brak chociażby jednego na niej remontu. Nie jest i nigdy nie była przeznaczona do duzego obciązenia ruchu, co jest zrozumiałe dla każdego, który ma trochę rozumku

na łapu capu, byle jak. Tak się nie powinno nigdy budować, na chwilę. Ma być trasa łączącą z ul. Szpitalną i tego się trzymajmy, bo to ma i sens.

Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska