Położyli krzywe tory na Partynicach? Mamy odpowiedź kolejarzy

mk
Mieszkańcy zaniepokoili się, że tory rewitalizowanej linii kolejowej Wrocław - Świdnica są krzywe mk
Powrót pociągów na linię z Wrocławia do Świdnicy i prace przy rewitalizacji wyłączonej przed laty z użytkowania linii kolejowej jest uważnie obserwowany. Ostatnio mieszkańców Wrocławia zaniepokoiło, że nowo położone tory są krzywe. Co na to kolejarze?

Kolejarze na początku czerwca rozpoczęli w granicach miasta prace przy budowie linii kolejowej z Wrocławia do Sobótki i dalej do Świdnicy. Na Partynicach i Ołtaszynie powstaje nowy tor. Przy ul. Zwycięskiej na Partynicach budowany jest przystanek kolejowy, podobny powstaje na Wojszycach. Tak gruntowna modernizacja budzi zainteresowanie mieszkańców Wrocławia. Bywają też zaskoczeni kolejnością robót czy rezultatem prac. Pofalowane czy puszczone poniżej poziomu ziemi tory wywołują ich niepokój.

- Mieszkańcy obserwujący prace przy linii z Wrocławia do Świdnicy mogli oglądać proces budowy nowego toru. Demontaż starych szyn, ich ewentualne pocięcie i wywiezienie z placu budowy, wyjęcie i wywiezienie starych podkładów, zebranie i wywiezienie starego, zanieczyszczonego tłucznia, wyrównanie, zagęszczenie i wzmocnienie górnej warstwy “podtorza” - czyli ułożenie geowłókniny lub wymieszanie górnej warstwy z cementem i zagęszczenie lub nałożenie dodatkowej warstwy dobrze zagęszczalnego kruszywa - rozwiezienie i rozłożenie nowych podkładów na wyrównanej warstwie „podtorza” oraz rozciągnięcie i przymocowanie do podkładów szyn na “roboczo” - wyjaśnia rzecznik prasowy PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Nowy, ale nierówny tor, który teraz leży pomiędzy ulicami Zwycięską i Ołtaszyńską przygotowany jest “na roboczo” przez jadący z minimalną prędkością pociąg z wagonami samowyładowczymi, z których do wysokości górnej powierzchni podkładów zostały rozsypane warstwy tłucznia. To tzw. balastowanie toru.

Dopiero taka luźno leżąca drabina z torów i podkładów będzie wyrównywana i podnoszona do zaprojektowanej wysokości przez specjalny pociąg-maszynę nazywany plaserem.

- Praca czasem jest dzielona na dwa lub trzy etapy. Wyrównanie wstępne i po trwałym połączeniu szyn poprzez zgrzewanie lub spawanie i następnie wyrównanie docelowe - tłumaczy Siemieniec i dodaje, że tor w granicach miasta będzie bezstykowy, czyli szyny będą spawane lub zgrzewane bez luzów pomiędzy ich odcinkami, co ma ograniczyć hałas.

Roboty wykończeniowe przy budowie linii kolejowej będą polegać na uzupełnieniu tłucznia, wyrównaniu kształtu nasypu i pracach porządkowych.

Linia kolejowa nr 285 z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę liczy niespełna 60 kilometrów. Z dworca Wrocław Główny biegnie w kierunku stacji Wrocław Brochów, a następnie rozgałęzia się na wysokości estakady obwodnicy śródmiejskiej na ul. Krakowskiej i przez 16 przystanków po drodze prowadzi do stacji Świdnica Miasto. Od roku 2000 tą linią nie jeżdżą pociągi pasażerskie, a ruch towarowy był utrzymywany na niej do wywozu kruszywa z kamieniołomów w okolicach Sobótki.

Linia po uruchomieniu będzie atrakcyjna dla dojeżdżających do pracy do Wrocławia, a także dla turystów. Jednak jej rewitalizacja wywołuje emocje także z innego względu. 20 razy dziennie pociągi będą przejeżdżać przez kilka ruchliwych ulic we Wrocławiu - m.in. Buforową, Ołtaszyńską, Zwycięską i kierowcy obawiają się większych niż normalnie korków. Pociągi mają zacząć jeździć tą linią w grudniu tego roku.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Komentarze 79

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adolf Warski

Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy "kolejek", zwłaszcza KD, na portalu "infokolej.pl".

Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).

I wygląda to następująco.

Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).

PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).

KD 13:43 do Lubania (Śląskiego - by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC...

KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej - j. w.

KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe - raptem paru pacjentów.

Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.

PR 14:04 do Ścinawy - nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.

PR 14:04 do Kędzierzyna - znowu null.

14:17 KD "Chełmiec" do Jeleniej Góry - i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).

IC "Piast" 14:19 do Gdyni - o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.

PR 14:19 do Międzylesia - puściutki.

KD 14:24 do Lubina - oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.

KD 14:27 do Rawicza .10%.

PR 14:37 do Kluczborka - pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???

KD 14:41 do Zgorzelca - nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.

PR 14:44 do Jelcza - nuuuda.

W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.

Dalej.

KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto - o dziwo na 31WE z Jelcza - prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.

I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg - widmo.

KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej - centralnie pusto.

PR 16:00 do Opola - po co to jedzie wogóle ???

PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej - j.w.

Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko - torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.

Wasz

Dobry Wujek Adolf

w
wieprz ze Świniar

Tymczasem na Świniarach już budują nowoczesne centrum przesiadkowe. Mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

D
Doktor Prozac

CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI (ciąg dalszy)

Grzegorz Oleś "Światowid"

Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas

Michał Szymajda

Kamila Bielawska

Redaktorzy i moderatorka "Rynku Kolejowego" (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu "Rynsztokiem Kolejowym"), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk

Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

Artur Kotlarek

Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem "kociol2009", "kaja805" i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

Michał Nadolski

Agnieszka Szymkiewicz

Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

P
Paweł Henryk Włotkowski

Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???

J
Jacek Kaźmierczak

Torów do Sobótki nie ma i długo nie będzie ale będzie nowy przystanek Bareja do kwadratu gdzie mózg i pisiory z kwiatami dla dudy, dno,

J
Jakub Bartz

Panie Sutryk - podaj sens ...wyliczenia , ekonomię tej inwestycji ! Nie porównuj Warszawy i tamtych tras kolejowych z naszym zapyziałym Wrocławiem. W tej cenie lepiej zbudować drogę do gór. Od Karpacza do Szklarskiej, rozładuje ruch a walory widokowe będą konkurować z Alpami. Kolej do Sobótki to idiotyzm. Trasy rowerowe tak, i autobus szybki z pominięciem wioch. Prostoz Wro do na Ślężę, dwa przytanki, BP i Orlen.

K
Krzysztof Czarnecki

Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!

s
soutys Smrobudki

Tylko czy lokalni ułani zza Buga wracający z plewienia buraków w swoich rydwanach ciągnionych przez wierzgające rumaki wyhamują na przejazdach kolejowych? W zetknięciu z żelaznym smokiem niejeden stracił już życie. A kto będzie pilnował dzieciaki bawiące się na torach? Przecież nie pójdą na plac zabaw bo tam łobuzy pilnują piaskownicy. Nie, takich niebezpieczeństw my w Sobótce nie chcemy!

D
Dominik Sieradz

Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Ws iocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.

s
soutys Smrobudki

My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Mirska, Kowar i Lwówka.

w
wieprz ze Świniar

Wrocławianie oczekują bazaru, gdzie można kupić tanią marchewkę, używane portki oraz różne klamoty z szabru, a nie dworca. I tak nikogo tutaj nie stać na bilety na pociąg.

J
Jakub Bartz

Dlatego wszystkie tory kolejowe we Wrocławiu powinny być zlikwidowane. Nie byłoby takich wypadków. Barachło zza Buga wciąż przyzwyczajone jest do furmanek i wozów konnych, a nie szybkich pociągów.

J
Jacek Kaźmierczak

Dolny Śląsk ma ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakiś Ws iocław, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Kowar i Lwówka.

K
Krzysztof Czarnecki

Apeluję do wszystkich złomiarzy w okolicy niszczących remontowaną linię kolejową do Sobótki. Nie rozbierajcie tej linii! Nie rozbierajcie świeżo wyremontowanych torów do Sobótki!! Nie rozbierajcie ich, tylko wysadzajcie!!! Będzie szybciej.

M
Marek Robert Hejduk

Ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???

Dodaj ogłoszenie