Nowe torowisko na Hubskiej i remonty sąsiednich ulic. Czy wróci linia tramwajowa nr 16?

Weronika Skupin
Weronika Skupin
Tramwaje przy ul. Hubskiej
Tramwaje przy ul. Hubskiej Polska Press Grupa
Udostępnij:
Powstanie torowisko na ul. Hubskiej od ul. Glinianej do Dyrekcyjnej. Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetarg na budowę trasy tramwajowej. Przy okazji wyremontowane zostaną ul. Dyrekcyjna i fragment Pułaskiego (odcinek od Joannitów do Małachowskiego) i skrzyżowanie Dyrekcyjnej z Gajową. Powstaną tam chodniki i ścieżki rowerowe oraz zostanie przebudowana jezdnia.

Do 8 listopada tego roku, firmy chętne położyć torowisko na Hubskiej i wyremontować sąsiednie ulice, mogą zgłaszać swoje oferty. Jednym z wymogów przetargu jest określenie przez wykonawców ostatecznego terminu wykonania wszystkich prac. Ogólne założenie jest takie, że oferenci mają zdążyć ze wszystkimi pracami do kwietnia 2018 roku.

Według wytycznych zapisanych w wymogach przetargu, do 30 sierpnia 2017 roku zwycięska firma będzie miała czas na położenie torowiska na ul. Hubskiej od Glinianej do Dyrekcyjnej wraz z remontem tego odcinka ulicy. Na tym fragmencie powstaną także dwa przystanki wiedeńskie. Do 30 sierpnia torowisko ma też zostać połączone z istniejącymi torowiskami na ul. Glinianej i Dyrekcyjnej. W czerwcu, lipcu i sierpniu 2017 ma zostać przebudowana nawierzchnia i torowisko pod wiaduktem nad ul. Pułaskiego. Te prace będą prowadzone w wakacje, bo spowodują spore utrudnienia. Przejazd pod wiaduktem będzie niemożliwy lub mocno ograniczony. Efekt będzie taki, że już za rok tramwaje będą mogły jeździć z Hubskiej w prawo w ul. Pułaskiego.

Termin remontu ul. Dyrekcyjnej od Joannitów do Hubskiej i Gajowej (poprawa geometrii skrzyżowania z Dyrekcyjną) nie jest jeszcze doprecyzowany. Wiadomo natomiast, że remonty tych dwóch ulic zakończą się już w 2018 roku. Wykonawca wybrany w przetargu wymieni nawierzchnię ul. Dyrekcyjnej i Gajowej, wytyczy ścieżki rowerowe i zbuduje nowe chodniki.

JAK POJEDZIE TRAMWAJ?
Czytaj na kolejnej stronie
Docelowo ul. Hubską i dalej Pułaskiego ma jeździć linia z Jagodna. Poprowadzi ona trasą: JAGODNO – Buforowa – Bardzka – Hubska – Pułaskiego – pl. Wróblewskiego – most Grunwaldzki lub most Pokoju i dalej np. na Biskupin, Sępolno.

Torów na Jagodno jeszcze nie ma. Nową trasą przez Hubską i Pułaskiego będą mogły jednak pojechać tramwaje z Gaju i (co bardziej prawdopodobne) Tarnogaju. Dzięki temu zostanie odciążony węzeł przy dworcu autobusowym. Jeździ tam 5 linii tramwajowych (8, 9, 15, 31, 32) oraz pojazdy jadące z i do zajezdni Gaj.

Oddanie nowego torowiska na Hubskiej to furtka dla stworzenia kolejnej linii tramwajowej. Może mieć ona np. numer 16 (dziś nie ma takiego tramwaju), co będzie symbolicznym powrotem tej linii. Tramwaj linii 16 kursował do 2011 z Parku Południowego do zoo przez Pułaskiego i pl. Grunwaldzki. Mieszkańcy wielokrotnie pisali petycje w sprawie przywrócenia linii nr 16. Teoretycznie jest ona jedynie zawieszona. Przywrócenie jej starej trasy jest niemożliwe, nie ma już torowiska na ul. Dyrekcyjnej. Ale po modyfikacji trasy tramwaj mógłby jeździć do zoo własnie z Tarnogaju. Nie będzie raczej tworzone połączenie z Gajem, bo są tam dwie linie (31 i 32), a na Tarnogaju tylko jedna (8). Dodatkowo z Tarnogaju nie kursują już linie 22 i 15, więc "szesnastka" miałaby być rekompensatą po latach. Ostateczne decyzje kiedy i jaki tramwaj będzie kursował nowym torowiskiem, jeszcze nie zapadły.

Czytaj też: Tych tramwajów we Wrocławiu już nie ma. Linia 16 wróci na tory

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

s
spectram
jeżeli dzisiaj na Gaj i Tarnogaj jadą razem 3 linie tramwajowe
to co i w jakiej relacji pojedzie po nowej trasie?
jak rozumiem miasto już to zaplanowało i nie będzie wymyślania w ostatniej chwili...
jeżeli tak to bardzo proszę redaktora, który zajmuje się tymi sprawami o kontynuację tego artykułu i przedstawienie konkretnych propozycji, tak aby mieszkańcy mogli ustosunkować się do propozycji miasta
ogólnie ciekawie byłoby zobaczyć plany miasta odnośnie komunikacji tramwajowej po zbudowaniu kolejnych odcinków torów
dokładnie tak
budujemy tramwaj na Hubskiej - układ linii zmieni się następująco (powstaną nowe linie, obecne zmienią trasy - jak?)
budujemy tramwaj na Nowy Dwór (mam nadzieję z dwoma krańcówkami PKP Nowy Dwór i Muchobór Wielki) - układ linii w mieście zmienia się następująco (nowe linie, zmiana obecnych)
budujemy tramwaj na Popowickiej i Długiej (to samo)
i propozycje miasto powinno przedstawić już dzisiaj - mam nadzieję że ktoś o tych sprawach realnie myśli przed rozpoczęciem prac
najgorszy z możliwych wariantów - to wybudujemy tory a potem coś po nich pojedzie bo przecież puste stać nie będą
a ludzie niech się cieszą, że w mieście powstają kolejne inwestycje (może nie przemyślane, źle zaplanowane, ale powstają więc się cieszcie
k
kierowca bomba
Niech wybudują przystanki wiedeńskie, które nie są unormowane prawnie w naszych przepisach, bo przy przystankach wiedeńskich i wydzielonym bus pasie, tak jak na Hubskiej, tramwaj z autobusem nie może sie wyminąć!
k
kierowca
Przystanek wiedeński nie jest unormowany prawnie w naszych przepisach a nadal są budowane! Problem w tym, że nie można przez Hubską puścić bus pasa, bo tramwaj z autobusem nie mógł by się wyminąć na przystanku wiedeńskim!
N
Nie zapominający
Nie dziennikarz młody tylko z innego miasta - dlatego gó... wie o Wrocławiu!
z
zrobić tylko jednego pasa
a resztę przeznaczyć na bus pas, ścieżkę rowerową i piaskownice dla psów, bo przecież trzeba iść z duchem czasu zbudować taką infrastrukturę, żeby nie daj boże Wrocław się odkorkował...
a
antyty
O ten tramwaj, co nie chodzi
a
a
XX wiek to już też przeszłość.
---
Ostatnia trasa 16 była z Parku Poludniowego do ZOO przez Dyrekcyjną. Była obsługiwana pojedynczymi wagonami. Przed remontem Placu Grunwaldzkiego została zawieszona. Już nigdy jej nie odwieszono, po kilku latach oficjalnie zlikwidowana.
J
Jeszcze
Łopaty nie wbili a już idioci liniami dzielą to coś powinno nazywać się gazeciną mikstackiego osła...
d
dc
Przez zaprzęgi konne? XIX wiek to już odległa przeszłość, cywilizacja poszła od tamtej pory mocno do przodu.
A
Anty
Samochody mają same ułatwienia we Wrocławiu, właściwie infrastruktura w mieście jest zdominowana przez infrastrukturę samochodową i samochody, więc o co ci chodzi?
M
Mm
I znowu przez całe wakacje komunikacja zastępcza
P
PP
Bo inaczej można się niechcący skompromitować, tak jak Ty to właśnie zrobiłeś :)
j
jac
16 jezdziła z oporowa na sępolno a 19 z parku południowego na księze przez kościuszki weroniczko
z
zed
Teraz przejazd ze Stabłowic na Gaj trwa 1,5 godziny!!! W tym czasie można dojechać do Czech!!! A to miasto ESK 2016 właśnie!!!
Dodaj ogłoszenie