Nowe linie i tańsze bilety. Duże zmiany w komunikacji pod Wrocławiem

SzZaktualizowano 
1 marca 2019 roku uruchomiona zostanie Siechnicka Komunikacja Publiczna (SKP), która zastąpi dotychczasowe autobusy linii 900, 901, 910 oraz 920. Jakie zmiany czekają pasażerów?

Pierwsza, najważniejsza zmiana jest taka, choć nie dotyczy bezpośrednio pasażerów, że gmina Siechnice sama zorganizowała przetarg na komunikację, a nie jak do tej pory w porozumieniu z Wrocławiem (gdzie to właśnie Wrocław organizował przetarg).

Początkowo w styczniu nie udało się rozstrzygnąć postępowania bowiem jedyna złożona oferta przekroczyła przewidziane przez gminę koszty o ponad 6 mln zł. Taka sytuacja dała możliwość przeprowadzania negocjacji z innymi przewoźnikami, w których został wyłoniony operator Siechnickiej Komunikacji Publicznej, którym zostały Dolnośląskie Linie Autobusowe.

Co się zmieni od 1 marca?

Dotychczasowe linie o numerach 9XX zostaną zastąpione liniami o numerach 8XX. W pewnym uproszczeniu można przyjąć, że tak zostaną zmienione poszczególne linie:

  • 900L – 810
  • 900P – 800
  • 901 - 820, 830
  • 910 – 860
  • 920 - 840, 850

Nowością będzie fakt, że trzy linie będą jeździły na wrocławski Tarnogaj, skąd będzie można się przesiadać w inne środki komunikacji zbiorowej.

Co ciekawe, niektóre bilety nieco stanieją. Co prawda nie będzie już biletów jednorazowych – zastąpią je bilety 90-minutowe, które mają umożliwiać przesiadki pomiędzy autobusami SKP. Taki bilet będzie kosztował 3,40 zł na terenie gminy Siechnice i 4,30 na terenie gminy i Wrocławia. Teraz bilet jednorazowy na trasie Siechnice – Wrocław kosztuje 4,80 zł.

Obniżona została także cena biletu 30-dniowego obowiązującego w przejazdach wewnątrz gminy z 60 zł na 50 zł, a także cena biletu 30-dniowego na wszystkich linie SKP oraz linie normalne i pospieszne MPK Wrocław ze 148 zł do 140 zł.

Schemat rozkładu jazdy, ceny biletów oraz wykaz ulg – znajdziecie w galerii przy tym tekście.

Pasażerów również zmiana związana z zakupem biletów. Z czasem nie będą one już dostępne u kierowców, a jedynie w biletomatach zamontowanych w autobusach lub w punktach prowadzących sprzedaż biletów.

Pojawi się również nowy bilet zintegrowany z komunikacją kolejową, tj. 30-dniowy na wszystkie linie SKP oraz:

  • planowany do wprowadzenia od 1 marca – bilet zintegrowany z pociągami Kolei Dolnośląskich,
  • planowany do wprowadzenia po zakończeniu rozmów z tym przewoźnikiem (przewidywany najwcześniejszy termin wprowadzenia biletu kwiecień br.) – bilet zintegrowany z pociągami Przewozów Regionalnych.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 48

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Maciej Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

w
wasabiWKS

Dużo lepiej wyremontować przepiękną linię do Lwówka Śląskiego, która zgodnie jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!

w
warszawiak

Znacie może jeszcze jakiś inny przykład kolei aglomeracyjnej po wioskach? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa.

w
warszawiak

Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

w
warszawiak

Ludzie tutaj są bardzo biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

P
Pan z miasta

Jadą sobie głupie ludki
Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
Kunia wczoraj im zabrali
To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty
Do roboty, do roboty.
Wsiadła nawet chuda krowa
Rzekła krótko:
- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary
Gdzie? No przecież! Na Świniary!
Wszystkie kmioty się zleciały
Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

G
Gość

Dokładnie tak powinno być autobus podmiejski powinien dojeżdzać do pętli 3,5 a potem do tej na tarnogaju 8 i 16* i kończyć na gaju 31, 32
W ten sposób pasażerowie będą mieli pełną paletę połączeń i max 1 przesiadkę.

s
słoniu

i w drugą stronę ... jeśli mam jednodniowy z Wrocławia to czy w ramach jazdy po mieście mogę na tym bilecie jechać liniami 8xx ?

s
słoniu

Czy jak kupię 90-minutowy bilet w 8xx to mogę potem przesiąść się na tramwaj ? Czy to tak tylko działa z SKP ?

m
marc

mpk było lepszym rozwiązaniem niż wsiobusy z DLA.

P
Pan z miasta

Jadą sobie głupie ludki
Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
Kunia wczoraj im zabrali
To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty
Do roboty, do roboty.
Wsiadła nawet chuda krowa
Rzekła krótko:
- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary
Gdzie? No przecież! Na Świniary!
Wszystkie kmioty się zleciały
Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

k
karol

za darmo byscie chcieli, dziady

w
warszawiak

Ludzie tutaj są zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

w
warszawiak

Ludzie tutaj są zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

w
warszawiak

Znacie jakiś inny przykład kolei aglomeracyjnej po wioskach? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3