Moderus Gamma to nowy tramwaj na wrocławskich torach. Ma w pełni niską podłogę i klimatyzację (ZDJĘCIA)

JEWZaktualizowano 
Nowy tramwaj na wrocławskich torach. To Moderus Gamma z fabryki Modertrans Poznań, następca jeżdżących już po Wrocławiu Moderusów Beta. Główny problem tej używanej w naszym mieście wersji, to brak niskiej podłogi w całym tramwaju. Moderusy Gamma są w pełni niskopodłogowe. Na razie jeżdżą po mieście nocami. Czy i kiedy pojadą nimi pasażerowie?

- Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na kilkadziesiąt nowych, zgodnie z decyzją Pana Prezydenta Jacka Sutryka, w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, niezbędnych do obsługi linii na Nowy Dwór i w ciągu ulicy Popowickiej - informuje wrocławskie MPK. - Tymczasem od września do grudnia testować będziemy tramwaj Moderus Gamma, który przyjechał właśnie do Wrocławia - chwalą się w mediach społecznościowych pracownicy.

To oznacza, że wcale nie jest powiedziane, że więcej tych tramwajów trafi w ramach zamówienia do Wrocławia. Na razie Moderus Gamma jest w mieście na testach. Baczni obserwatorzy komunikacji miejskiej we Wrocławiu już wypatrzyli go w nocy na torach.



Wrocławscy pasażerowie pojadą testowanym egzemplarzem od 1 września. Czy Modertrans wygra przetarg ze swoją Gammą, to się dopiero okaże. Miasto powinno go ogłosić w tym roku. Wśród kryteriów, jakie zostaną postawione producentom wozów do obsługi nowych linii na Nowy Dwór i Popowice będą m.in. punkty przewidujące 100 procent niskiej podłogi i klimatyzację.

polecane: Flesz - Ukraińcy chcą więcej zarabiać

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 49

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Dlaczego tak bardzo zohydzaja Wroclaw? Mkna po szynach ohydne tramwaje przez wroclawskich ulic sto....

G
Gość

Ten tramwaj wyglada jsk Lord Wader

N
Neptun

Moderatusy to jakaś tragedia . nowe tramwaje ale zacofane. nic z nich nowoczesności. masakra. a te nowe niskopodłogowe co jeżdżą po Poznaniu mają wąskie i krzywe przejścia. Dramat.

A
Anka

Fajny, chętnie się nim testowo przejadę :)

G
Gość
2019-08-22T08:57:35 02:00, Gość:

Ten tramwaj to kopia tramwajów Skody, które już rozjeżdżają wrocławskie torowiska m.in. dzięki sztywnym (nie skręcającym) wózkom jezdnym. Tramwaj Moderus Gamma też nie ma skrętnych wózków, więc będzie niszczył torowiska. Te tramwaje nie nadają się na Wrocław.

2019-08-22T10:53:39 02:00, Marcin:

Gdybyś był obcykany w temacie to byś wiedział że to jest wersja testowa a wersja oficjalna jaka jeździ po Poznaniu ma już skrętne wózki i nie niszczy torowisk.

2019-08-23T08:41:29 02:00, piasektt:

Proszę nie szerzyć herezji o nie skrętności wózków, gdyby tak było tramwaj ( dotyczy tramwajów na tzw. wózkach) wykoleiłby się na pierwszym łuku ! Wózki skręcają się względem nadwozia, jak w Moderusie, lub z częścią nadwozia jak to jest w Skodzie. Szyny, a konkretnie łuki szyn niszczą głównie 105 !

Moderusy są wyposażone w smarowanie obrzeży kół, które włącza się na łukach, a Skody dodatkowo mają automatyczne ograniczenie prędkości w czasie pokonywania zakrętów.

Proszę sprawdzić w jakim są stanie łuki na trasie Milenijna-Kozanów, a tam od 8 lat jeżdżą tylko Skody.

Wózek skrętne to taki który skręca się względem nadwozia .Skody niestety tego nie mają nadwozie skręca się razem z wózkiem czyli ma sztywne wózki .Przez to niszczy tory na łukach.Jest to jedyny tramwaj że sztywnym wózkiem wszystkie inne które jeżdżą po Wrocławiu mają wózki skrętne .Oczywiście oprócz zabytkowych

M
Miki

Ale plagiat, z przodu gril wygląda jak w AUDI.

G
Gość
2019-08-22T08:57:35 02:00, Gość:

Ten tramwaj to kopia tramwajów Skody, które już rozjeżdżają wrocławskie torowiska m.in. dzięki sztywnym (nie skręcającym) wózkom jezdnym. Tramwaj Moderus Gamma też nie ma skrętnych wózków, więc będzie niszczył torowiska. Te tramwaje nie nadają się na Wrocław.

2019-08-22T10:53:39 02:00, Marcin:

Gdybyś był obcykany w temacie to byś wiedział że to jest wersja testowa a wersja oficjalna jaka jeździ po Poznaniu ma już skrętne wózki i nie niszczy torowisk.

2019-08-23T08:41:29 02:00, piasektt:

Proszę nie szerzyć herezji o nie skrętności wózków, gdyby tak było tramwaj ( dotyczy tramwajów na tzw. wózkach) wykoleiłby się na pierwszym łuku ! Wózki skręcają się względem nadwozia, jak w Moderusie, lub z częścią nadwozia jak to jest w Skodzie. Szyny, a konkretnie łuki szyn niszczą głównie 105 !

Moderusy są wyposażone w smarowanie obrzeży kół, które włącza się na łukach, a Skody dodatkowo mają automatyczne ograniczenie prędkości w czasie pokonywania zakrętów.

Proszę sprawdzić w jakim są stanie łuki na trasie Milenijna-Kozanów, a tam od 8 lat jeżdżą tylko Skody.

PRAWDA!

p
piasektt
2019-08-22T08:57:35 02:00, Gość:

Ten tramwaj to kopia tramwajów Skody, które już rozjeżdżają wrocławskie torowiska m.in. dzięki sztywnym (nie skręcającym) wózkom jezdnym. Tramwaj Moderus Gamma też nie ma skrętnych wózków, więc będzie niszczył torowiska. Te tramwaje nie nadają się na Wrocław.

2019-08-22T10:53:39 02:00, Marcin:

Gdybyś był obcykany w temacie to byś wiedział że to jest wersja testowa a wersja oficjalna jaka jeździ po Poznaniu ma już skrętne wózki i nie niszczy torowisk.

Proszę nie szerzyć herezji o nie skrętności wózków, gdyby tak było tramwaj ( dotyczy tramwajów na tzw. wózkach) wykoleiłby się na pierwszym łuku ! Wózki skręcają się względem nadwozia, jak w Moderusie, lub z częścią nadwozia jak to jest w Skodzie. Szyny, a konkretnie łuki szyn niszczą głównie 105 !

Moderusy są wyposażone w smarowanie obrzeży kół, które włącza się na łukach, a Skody dodatkowo mają automatyczne ograniczenie prędkości w czasie pokonywania zakrętów.

Proszę sprawdzić w jakim są stanie łuki na trasie Milenijna-Kozanów, a tam od 8 lat jeżdżą tylko Skody.

n
nowik

"- Jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na kilkadziesiąt nowych, zgodnie z decyzją Pana Prezydenta Jacka Sutryka, w pełni niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów, niezbędnych do obsługi linii na Nowy Dwór i w ciągu ulicy Popowickiej - informuje wrocławskie MPK" i to jest świetna wiadomość.

G
Gość
2019-08-22T10:43:12 02:00, Marcin:

Bardzo ładny tramwaj, super ,najpiękniejszy jaki widziałem Choc rownieź podobają mi się też Pesy.Twist. Ten dokładnie tramwaj jeździł po Poznaniu na testach i tylko czekałem kiedy będzie u nas we Wrocławiu i zisciło się. Uwagę zwraca na być czcionka numeru bocznego typowo Poznańska Chodź kolor nie jest Poznański .A właśnie bardziej nasz. Te tramwaje zdały egzamin w Poznaniu zdradzam i u nas i Poznań kupił już pierwsze egzemplarze nieco zmieniony w środku i na zewnątrz Poznań artisan z nich zadowoleni i takie tramwaje chętniej widzę we wrocławiu Mam nadzieję że już nie trafią do nas wiecej wozy zprzestarzały z częściowo niską podłogą.

Jeden taki tramwaik kosztuje 15 mln zł. Masz tyle kasy choćby na jeden to se kup.

G
Gość
2019-08-22T08:57:35 02:00, Gość:

Ten tramwaj to kopia tramwajów Skody, które już rozjeżdżają wrocławskie torowiska m.in. dzięki sztywnym (nie skręcającym) wózkom jezdnym. Tramwaj Moderus Gamma też nie ma skrętnych wózków, więc będzie niszczył torowiska. Te tramwaje nie nadają się na Wrocław.

2019-08-22T09:00:21 02:00, gościu:

Poznańska wersja, którą też posiadają ma skrętne wózki.

Ta wersja to prototyp i nie ma skrętnych wózków bo nie potrafią takiego zrobić, żeby miał i wózki skrętne i płaską podłogę.

Ł
ŁYSY
2019-08-22T08:57:43 02:00, AntyGlupek:

Po co koszty takie? Niska podloga w jednym.miejscu zupelnie wystarczy. Kulawy nie wie do ktorych drzwi ma isc??? Maja zalete przewyzszaja skody. Bo suedzenia sa pojedyncze i motloch nie siada obok.mnie lub inny żul śmierdzacy. Jazda jest komfortowa!

2019-08-22T10:56:02 02:00, Marcin:

Każdy mówi za siebie Porozmawiaj z pasażerami którzy korzystają z tych pseudo moderów beta kupionych za tanie pieniądze i wszyscy będą zgodni że wolą wsiadać do niskopodłogowy pesy niż do po Socjalistycznych przestarzałych tramwajów już Żadne miasto nie kupuję tramwajem z wysoką podłogą chyba że gdzieś na Ukrainie.

Tutaj się zgodzę. Często mam tak że siadzie ktoś walacy papierosami jakby ciuchów nie prał z miesiąc lub dłużej, nieraz zionie alkoholem, babeczki często wypryskane perfumami jakby się w nich kapaly i w nosie kręci, ale te smierdziele papierosowe są najgorsze, kilka minut obok mnie bardzo blisko, bo siadają jakby byli sami i koszulka czy spodnie smierdzą. Odsunieez się ile jeszcze możesz, a ci już to wykorzystują by się przesunąć, i siedzie docisniety do okna. Nie mówiąc już o totalnych żyłach.

C
ChoopiGuy
2019-08-22T14:57:07 02:00, Gosc:

Do przetargu stanie na pewno kilka firm ,przynajmniej 2. Znając życie raczej zwycięży cena. Teraz w Polsce obecnych jest aktualnie trzech producentów tramwajow którymi Wrocław mógłby być zainteresowany. Pesa,Modertrans i Stadler Solaris. Ale przetargu może też stanąć Zgoda z nowszym modelem niż ten który u nas jeździ ,firma turecka i koreańska. Firma turecka wygrała przetarg na dostawę tramwajów dla Olsztyna a koreańska dla Warszawy. Wiadomo że zadecydowała cena. Oby we wrocławiu zwyciężyła firma Polska zadecydowaly wzgledy patriotyczne i popierania polskiego przemysłu.

To co piszesz to nie patriotyzm gospodarczy, ale konserwowanie skansenu. Jeżeli życzysz miastu, żeby wybrało tramwaj tylko dlatego, że jest polski, a nie ten najlepszy pod każdym względem, to wspierasz w ten sposób nieudolną polską firmę, a polskich podatników narażasz na straty. Ludzie pracujący w tej nieudolnej polskiej firmie niczego się nie nauczą i będą dalej produkować knoty licząc na polskich patriotów. Nigdy zaś nie będą w stanie konkurować skutecznie z kimkolwiek za granicą. No i na zawsze pozostaniemy skansenem.

G
Gosc

Do przetargu stanie na pewno kilka firm ,przynajmniej 2. Znając życie raczej zwycięży cena. Teraz w Polsce obecnych jest aktualnie trzech producentów tramwajow którymi Wrocław mógłby być zainteresowany. Pesa,Modertrans i Stadler Solaris. Ale przetargu może też stanąć Zgoda z nowszym modelem niż ten który u nas jeździ ,firma turecka i koreańska. Firma turecka wygrała przetarg na dostawę tramwajów dla Olsztyna a koreańska dla Warszawy. Wiadomo że zadecydowała cena. Oby we wrocławiu zwyciężyła firma Polska zadecydowaly wzgledy patriotyczne i popierania polskiego przemysłu.

G
Gosc
2019-08-22T10:23:06 02:00, Gość:

To, ze niedawno ktoś zdecydował, że zakupi moderusy wysokopodłogowe świadczy o tym, że chciał producentowi iść na rękę, pytani ile za to dostał.

2019-08-22T10:34:49 02:00, Gość:

Albo po prostu zobaczył, że w cenie jednej niskopodłogowej Pesy można było kupić 4 Moderusy i wybrał tańszą opcję.

Też mi się nie podoba to, że kupili nowe tramwaje, a w nich wysoka podłoga, ale w równie dużym stopniu nie podobają mi się te całe niskopodłogowe Skody (i Moderusy Gamma ze zdjęć pewnie też nie będą mi się podobać), bo miejsca siedzące są tak zrobione, że kto ma usiąść, usiądzie - ale dojście do nich albo przejście obok nich w zatłoczonym tramwaju graniczy z cudem. Taki tramwaj, przy którym hasłem przewodnim było chyba "jak wejdziesz, to stój gdzie jesteś i jedź tak do celu - jakoś tam wysiądziesz".

2019-08-22T10:50:58 02:00, Gość:

To nie chodzi o podobanie się, tylko o wygodę pasażerów, szczególnie starszych i niepełnosprawnych. Młodzi poradzą sobie zawsze i wszędzie.

2019-08-22T14:05:56 02:00, Gość:

Przeczytaj mój komentarz jeszcze raz i odpowiedz sobie na pytanie - napisałem coś o podobaniu się z zewnątrz czy o podobaniu się tramwajów jeśli chodzi o wygodę? Wydaje mi się, że kompletnie nieprzemyślane i źle zaprojektowane przejścia pomiędzy rzędami siedzeń to wygoda, a nie "podobanie się". Ale co ja tam wiem, internetowi eksperci zawsze lepiej wiedzą "co autor miał na myśli".

Żeby się dobrze wypowiedzieć Trzeba być naprawdę ocykanym i dobrze zorientowanym na temat tych tramwajów. Tak naprawdę do wrocławia powinien trafić egzemplarz który MPK Poznań kupiło już na linie jako normalny tramwaj. A one się różnią i to sporo nie tylko w wyglądzie wewnętrznym ale i zewnętrznym. Jest zupełnie inny rozstaw siedzeń i większe przestrzenie dla pasażerów stojących by mogli swobodnie się we wnętrzu przemieszczać. Po drugie jakoś jest wspomniane ten tramwaj ma sztywne wózki a te zakupione przez MPK Poznań już lekkie skrętne. Dlaczego do testowania przeznaczono akurat ten tramwaj a nie taki który kupuje MPK Poznań w zielonym kolorze na to pytanie trudno odpowiedzieć. Uznali widocznie że wystarczy test pierwowzoru niż aktualnego modelu. A powinno się brać pod uwagę tylko aktualny dopracowany ,model.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3