Miasto stawia progi. Od maja zwolnimy na 14 ulicach

Marcin Kaźmierczak
.
. Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
Od maja kierowcy zwolnią na kilkunastu wrocławskich ulicach. Wszystko za sprawą nowych progów zwalniających. Bezpieczeństwo pieszych poprawią także trzy azyle, które Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta postawi na trzech skrzyżowaniach.

Na wrocławskich ulicach do końca kwietnia powstanie 40 kolejnych progów zwalniających. Jak informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, powstaną one na czternastu ulicach.

Najwięcej (siedem) progów zamontowanych zostanie na ul. Zefirowej na Krzykach, głównie przy Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 16 oraz Drukarskiej w pobliżu ronda Powstańców Śląskich. Sześć progów stanie na ul. Schuberta, po trzy na Partynickiej, Jeleniej, Jarocińskiej i Szarych Szeregów. Dwa zamontowane zostaną na ul. Partyzantów (w pobliżu Poczty Polskiej), a po jednym na ul. Witkowskiej, Ostrzeszowskiej, Ostrowskiej, Kaplicznej, Krotoszyńskiej i Koreańskiej.

Do końca roku progi powstaną także na ul. Ślicznej, Wieczystej, Świeradowskiej czy Wejherowskiej oraz Kamieńskiego.

- O progi zwalniające wnioskują sami mieszkańcy, zgłaszają je także do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego. W ostatnich dniach na tej podstawie zbudowaliśmy m.in. progi zwalniające na ul. Krzyckiej. Ich lokalizacja jest także konsultowana na posiedzeniach Komisji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego - wyjaśnia Małgorzata Szafran z biura prasowego magistratu.

Bezpieczeństwo pieszych poprawi się także na trzech skrzyżowaniach, gdzie zamontowane zostaną specjalne azyle. Powstaną one na skrzyżowaniach ulic: Różyckiego i Chopina, Różyckiego i Karłowicza oraz Sudeckiej i Lipowej.

Koszt budowy 40 progów to 294 tys. zł. Za azyle miasto zapłaci z kolei 166 tys. zł.

Wideo

Komentarze 42

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Mieszkaniec
Projekt wygrał.. Zerknij na rok 2015 .. projekt nr 752 .. Polecam przeczytać załącznik i zapytać kto to jest "lider"
h
hmm
tylko proszę je wyraźnie oznakować, poziomymi i pionowymi znakami,
bo jak ich nie widać to nie działają, kierowcy i tak będą jechać szybko i urywać zawieszenie!
dopóki wszyscy nie urwą, ale to żaden pożytek, ani skuteczność w redukcji prędkości.
Zawsze nowy słoik się znajdzie,
M
Mieszkaniec
Czy Małgorzata Szafran wie, że projekt obywatelski na ul. Krzyckiej dotyczył bezpieczeństwa rowerzystów, którzy muszą teraz lawirować między dziurami i progami, a ich bezpieczeństwo się nie poprawiło? Dopiero po wygraniu projwktu okaxzało się, że Krzycka jest za wąska i tajemniczy lider projektu zgodził się na postawienie niczego niewnoszących progów? .. że ludzie i tak przechodzą na wysokości biedronki łamiąc przepisy zamiast prechodzić przejściem dla pieszych? 100tyś ktoś przytulił, a wyszło jak zwykle!
M
Mieszkaniec
Czy Małgorzata Szafran wie, że projekt obywatelski na ul. Krzyckiej dotyczył bezpieczeństwa rowerzystów, którzy muszą teraz lawirować między dziurami i progami, a ich bezpieczeństwo się nie poprawiło? Dopiero po wygraniu projwktu okaxzało się, że Krzycka jest za wąska i tajemniczy lider projektu zgodził się na postawienie niczego niewnoszących progów? .. że ludzie i tak przechodzą na wysokości biedronki łamiąc przepisy zamiast prechodzić przejściem dla pieszych? 100tyś ktoś przytulił, a wyszło jak zwykle!
j
j.
...z Zarządu Dróg i ZATRZYMANIA Miasta
W
Winetou
Dziury w jezdni, były, są i będą. Progów za to będzie przybywać. Powód? Oczywisty. Na łataniu dziur nie da się tyle zarobić , co na montowaniu progów. Ponadto załatana dziura za kilka miesiecy może znowu zrobić się dziurą. Pięniądze wydane, a dziura znowu jest. Za to progi przez długie lata mają się dobrze i są pomnikiem świadczącym o trosce władców naszego miasteczka o dobro ich poddanych. Howg.
W
Wrocław Zalesie
Wydaje mi się, że ci, co głosowali na Rafała po prostu nie czytają gazet, stąd ten rozdźwięk. W demokracji niestety wygrywa ignorancja mas. Tym zaś, którzy orientują się w rzeczywistości i nie mają wszystkiego w przysłowiowej d**** pozostaje się pultać ;)
Ż
Żal czytać
Że niby na podstawie wniosków mieszkańców powstają progi zwalniające na dziurowych ulicach. Skoro niby bezmózgie urzędasy słuchają to ZACZNIJCIE CZYTAĆ WNIOSKI O REMONT DZIURAWYCH DRÓG W CAŁYM MIEŚCIE , MOŻNA URWAĆ KOŁO , ZNISZCZYĆ ZAWIESZENIE ETC. ZACZNIJCIE ROBIĆ NA POCZĄTEK TO CO TRZEBA A NIE ZABIERACIE SIE JAK ZRESZTĄ DO WSZYTSKIEGO OD D*** STRONY. RĘCE OPADAJĄ NA TEN KRAJ
w
wroclawianin
W tym miescie jest wiele progow ktore nie spelniaja swoje funkcji i sa nie potrzebne, na takie wnioski jakos UM nie reaguje. Zbiego okolicznosci czy zwykla sciema?
...
Ale przeszkadzają innym
q
qwa
10 progów na krzyckiej to jakies 100 000 tak miasto dotuje swoje zaufane firemki
W
Wrocław Zalesie
1. al. Różyckiego to jedyna ulica w mieście, na której kierowcy potrafią skręcać w lewo. Jest szeroko, wygodnie, to i ludzie jakoś się lepiej zachowują. Każdy jeden podjeżdża do lewego skraju pasa z sygnalizacją, a jadący prosto mogą go powoli, ale nie zatrzymując się, ominąć. Uwielbiam za to tę trasę, teraz to się skończy. Piesi dostaną azyle, które najpewniej uniemożliwią kierowcom bezkolizyjny skręt w lewo, a pieszym nic nie dadzą, bo nigdy tam nie mieli problemów (przetestowałem to na sobie tysiące razy).
2. Druga kwestia to zasadność stawiania takich azylów i progów wobec dostępności innych metod poprawy bezpieczeństwa. Wysepki dla pieszych miewają sens, ale nie na Różyckiego. Progi natomiast niszczą auta i maskują indolencję magistratu w kwestii poprawy infrastruktury w mieście, która jeśli chodzi o drogi jest na poziomie Botswany. Asfalt jest dla nas takim samym cudem, jakim był tuż po wojnie. Wówczas reszta ulic była brukowana, dzisiaj na tych wszystkich Wojszycach itp. to żwir jest luksusem. Do tego ten ekstremalnie centryczny układ ulic. Pomijając tę dygresję, postuluję za zwróceniem większej uwagi na błogosławieństwo zwykłego oświetlania przejść dla pieszych. Jest takie np. na Mickiewicza, rewelacja, dużo ułatwia a nic nie szkodzi, niczego nie zabiera, ani miejsca, ani możliwości skrętu, ani zawieszenia. Za dnia dobrze sprawdzają się światła, tudzież odblaski, w poziomie jezdni.
M
MM
Progi zwalniające, ok. Ale na drogach osiedlowych...
Na ulicy Krzyckiej to jakieś nieporozumienie.
Nie stać miasta na sygnalizację świetlną na przejściu dla pieszych dla poprawienia bezpieczeństwa dzieci, np. vis a vis Kościoła, to robi wysepkę i progi zwalniające ...
s
sad
Urzędasy rowy kopcie a najlepiej zapory betonowe ! już niebawem znikam z tego miasta z moją działalnością. Ciekawe kto teraz Wam będzie płacił podatki na te bezsensowne pomysły ? Może firma, która je wykonuje ?
j
jeszcze progi
dla tramwajów i zwłaszcza rowerzystów :)
Dodaj ogłoszenie