"Komunikacja we Wrocławiu w stanie przedzawałowym". Pomysły PO na MPK

Malwina GadawaZaktualizowano 
zdj. ilustracyjne
zdj. ilustracyjne Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press
Więcej autobusów i tramwajów dojeżdżających na nowe osiedla oraz rozbudowa sieci kolejowej - czy te inwestycje rozwiążą problemy mieszkańców?

Grzegorz Roman, doradca prezydenta Wrocławia ds. transportu aglomeracyjnego, pomysłodawca wschodniej obwodnicy Wrocławia, odpowiada teraz za współtworzenie nowego programu Platformy Obywatelskiej dla Wrocławia.

Roman podkreśla, że do tej pory w mieście zrealizowano wiele ważnych inwestycji komunikacyjnych. Chodzi m.in. o budowę Autostradowej Obwodnicy Wrocławia, nowego terminalu Portu Lotniczego czy modernizację linii kolejowej E-30. Przyznaje jednak, że jest jeszcze wiele do zrobienia.

- W toczącej się dziś dyskusji coraz silniejszym głosem dają znać o swoich potrzebach mieszkańcy zainteresowani poprawą sytuacji komunikacyjnej w swoim najbliższym otoczeniu. Trzeba szukać kompromisu. Na wielu osiedlach lokalna sytuacja komunikacyjna osiągnęła już stan przedzawałowy - komentuje Roman. Ale dodaje, że należy pamiętać o strategicznych inwestycjach we Wrocławiu.

Poniżej przedstawiamy listę najpilniejszych, według Grzegorza Romana, inwestycji służących poprawie jakości komunikacji we Wrocławiu.

  • Pilny zakup co najmniej 50 nowoczesnych tramwajów oraz 50 autobusów
  • Modernizacja i rozbudowa sieci tramwajowych. Jej integracja z siecią kolejową i autobusową (budowa węzłów przesiadkowych) oraz miejskim systemem parkingowym (w tym systemem Park & Ride). W pierwszej kolejności: budowa linii tramwajowej na ul. Długiej i Popowickiej (odciążającej i zabezpieczającej na wypadek awarii linię w ul. Legnickiej), wydłużenie linii tramwajowej na Nowy Dwór (ul. Strzegomska, Rogowska - pętla przy stacji kolejowej Wrocław Nowy Dwór), skomunikowanie nową linią kolejową pętli tramwajowej przy Parku Południowym z Ołtaszynem, wydłużenie linii tramwajowej z Sępolna do stacji kolejowej Wrocław Swojczyce, budowa linii na ul. Hubskiej (od ul. Glinianej do ul. Dyrekcyjnej i Suchej).
  • Modernizacja i rozbudowa sieci kolejowej w Aglomeracji Wrocławskiej: doprowadzenie do zapowiadanej od lat wielkiej modernizacji Wrocławskiego Węzła Kolejowego, przywrócenie przewozów pasażerskich na linii kolejowej nr 292 (Jelcz--Laskowice - Wrocław Sołtysowice), remont i budowa na liniach kolejowych Aglomeracji Wrocławskiej przystanków i stacji kolejowych, w szczególności głównego węzła przesiadkowego (Dworzec Główny PKP - Dworzec Główny Autobusowy).
  • Dalsza rozbudowa Wrocławskiego Portu Lotniczego oraz wzbogacenie jego oferty (nowe połączenia oraz nowe usługi - np. hotelowe). W kolejnych latach poprawa dostępności lotniska poprzez uruchomienie połączenia szynowego (Centrum - Port Lotniczy).
  • Rozbudowa obwodowego układu komunikacyjnego Wrocławia (Obwodnica Staromiejska - budowa ul. Nowoszczęśliwej), Obwodnica Śródmiejska (Most na Wielką Wyspę, połączenie ulic Żmigrodzkiej i Jana III Sobieskiego), Wschodnia Obwodnica Wrocławia.
  • Modernizacja tras wylotowych z Wrocławia (w szczególności wylot na Oławę, Oborniki Śląskie oraz Jelcz-Laskowice).
  • Budowa mostu Wschodniego, tj. skomunikowanie ul. Krakowską z ul. Mickiewicza oraz modernizacja układu drogowego w rejonie ulic Na Grobli i Międzyrzeckiej.
  • Kontynuacja modernizacji ul. Kosmonautów w ciągu drogi krajowej nr 94.
  • Przebudowa ul. Buforowej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 395.
  • Modernizacja ul. Długiej i Popowickiej.
  • Przebudowa układu komunikacyjnego na pl. Społecznym.
  • Kontynuacja budowy sieć ścieżek rowerowych tak aby zapewniona została pełna dostępności wszystkich obszarów miasta i sąsiednich gmin.
  • Trwałe oznakowania pieszych szlaków turystycznych w mieście.
  • Przyspieszenie rozbudowy istniejącego systemu parkingowego, w tym budowę nowych parkingów: kubaturowych na obrzeżach Starego Miasta i w Śródmieściu, Park&Ride w ramach węzłów przesiadkowych zarówno na obszarze Wrocławia, jak i przyległych gmin oraz w sąsiedztwie pętli tramwajowych i autobusowych, rowerowych na obszarze całego miasta.
  • Wsparcie miasta dla poprawy warunków funkcjonowania transportu towarowego we Wrocławiu i aglomeracji, w szczególności: przywrócenia żeglowności Odry, wykreowania we Wrocławiu lub jego okolicy nowoczesnej bazy przeładunków kontenerowych, powstania parkingów obsługujących transport kołowy zarówno ten tranzytowy, jak i ten którego adresatem jest Wrocław.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 112

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

Wystarczyłoby dać darmową komunikację zbiorową 3-4 przystanki od Rynku i zakazać parkowania w ścisłym centrum dłużej niż na 2 godziny .UM wiele by na tym zaoszczędził i odkorkowałaby miasto.Do tego most wschodni i ogromna poprawa

W
Wrocławianin

Cały urząd miasta Wrocławia jest do wymiany,obecni urzędnicy,doradcy,przydupasy Dutkiewicza won z Wrocławia.Układy jakie się potworzyły są strasznie niebezpieczne dla tego miasta.Odczuwamy to każdego dnia.Korki,tłok,smród,galeria na galerii,developerka na developerce. Miasto zostało wyprzedane developerom. Ten gnój Dupkiewicz razem ze swoimi przydupasami to wyjątkowo arogancka grupka.Mieszkańcy,którzy pracują na tych nierobów są zakładnikami ich popieprzonych pomysłów służących wyciąganiu kasy.Zdjęcia Merylin Monroe za miliony,budowa przejścia dla pieszych za miliony (podziemne słuzyło ludziom kilkadziesiąt lat),obecnie budowa jakiegos gównianego pomnika na wyspie za miliony. Mieszkancy Wrocławia są tylko po to,żeby ich doić z pieniędzy.Komunikacja we Wrocławiu nie istnieje. Korkuje się ulice,po których jeździ około 5 linii autobusowych w tym 3 pozamiejskie na rzecz dwóch linii tramwajowych,które mają niedaleko petle. Wrocław dzięki Dupkiewiczowi,który tak na marginesie nie jest Wrocławianinem,stał się zasyfioną aglomeracją,zatłoczonym miasteczkiem developerki,która wykupuje każdy skwer,podwórka... Odliczam dni kiedy ten ćwok się wyniesie z tego miasta.

l
l

pan Roman od 20 lat zarządza komunikacją we Wro i teraz obwieszcza stan przedzawałowy.

Piękny kandydat PO.

s
ser

że marnujesz ludziom czas!!!

a
aer

wybór należy do ciebie : )

G
Gość

A ja mam jedno pytanie: czy to, tak ponoć potrzebne, torowisko na Długiej i Popowickiej będzie przystosowane do ruchu kołowego? Autobusy na tej trasie (C, 128, potem dochodzą jeszcze 104, 127, 103 i 122) często tkwią w szczycie w długim korku (powodowanym zresztą częściowo kretyńską organizacją ruchu na skrzyżowaniu Popowickiej z Milenijną). Jeśli będą miały możliwość ominięcia korków torowiskiem, to rzeczywiście będzie dobra inwestycja. Niestety, ponieważ w naszym mieście korzystający z autobusów są pasażerami drugiej kategorii obawiam się, że torowisko zostanie wysypane tłuczniem albo zasiane nikomu niepotrzebną trawą, a ludzie jak się w korkach kiszą, tak się kisić będą. Obym się jednak mylił, może nasze władze choć raz czymś pozytywnie zaskoczą...

j
jaro

tylko do TRzebnicy obwodnica cię zaprowadzi I STAMTĄD PKS DO WROCŁAWIA LUB MIRKOWA.

J
JARO

DAJCIE PUBLICZNE PIENIĄDZE NA RIKSZE WE WROCŁAWIU NIE CH ZAINTERESOWANI PRACUJĄ A RESZTA NA TAXI AUTOSTRADAMI LUB PIESZO DO BIELAN I KOBIERZYC

j
jkolonko

Ma alternatywę w postaci połączenia kolejowego. Pociąg nigdy nie stoi w korkach. Wybór należy do Ciebie.

J
Jacek Kolonko

Właśnie po to są bilety czasowe, żeby kupować je na całą podróż. Jakoś nigdy nie zdarzyło mi się, żeby opłacało się kupowanie 2 oddzielnych: 2x30 min = 6 PLN, 1x60 min = 4.40 PLN

J
JARO

DAJCIE PUBLICZNE PIENIĄDZE NA RIKSZE WE WROCŁAWIU NIE CH ZAINTERESOWANI PRACUJĄ A RESZTA NA TAXI AUTOSTRADAMI LUB PIESZO DO BIELAN I KOBIERZYC

J
JARO

W NAWIĄZANIU DO RYHU: UWAŻAJ Z TYM IMIENIEM NIEKTUŻY ZMARLI Z TYMM IMIENIEM NA USTACH A WIECZNIE PRZYJEŻDZALI DO WROCŁAWIA A RODZINA DALEJ PRACOWAŁA NA PO BIEDĘ I POZOSTAŁYCH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

m
malpka

tramwajów jest za mało aby obsłużyć WROCŁAW daje się pieniądze na jedno zabiera na drugie miała być kolej wrocka jest kolej krajowa bez biletów mpk i urban na psie pole dalej jeżdzi tylko trzebnica i zakrzów i to samo do wrocka bo nadal nadodrze więc jakie korki mówicie pieniędzy na KD.SA. NIE MACIE MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO DO DYMISJI POWINIEN BYĆ ALE PO I PREZYDENT MIASTA WROCŁAWIA NIE POZWOLI NA TO GŁOSUJCIE W KWIETNIU NA ZAWIDAWIE RADNI OSIEDLI SĄ W MNIEJSZOŚCI LUB ICH NIE MA WIEM TO BO JESTEM Z PSIEPOLE I KARŁOWICE TU RADA NIE MA NAWET NA PŁACE DLA SIEBIE IPLACE ZABAW I USŁUGI TYPU GOSPODARKA ODPADOWA NA PLACACH PUBLICZNYCH WBO I ZIELENI BRAKUJE BARDZO CHĘTNYCH I PRACY ODPISZCIE MALPKA@INT.PL CZEKAM NIE MIAŁEM ODWAGI NA WŁASNA KANDYDATURA DO RADY MAM JUŻ37LAT{1980}.

O
Oporów

A co z trasą oporów Kąty Wrocławskie wjazd do oporowa stoi się w gigantycznych korkach.

T
Tomek

przez X lat współrządzili Wrocławiem i są odpowiedzialni za stan miasta a teraz wyskakują z pomysłem na komunikację

hahha głupi lub durny w te hasła uwierzy

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3