Kompletny paraliż na obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia coraz bliżej

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Zbliża się wymiana nawierzchni i częściowe zamknięcie al. Hallera we Wrocławiu.
Zbliża się wymiana nawierzchni i częściowe zamknięcie al. Hallera we Wrocławiu. Jaroslaw Jakubczak/ Polska Press
Udostępnij:
Już w najbliższy weekend mają ruszyć pierwsze prace związane z wymianą nawierzchni na alei Hallera. Co to oznacza dla kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej? Sprawdźcie.

Niestety wymiana spękanej i dziurawej nawierzchni na jednej z jezdni odcinka Obwodnicy Śródmiejskiej Wrocławia nałoży się na trwającą przebudowę torowiska na alei Hallera. Oznacza to, że do zwężeń na odcinku od Powstańców Śląskich do Mieleckiej dojdą duże ograniczenia na odcinku od Mieleckiej w kierunku Grabiszyńskiej, a co za tym idzie spotęguje to i tak spore zatory, które tworzą się w tym rejonie miasta.

Jak poinformowąła nas Ewa Mazur z biura prasowego Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, prace mają być tylko w weekendy. Odcinki wybrane do wymiany nawierzchni to jezdnia północna między ulicami Mielecką a Chabrową (strona prawa - kierunek FAT) oraz odcinek na wysokości ul. Inżynierskiej do skrzyżowania z ul. Grabiszyńską (również jezdnia północna). W pierwszym etapie remont zostanie wykonany na odcinku Mielecka - Chabrowa i będzie to weekend od nocy z 3 na 4 grudnia do nocy z 5 na 6 grudnia.

ZOBACZ TAKŻE:

W ramach remontu na Hallera planowane jest sfrezowanie spękanej i pofałdowanej nawierzchni jezdni do głębokości 8 cm, regulacja włazów kanałowych i studzienek, a następnie ułożenie nowej nawierzchni, wzmocnionego siatką z włóknami węglowymi. Szerokość jezdni pozostanie taka sama.

Prace na jednym pasie zajmą od trzech tygodni do miesiąca, zależnie od pogody. Zgodnie z pierwotnym planem wszystkie roboty powinny zakończyć się do końca grudnia. Niestety wymiana nawierzchni na Hallera nałoży się na trwająca już od dwóch miesięcy przebudowę torowiska tramwajowego na Hallera między Mielecką i Powstańców Śląskich. Kolejne zwężenia i większa liczba autobusów „za tramwaj” oznacza jedno – gigantyczne korki co najmniej do stycznia w tym rejonie Wrocławia.

Konferencja ministra zdrowia Adama Niedzielskiego

Wideo

Komentarze 40

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Raff
Pamiętam jak dutkiewicz obiecywał 12 lat temu.

Ciekawe ile trzeba będzie czekać na remont Powstańców
G
Gość
1 grudnia, 8:16, Gość:

Nareszcie. Lepiej późno niż wcale. Ta droga to tragedia.

1 grudnia, 9:20, Gość:

Dokładnie. Też cieszę się że we Wrocławiu drogi będą wyglądały tak jak należy.

jakaś urzędniczka się uaktywniła????

:D :D :D

tu nie fejsbukowe towarzystwo wzajemnej adoracji

G
Gość
1 grudnia, 22:35, Gość:

Trza to wszystko zamknąć i autostradę rowerową zrobić

A ciebie czubku na kraszewskiego zamknąć

G
Gość
Trza to wszystko zamknąć i autostradę rowerową zrobić
S
SebbyK
1 grudnia, 15:31, Gość:

Nie jeżdżę obwodnicą bo tam zawsze korki

Kto dopuścił do tego, że tyle aut po mieście jeździ?

O nie, kto dopuścił do tego, że tyle ludzi na ziemi jest. Przecież jest nas za dużo, więc może oprócz ograniczania aut będziemy ograniczać i populację ludzką?

A tak serio, jest jak jest, więc zamiast narzekać trzeba robić tak, aby było lepiej a nie sypać zakazy.

G
Gość
1 grudnia, 11:26, Gość:

To nie jest obwodnica - buduje się ją ponad 100 lat

Jak ja skończą to się wszyscy mający auta na nią rzucą a ci co nie mają to kupią

G
Gość
Nie jeżdżę obwodnicą bo tam zawsze korki

Kto dopuścił do tego, że tyle aut po mieście jeździ?
T
TaB
1 grudnia, 10:08, Byr:

Z tego co pamiętam wiele remontów miało się już zakończyć, jak choćby to skrzyżowanie Dmowskiego/Jagiełły.

1 grudnia, 10:41, TaB:

A z tego co ja pamiętam z początku tego roku, to "wszystko" miało być wyremontowane do końca wakacji...(żeby od jesieni mozna było sprawnie dojeżdżać do pracy/szkoły). Ale o szczepionkach też rok temu mówili, że "chronią przed zachorowaniem", a nie, że "chronią jedynie przed CIĘŻKIM zachorowaniem". Ale pamięć ludzka w obecnych czasach jest krótka i chaotyczna...- i na tym tez bazuje system

1 grudnia, 12:49, Gość:

A ja pamiętam i tych, którzy twierdzili, że Covid to taka grypa. A to nie jest kwestia systemu, tylko ukrywania prawdy o stanie technicznym Wrocławia, zarówno sieci podziemnych jak i dróg i torowisk.

I dalej twierdzą, bo o ile wiem deklaracja z Great Barrington nie jest odwołana.

G
Gość
1 grudnia, 10:08, Byr:

Z tego co pamiętam wiele remontów miało się już zakończyć, jak choćby to skrzyżowanie Dmowskiego/Jagiełły.

1 grudnia, 10:41, TaB:

A z tego co ja pamiętam z początku tego roku, to "wszystko" miało być wyremontowane do końca wakacji...(żeby od jesieni mozna było sprawnie dojeżdżać do pracy/szkoły). Ale o szczepionkach też rok temu mówili, że "chronią przed zachorowaniem", a nie, że "chronią jedynie przed CIĘŻKIM zachorowaniem". Ale pamięć ludzka w obecnych czasach jest krótka i chaotyczna...- i na tym tez bazuje system

A ja pamiętam i tych, którzy twierdzili, że Covid to taka grypa. A to nie jest kwestia systemu, tylko ukrywania prawdy o stanie technicznym Wrocławia, zarówno sieci podziemnych jak i dróg i torowisk.

G
Gość
Hałas szkodliwy jak smog

https://instytutsprawobywatelskich.pl/halas-szkodliwy-jak-smog/
G
Gość
Komisja Europejska pozywa Polskę za hałas do TSUE

W polskim prawie brakuje uregulowań dotyczących planów działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia. Tak uważa Komisja Europejska.

KE postanowiła skierować do Trybunału Sprawiedliwości UE sprawę przeciwko Polsce w związku z niedopełnieniem przez nią zobowiązań wynikających z dyrektywy dotyczącej hałasu (2002/49/WE). Chodzi konkretnie o plany działania w celu ograniczenia hałasu szkodliwego dla zdrowia ludzkiego.

Polskie prawo nie gwarantuje sporządzania planów działania, które są obowiązkowe na mocy dyrektywy niezależnie od tego, czy w danej okolicy przekracza się wartości graniczne. Co więcej, prawo krajowe nie wymaga, by w planach tych zawarte były wszystkie niezbędne elementy przewidziane w dyrektywie, takie jak rejestr konsultacji publicznych, środki zachowania obszarów ciszy oraz strategia długoterminowa.

Biorąc udział w konsultacjach publicznych dotyczących planów działania, każdy obywatel może wyrazić swoją opinię, czy władze podejmują odpowiednie kroki, aby zmniejszyć poziom hałasu tam, gdzie hałas może być szkodliwy, lub zapobiec osiąganiu przez hałas szkodliwego poziomu. Dlatego konieczne jest nie tylko przyjęcie planów działania. Prawo krajowe musi także wymagać, by plany te zawierały wszystkie elementy.

Biorąc pod uwagę, że Polska nie odniosła się do zastrzeżeń wyrażonych w uzasadnionej opinii Komisji, Komisja kieruje sprawę do TSUE. Przypomina też, że hałas powodowany przez ruch drogowy, kolejowy i lotniczy jest drugą – po zanieczyszczeniu powietrza – środowiskową przyczyną przedwczesnych zgonów, a narażenie na hałas jest coraz powszechniejszym zjawiskiem. Rocznie w Europie hałas powoduje 12 tys. przedwczesnych zgonów oraz przyczynia się do 48 tys. nowych przypadków choroby niedokrwiennej serca (wywołanej zwężeniem tętnic wieńcowych). Szacuje się też, że 6,5 mln Europejczyków cierpi z powodu przewlekłych, znacznych zakłóceń snu, które osłabiają system kognitywny oraz powodują stres.

Z tego względu przepisy UE dotyczące hałasu wymagają, aby państwa członkowskie przyjęły plany działania, tak aby ograniczyć szkodliwy poziom hałasu w dużych aglomeracjach lub wokół głównych linii kolejowych, dróg i portów lotniczych.Głośne motocykle .

https://www.rp.pl/Ochrona-srodowiska/302259996-Komisja-Europejska-pozywa-Polske-za-halas-do-TSUE.html  

Smog akustyczny

Tramwaje, samochody, samoloty, sąsiedzi, imprezy i przeróżne zdarzenia generują nieustanny szum. Z danych opublikowanych przez Europejską Agencję Środowiska (EEA) wynika, że co piąty mieszkaniec naszego kontynentu narażony jest w swoim najbliższym otoczeniu na szkodliwy dla zdrowia hałas.

Cisza staje się towarem deficytowym. Jak podkreślają eksperci EEA - unijny cel, by do 2020 roku ograniczyć otaczający nas hałas, nie zostanie osiągnięty. Problem jest wszechobecny, bo z raportu wynika, że na hałas powyżej 55 dB narażonych jest ponad 130 mln Europejczyków.

Nasze miasta są głośne. Wpływ hałasu na nasze zdrowie czy samopoczucie zaczyna się gdzieś od 55 dB, tak się przyjmuje - mówi dr Jan Felcyn z Katedry Akustyki na Wydziale Fizyki UAM. - Tak naprawdę każda ulica, wzdłuż której idziemy, będzie miała taki poziom hałasu, a jeżeli będzie to ulica większa, gdzie jest więcej pasów i przejazdy są szybsze, to będzie więcej.

https://whc.ifps.org.pl/wp-content/uploads/2013/06/Międzynarodowy-Dzień-Zagrożenia-Hałasem-MONEY.PL_.pdf
G
Gość
Wrocławskie drogi marzeń

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-drogi-o-ktorych-marzymy/ga/471589/zd/673020’
G
Gość
Może kiedyś powstaną

https://gazetawroclawska.pl/wroclawskie-drogi-na-papierze-czy-kiedykolwiek-powstana-mapa/ga/9076914/zd/16125108
G
Gość
1 grudnia, 11:26, Gość:

To nie jest obwodnica - buduje się ją ponad 100 lat

https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-buduje-te-droge-od-100-lat-w-koncu-sie-uda/ar/9830190/2

G
Gość
To nie jest obwodnica - buduje się ją ponad 100 lat
Dodaj ogłoszenie