Kasowniki w MPK to bubel. Płacę 4 razy za bilet! (LIST)

List Czytelniczki
29.03.2018 wroclawkomunikacja miejska biletomat tramwaj mpk wymiana biletomatow kasownik gazeta wroclawskapawel relikowski / polska press
29.03.2018 wroclawkomunikacja miejska biletomat tramwaj mpk wymiana biletomatow kasownik gazeta wroclawskapawel relikowski / polska press Pawel Relikowski / Polska Press
Znów wraca temat "nowego" czyli wprowadzonego w zeszłym roku systemu biletowego i biletomatów w pojazdach MPK. - Ten cały nowy kasownik, to jakiś straszny bubel, zakupiony za nasze ciężko zarobione pieniądze podatników. I mimo, że poprzednie kasowniki były ok, ktoś musiał je usunąć i dać zarobić jakiejś kaszaniarskiej firmie - pisze do nas Czytelniczka Jowita. - Tak się marnuje nasze publiczne pieniądze! Tak się wygrywa szemrane przetargi we Wrocławiu! Uważam, że to wielkie oszustwo! - dodaje. W ostatnim badaniu ruchu okazało się, że coraz mniej ludzi korzysta z usług MPK. Magistrat prezentując wyniki, nie "pochwalił się" tym. A może system biletowy to jedna z przyczyn, dla których pasażerów ubywa?

Oto pełna treść listu naszej Czytelniczki:

Od tygodnia mam zablokowaną kartę Visa. Już raz musiałam ją wyrabiać na nowo, bo nie działała w komunikacji miejskiej. I to nie z winy banku, bo byłam w banku i pytałam o przyczynę. Mało tego - za każdym razem, gdy chciałam kupić bilet w MPK, mimo komunikatu o zastrzeżeniu karty, a co za tym idzie - niezakupieniu biletu- kasownik zabierał pieniądze za bilet.
Mam w historii operacji bankowych na to dowód - potrafiłam zapłacić kilka razy za ten sam bilet, nie wiedząc, że pieniądze idą. Jeszcze do tego kupowałam bilet papierowy od pasażerów, bojąc się kontroli i kary. Tak więc za jeden przejazd w sumie potrafiłam zapłacić ok. 4-krotną wartość normalnego biletu.
No, dobra. Wyrobiłam sobie nową kartę w banku. Musiałam za nią zapłacić 25 zł. Był jakiś czas spokój. Teraz zaczęło się wszystko od nowa. Dzwoniłam dzisiaj do Biura Obsługi Klienta i dowiedziałam się, że to nie ich wina, tylko banku. Ciekawe tylko, dlaczego muszę iść po odblokowanie karty do biura MPK, skoro to wg nich problem banku. Wiecie co, ten cały nowy kasownik, to jakiś straszny bubel, zakupiony za nasze ciężko zarobione pieniądze podatników. I mimo, że poprzednie kasowniki były ok, ktoś musiał je usunąć i dać zarobić jakiejś kaszaniarskiej firmie.
Tak się marnuje nasze publiczne pieniądze! Tak się wygrywa szemrane przetargi we Wrocławiu! Uważam, że to wielkie oszustwo! A może komuś zależy na tym, żeby powlepiać ludziom jak najwięcej mandatów za przejazd bez biletu, albo wyłudzić kasę na bilety, których się wcale nie kupiło? Mógłby ktoś się temu przyjrzeć i sprawdzić? Po jakiego diabła wymienili dobre, całkiem nowe kasowniki na taki szmelc?

Czytelniczka Jowita (nazwisko do wiadomości redakcji)

Zobacz też

Co dalej z remontem ulicy Hubskiej?

Miasto zbuduje nową kładkę nad al. Sobieskiego. Jak wjedziem...

Wideo

Komentarze 195

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr

Czy to jakiś żart? Jak poważna gazeta może takie bzdury, bez sensu i logiki publikować? Do tego te bezsensowne oskarżenia bez grama dowodów.

m
marian

Ostatnio coraz częściej jeżdżę MPK, wyrobiłem sobie urbancard i ani razu nie miałem problemu z kupnem biletu i doładowaniem karty w dowolny sposób.

w
wyspiarz

MPK nie zarabia na sprzedaży biletów. Sprzedażą zajmuje się firma Mennica a wpływy trafiają bezpośrednio do budżetu miasta.

S
Stan

W kwestii formalnej masz racje. MPK nie ma nic wspólnego z kasownikami, choć może wydawać się to niektórym dziwne skoro są w ich pojazdach. ale pod względem formalnym właścicielem systemu jest firma Mennica na podstawie umowy z miastem Wrocław. MPK w ogóle nie jest stroną w kwestii biletów.

k
karo

nie sądze by ktoś krzyczyał na cały tramwaj, że własnie zablokowalo mu kartke... dlatego moze nie jestes świadkiem takich sytuacji. sama kilkukrotnie już byłam odblokowywać kartę. w mpk twierdzą, że blokada karty będzie się utrzymywała max tydzień ale były przypadki w mojej rodzienie ze karta była zablokowana ponad miesiąc. jak dla mnie wcale to nie zachęca do korzystania z tego super nowego systemu biletowego

t
tylko tak mały...

że bez lupy go nie zauważysz :)

p
prozac

Zobaczymy czy będziesz taki mądry/a, jak za parę lat zapuka komornik za brak biletu xD

A
Adam

zakupiłem bilet w autobusie i było wszystko ok. Zaraz była kontrola i kontroler po przyłożeniu mojej karty bankowej do jego urządzenia stwierdził że na tej karcie nie ma ważnego biletu. Dla mnie był to szok. Pierwszy raz coś takiego przeżyłem, a przecież te automaty nie drukują potwierdzeń. Jednak kontroler w ogóle się nie zdziwił, zapytał tylko w którym biletomacie kupiłem bilet i powiedział że "załóżmy że jest ten bilet" i poszedł dalej sprawdzać bilety innym. Potem jednak do mnie wrócił i jeszcze raz poprosił o przyłożenie karty bankowej do swojego czytnika. Na szczęście zakupiony bilet był już widoczny. Sytuacja naprawdę nie była miła, sądziłem że od razu widać że bilet jest zakupiony a nie dopiero po kilku minutach

m
mat

Ja korzystam codziennie z mpk i widzę, że masa ludzi bez najmniejszych problemów kupuje, nie przypominam sobie, żebym był świadkiem żeby komuś kartę zablokowało.

...

jeszcz 3 wyjście zagłosować na bezpartyjnych:P

P
Pasażer

Do tego dchodzą jeszcze problemy z płatnością telefonem czy z dostępnością miejsc gdzie można kupić normalne bilety. Nie ma miesiąca by ktoś się nie pytał o sprzedaż bileto bo coś jest nie tak.

P
Pasażer

Jak zaczniesz korzystać z MPK to zobaczysz że nie są to pojedyńcze przypadki tylko dość częste!

a
asia

jest też apka mobill która rozpoznaje pojazd w jakim sie znajduje nie wiem jak to robi ale jest prostsza niz skycasg czy mennicy

G
Gość

Dobrze, że chociaż ty nie zostaniesz aplikacją :D

G
Gość

Gazeto Wrocławska, dlaczego co jakiś czas publikujcie takie negatywne artykuły na temat biletomatów? To co opisujecie to są jakieś pojedyncze przypadki. Większość osób nie ma problemów z zakupem biletów. Kiedy wasze łamy uświetni jakiś pozytywny artykuł na ten temat? Cały czas podsycacie tylko hejt.

Dodaj ogłoszenie