Grabiszyńską na rowerze do samego centrum. Przygotowują dużą zmianę

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest wydzielona na chodnikach.
Ulica Grabiszyńska, odcinek przy skrzyżowaniu z ul. Oporowską. W tym miejscu droga rowerowa już dziś istnieje i prowadzi po obu stronach ulicy - jest wydzielona na chodnikach. Tomasz Hołod
Takiego udogodnienia dla rowerzystów dawno nie było we Wrocławiu. To będzie jedna z najdłuższych dróg rowerowych w mieście poprowadzonych ciągiem - bez żadnych wyrw i konieczności jazdy po chodnikach czy zieleńcach. Wzdłuż ulicy Solskiego i Grabiszyńskiej powstanie droga i pasy rowerowe o długości ponad 5 km - od Oporowa do placu Legionów.

Dziś jazda na rowerze ulicą Solskiego i Grabiszyńską to dla cyklisty wyzwanie. Na 5 kilometrowej trasie istnieje kilka fragmentów dróg rowerowych wydzielonych na chodniku, raz z jednej, raz z drugiej strony jezdni. Nie ma mowy o sprawnym dojeździe do centrum z Oporowa, Grabiszyna i Grabiszynka na dwóch kółkach.

Zaprojektowanie i wybudowanie dróg i pasów dla rowerów ma to zmienić. W większości miejsc trasa rowerowa zostanie wydzielona kosztem szerokiego chodnika dla pieszych, tam gdzie nie będzie to możliwe, powstanie pas rowerowy na jezdni. Kierowcy będą musieli zmieścić się na zwężonej jezdni i stracą dojazd do potencjalnych miejsc parkingowych na chodnikach.

Przetarg na stworzenie dokumentacji dla tej drogi wygrała firma Elektrotim, a ten etap będzie kosztował miasto niemal 370 tys. złotych. Jedyna zła informacja dla cyklistów jest taka, że firma ma na to 9 miesięcy, a zatem projekt będzie gotowy pod koniec roku. Rowerzyści skorzystają z tego dojazdu do centrum najpewniej już w 2017 roku.

Jak dokładnie ma prowadzić trasa rowerowa z Oporowa do centrum? Została ona podzielona na 3 odcinki:

  1. Od skrzyżowania Solskiego z Wiejską i al. Piastów do bramy głównej cmentarza Grabiszyńskiego: Na ulicy Solskiego powstaną jednokierunkowe pasy rowerowe po obu stronach jezdni. W kierunku z Oporowa do pętli tramwajowej pas będzie prowadził po części chodnika, w stronę Oporowa natomiast trzeba będzie wydzielić pas rowerowy na jezdni, która będzie musiała zostać poszerzona. Na wysokości pętli tramwajowej pasy rowerowe będą się łączyły z istniejącymi drogami dla cyklistów przy samej pętli oraz w parku Grabiszyńskim. Od pętli droga rowerowa poprowadzi pomiędzy torowiskiem tramwajowym a murem parku Grabiszyńskiego.
  2. Od bramy głównej cmentarza Grabiszyńskiego do skrzyżowania Grabiszyńskiej z ul. Stalową: Na tym odcinku trzeba będzie zaprojektować przebieg drogi rowerowej w okolicach drugiej pętli tramwajowej przez teren utwardzonego parkingu przy restauracji vis-a-vis bramy cmentarza Grabiszyńskiego. Dalej droga poprowadzi przez park i przetnie łącznik do al. Hallera i samą al. Hallera - tu konieczne będzie zbudowanie przejazdów rowerowych. Na odcinku od skrzyżowania z Hallera do skrzyżowania ze Stalową dwukierunkowa droga rowerowa poprowadzi po wschodniej (po prawej patrząc w kierunku centrum) stronie ul. Grabiszyńskiej, w większości będzie wydzielona na chodniku.
  3. Od skrzyżowania Grabiszyńska/Żelazna do placu Legionów: Droga rowerowa wciąż będzie się trzymać wschodniej strony ulicy Grabiszyńskiej. Tam ma się zmieścić dwukierunkowa trasa przy założeniu, że będzie to droga wyłącznie dla cyklistów bez łączenia drogi rowerowej z drogą dla pieszych. Na wysokości skrzyżowania z ul. Pereca konieczna będzie budowa przejazdu dla rowerów. Na odcinku od Zaporoskiej do placu Legionów droga rowerowa po zachodniej stronie Grabiszyńskiej pobiegnie w dużej części po mało wykorzystywanym przez kierowców pasie do skrętu w prawo (dziś kierowcy wykorzystują go jako dodatkow miejsca postojowe).

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 84

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

A
A

Czemu nie piszesz, że piesi to też uczestnicy ruchu drogowego. Gdybyś znał PORD to byś wiedział, że zgodnie z twoim rozumowaniem,oni też powinni płacić składki OC.

j
już

obrażasz, to ja też. KRETYN to TY jesteś.

M
Michal

Świetny pomysł. Oby jak najszybciej powstała droga rowerowa. Miasto zmienia się na lepsze wbrew woli głupiego tłumu świętych krów smrodzacych samochodami. No dawajcie czekam na lapki w dół. Wszędzie muszą dojechać tym oblesnym smrodem. Do kościółka, do lidla bo przeciez przejść się do osiedlowego do za drogo. Lepiej wydać na benzynę. Nie jestem biedakiem. Jestem inżynierem po PWR stać mnie na samochód, ale wolę popracowac trochę, oszczędzić i pojechać na pół roku na wakacje dokoła świata. Najlepiej rowerem. Śmieje się z Was święte krowy. HahahA

p
papkin

Dlaczego ci kierujący rowerami nie płaca OC a są takimi samymi uczestnikami ruchu drogowego jak kierowcy, czy stoją ponad prawem? Co ma do powiedzenia na to oficer rowerowy - żądają praw a obowiązki?

w
wfe

!

w
wrocek

tak po wroclawsku, sciezek przybywa ale komfortu uczestnikow ruchu nie poprawia

e
efrvg

objaw normalności!

s
sdcvf

ludzi działasz. Lubisz źle Życzyć innym - chociaż nie wolisz to wprowadzać w czyn. Chyba się nie mylę?

w
wfe

!

w
wfre

Generalnie chcą usunąć mieszkańców z centrum aby biznesjerka, bangsterka 8i partyjniactwo czuło się tam dobrzez w swoich auytkach ze specjalnymi przepustkami .

s
sdvc

jeździ, a tymczasem grzeją roweranty gdzieś tyłki bo na ulicach pościskane auta a na buchyniętych pasach pustka ciągnie się kilometrami.

w
werf

!

w
wefr

infrastruktury komunikacyjnej po to aby wygonić wrocławian z centrum, a potem udostępnić je najbogatszym biznesjerce, bangsterce i partyjniactwu. Pracowały na miasto pokolenia na teraz w nowym sprawiedliwym ustroju buchna to w kilka lat.

b
bus- auto

Jedna z głównych arterii przelotowych miasta, ma być zwężona, bo jakiś kretyn ma wizję komunikacji rowerowej jako dominującej w mieście z odległymi peryferiami ... Szkoda słów na głupotę. Cały czas jestem ciekaw, kim jest ten "ktoś", kto te wszystkie wrocławskie absurdy drogowe wymyśla. I skąd ma taki wpływ w UM. Bo to chyba nie może być wielki D. On woli przecież duże auta ...

a
asas

no tak raz wlasnie widzialem PANA jadacego ul. Grabiszynska rowerem, ktory zatrzymany przez policje dostal mandat za niestosowanie sie do sciezki rowerowej ;) Tak wlasnie PAN rowerzysta znal PORD
iii nie wiem do czego tu wpie&^alasz PORD skoro mowie o czym innym kiedy sciezka rowerowa jest jak byk wytyczona...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3