Dolny Śląsk kupi 21 nowych pociągów. Na które trasy trafią?

    Dolny Śląsk kupi 21 nowych pociągów. Na które trasy trafią?

    Marcin Kaźmierczak

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    .

    . ©Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa

    Koleje Dolnośląskie powiększą swój tabor o 21 pociągów, których wartość przekroczy 250 mln zł. Na trasach regionu mają pojawić się w ciągu dwóch lat.
    .

    . ©Fot. Janusz WóJtowicz / Polska Press Grupa

    Mają to być nowoczesne, elektryczne składy, które będą rozwijały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. - To kolejny zakup, który w znaczący sposób ułatwi Dolnoślązakom podróżowanie po regionie. Będą to duże, pięcioczłonowe składy, w których będzie 220 miejsc siedzących, a razem ze stojącymi 500. Nowe szynobusy będą również niskopodłogowe, wyposażone w Wi-Fi oraz nowoczesne, ergonomiczne fotele – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

    O tym, kto wyprodukuje dwadzieścia jeden składów zadecyduje przetarg, który dopiero jest przygotowywany. Najprawdopodobniej zostanie on ogłoszony jeszcze przed wakacjami. Pierwsze pojazdy na torach regionu pojawią się natomiast już w przyszłym roku.

    - Taki mamy plan, by pierwszą partię wprowadzić już w 2017 roku. Zakup wszystkich składów chcemy sfinalizować do końca 2018. Można powiedzieć, że po tym zakupie ilość dostępnych miejsc w naszych pociągach podwoi się, co na pewno wpłynie na komfort przejazdów – podkreśla Jerzy Michalak, członek zarządu województwa.

    Pociągi zostaną skierowane przede wszystkim na te linie, gdzie Koleje Dolnośląskie już jeżdżą. – Zastąpią one stare, mniejsze pojazdy wożące dotychczas pasażerów na najważniejszych i najbardziej obleganych trasach, między innymi Wrocław – Międzylesie, Wrocław – Legnica, Wrocław – Węgliniec czy Wrocław – Jelcz-Laskowice – dodaje Michalak.

    Na tym nie koniec rozwijania siatki połączeń kolejowych w regionie. Władze województwa podjęły decyzję o przejmowaniu kolejnych linii kolejowych. Jedną z nich ma być trasa prowadząca z Wrocławia do Głogowa przez Legnicę i Lubin, która została zamknięta dla ruchu pasażerskiego w 2010 roku.

    Na zakup pojazdów samorząd przeznaczy 258 milionów złotych, z czego osiemdziesiąt procent będzie stanowił wkład Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (33)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowy tabor koleje dolnoslaskie

    vivaldi1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    elr2 to dobry etz pesy a flirt iii dla koleji dolnoslaskiej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowy tabor

    vivaldi1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    do prezesa rachwalskiego pesa elr2 zamawiac 5 czlonowe, we45 newag pewnie wezmie kolej doilnoslaska,.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ...

    JanuszJG (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 19 / 1

    Ktoś tutaj posiada złe informacje, bo woj. dolnośląskie planuje zakupić 11 pięcioczłonowych EZT, a nie 21 jak napisano w artykule. Ponadto uważam, że pięcioczłonowe EZT również powinny zostać...rozwiń całość

    Ktoś tutaj posiada złe informacje, bo woj. dolnośląskie planuje zakupić 11 pięcioczłonowych EZT, a nie 21 jak napisano w artykule. Ponadto uważam, że pięcioczłonowe EZT również powinny zostać skierowane na trasę Szklarska Poręba Górna - Wrocław Główny - Szklarska Poręba Górna, gdzie jeden z popołudniowych kursów jeżdżący na 31WE od samego Wrocławia Głównego ma zapełnienie ponad 100%. Czasami bywa i tak, że i w weekendy na w/w trasie nie wystarczają 2x36WEa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Czyżby przejęcie przewozów regionalnych?

    pasażer (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    W sumie to na plus dla pasażerów, będą nowe składy i skróci się czas przejazdu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a ile bedzie mial toalet ?

    wraz ze zwiekszeniem pojemnosci pasażerów (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    winni zwiększyć liczbę toalet. Maja mieć pojemność max ok 500 osób. a pozrastana 2 toalety. 250 osób na toalete. to w samolecie jest norma ktora mowi 1 toaleta na 100 osób. to winny byc 3, dwie...rozwiń całość

    winni zwiększyć liczbę toalet. Maja mieć pojemność max ok 500 osób. a pozrastana 2 toalety. 250 osób na toalete. to w samolecie jest norma ktora mowi 1 toaleta na 100 osób. to winny byc 3, dwie male kabiny na skarjach i jedna duza dla nieplenosprawnych w srodkuzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wymiana idzie całkiem dobrze nie tak jak tramwaje we Wrocławiu

    Aga Wariacka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Panie Dupkiewicz

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    @Marcin Kaźmierczak. Nie należy powtarzać idiotyzmów! Nawet jeśli wypowiada je marszałek woj!

    Ludzie! Zapamiętajcie wreszcie, że elektryczne pociągi to nie szynobusy !!!!!!!! (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

    "Mają to być nowoczesne, elektryczne składy, które będą rozwijały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. /.../ Będą to duże, pięcioczłonowe składy, w których będzie 220 miejsc siedzących, a razem ze...rozwiń całość

    "Mają to być nowoczesne, elektryczne składy, które będą rozwijały prędkość nie mniejszą niż 160 km/h. /.../ Będą to duże, pięcioczłonowe składy, w których będzie 220 miejsc siedzących, a razem ze stojącymi 500. Nowe szynobusy będą również niskopodłogowe..."

    Szynobusy to pojazdy o napędzie SPALINOWYM (definicja!) a nie elektrycznym! Najnowocześniejsze pojazdy tej kategorii NIE rozwijają prędkości większych niż 120 km/h i ŻADEN szynobus nie jest pojazdem pięcioczłonowym.

    W artykule chodzi zapewne o pociągi EZT- Elektryczne Zespoły Trakcyjne.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    go GW

    Aa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 4

    I znów temat przegięty, szukanie sensacji, gazetka szkolna, niedouczeni "dziennikarze". Chciałbym napisać dokładnie, że chodzi o 11 ! NOWYCH POCIĄGÓW. Źródło -...rozwiń całość

    I znów temat przegięty, szukanie sensacji, gazetka szkolna, niedouczeni "dziennikarze". Chciałbym napisać dokładnie, że chodzi o 11 ! NOWYCH POCIĄGÓW. Źródło - http://logistyka.wnp.pl/koleje-dolnoslaskie-dostana-11-nowych-szynobusow,275524_1_0_0.htmlzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A czemu nie na linię do Jeleniej Góry???

    wałbrzyszanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 42 / 2

    Po drodze Wałbrzych 130 tys. mieszkańców, Jelenia Góra 90 tys. mieszkańców i cała masa mniejszych miast. Najważniejsza linia kolejowa na Dolnym Śląsku łącząca 3 duże byłe miasta wojewódzkie plus...rozwiń całość

    Po drodze Wałbrzych 130 tys. mieszkańców, Jelenia Góra 90 tys. mieszkańców i cała masa mniejszych miast. Najważniejsza linia kolejowa na Dolnym Śląsku łącząca 3 duże byłe miasta wojewódzkie plus duży ruch turystyczny. Dlaczego tam jeżdżą małe 3 członowe szynobusy? A 5 członowe kupują na takie zadupia jak Jelcz Laskowice, Węgliniec, Oleśnica czy Międzylesie. Czy w Kolejach Dolnosląskich ktoś myśli???zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Może dlatego, że...

    Mateusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 16

    Węgliniec to węzeł kolejowy, dalej można jechać w stronę granicy (niestety nie jest zelektryfikowany kawałek między Węglińcem, a Zgorzelcem) i w stronę Lubania, Żar, Jeleniej. Może dlatego też, że...rozwiń całość

    Węgliniec to węzeł kolejowy, dalej można jechać w stronę granicy (niestety nie jest zelektryfikowany kawałek między Węglińcem, a Zgorzelcem) i w stronę Lubania, Żar, Jeleniej. Może dlatego też, że między Wrocławiem, a Węglińcem jest Środa Śląska (z 50 tysięcznym powiatem), Legnica (ponad 100 tysięczne miasto na prawach powiatu z okalającym je 55 tysięcznym powiatem dodatkowo), dalej jadąc jest Bolesławiec (z powiatem 90 tysięcznym). zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Beton PKP

    Jery (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 2

    Pociągi mają dojeżdżać nie do węzłów kolejowych tylko tam gdzie mieszkają ludzie. Widzę że wśród niektórych nadal pokutuje stare pkp-istyczne myślenie. Pociągi dla kolejarzy i grzybiarzy. A wzdłuż...rozwiń całość

    Pociągi mają dojeżdżać nie do węzłów kolejowych tylko tam gdzie mieszkają ludzie. Widzę że wśród niektórych nadal pokutuje stare pkp-istyczne myślenie. Pociągi dla kolejarzy i grzybiarzy. A wzdłuż linii do Jeleniej Góry mieszka więcej ludzi niż w tych wiochach pod Bolesławcem i Legnicą (z których nagle ci się zrobiła aglomeracja co najmniej taka jak na Górnym Śląsku). Ponadto jak zauwazył przedmówca jest duży ruch turystyczny.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Węgliniec

    pks_rulez (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Węgliniec? Aa to ta wioska ze stacją większą od miejscowości.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A czemu nie na linię do Jeleniej Góry???

    wałbrzyszanin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 2

    Po drodze Wałbrzych 130 tys. mieszkańców, Jelenia Góra 90 tys. mieszkańców i cała masa mniejszych miast. Najważniejsza linia kolejowa na Dolnym Śląsku łącząca 3 duże byłe miasta wojewódzkie plus...rozwiń całość

    Po drodze Wałbrzych 130 tys. mieszkańców, Jelenia Góra 90 tys. mieszkańców i cała masa mniejszych miast. Najważniejsza linia kolejowa na Dolnym Śląsku łącząca 3 duże byłe miasta wojewódzkie plus duży ruch turystyczny. Dlaczego tam jeżdżą małe 3 członowe szynobusy? A 5 członowe kupują na takie zadupia jak Jelcz Laskowice, Węgliniec, Oleśnica czy Międzylesie. Czy w Kolejach Dolnosląskich ktoś myśli???zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jezuu...

    --- (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 23

    To tylko przykłady. Będą jeździć wszędzie, gdzie jeżdżą 5-członowe EZT.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Odpowiadam

    Jezu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 22 / 4

    Bzdura. Gdyby miały jeździć wszędzie to nie podawano by kilku linii kolejowych. Nie wprowadzaj w błąd. A przedmówca ma rację, największe EZT-y powinny jeździć na najważniejszej linii czyli do...rozwiń całość

    Bzdura. Gdyby miały jeździć wszędzie to nie podawano by kilku linii kolejowych. Nie wprowadzaj w błąd. A przedmówca ma rację, największe EZT-y powinny jeździć na najważniejszej linii czyli do Jeleniej Góry.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo