Dlaczego na Biskupin nie jeżdżą nowsze tramwaje?

Redakcja
Piotr Warczak
Udostępnij:
- Wmawia się, że tramwaje skoda nie jeżdżą na Biskupin, bo pętla jest za mała, czy ma za mały promień. Ostatnio jednak tramwaj skoda jechał na Biskupin i spokojnie dał sobie radę z wykręceniem i z trasą z powrotem na miasto. Do Wrocławia przyjechały też inne nowe tramwaje. Dlaczego teraz żaden z nich nie może obsługiwać linii 1, 2, 4, 10 jadących na Biskupin? – pyta nasz Czytelnik Stanisław. Odpowiedzi szukała reporterka Gazety Wrocławskiej Weronika Skupin.

Na Biskupin jeżdżą najnowsze wrocławskie tramwaje - modertransy. Kursują one m.in. na linii nr 4. Poza tym na pętlę Biskupin dojeżdżają częściowo niskopodłogowe protramy.

W MPK tłumaczą, że innych nowych tramwajów jest mało, a tras na tyle dużo, że nie wszędzie da się kierować tylko nowoczesne składy.

- Protramy pojawiają się proporcjonalnie na wszystkich możliwych liniach. Dodatkowe kursy protramów na Biskupin spowodowałyby mniej kursów niskopodłogowych w innych rejonach miasta, a podobne prośby napływają również z Leśnicy czy Kleciny. Staramy się kierować pojazdy niskopodłogowe proporcjonalnie we wszystkie rejony miasta – wyjaśnia Agnieszka Korzeniowska z MPK.

Inne nowocześniejsze tramwaje nie mogą jeździć na Biskupin.

- Pesa się tam nie zmieści – po zakupie tego tramwaju wiele przystanków wymagało przebudowy, szlifowano np. krawężniki. Pesa do czasu przystosowania pętli Biskupin dla tego typu pojazdu, nie będzie kierowana na Biskupin – dodaje Korzeniowska.

Jeśli czytelnik widział na pętli Biskupin skodę, to mogła się tam znaleźć jedynie z jakiegoś szczególnego powodu. Skody obsługują bowiem określone linie, a na co dzień stacjonują w zajezdni Borek (na pętlę Biskupin dojeżdżają tramwaje stacjonujące w zajezdniach Ołbin i modertransy z Gaju). Jak wyjaśnia Zbigniew Komar, zastępca dyrektora infrastruktury i gospodarki w magistracie, nowsze tramwaje skoda 19T (dwukierunkowe) mogą być używane tylko na liniach 31, 32 oraz 33. Ten tabor był finansowany przez Unię Europejską z przeznaczeniem na te konkretne linie.


Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin
Spokojnie! Era nawet częściowo wysokopodłogowców się kończy. Niedługo będą tylko 'niskacze" i będzie ich tak dużo że pojawia się i na Biskupinie. Tutaj też trzeba wyremontować torowisko i przystosować je jak wszędzie do najnowocześniejszych tramwajów!
M
Marcin
Prawda! SKODY 16 T też dawniej Unijnie były przeznaczone na linie "6' i "7' a ostatnio są widoczne nawet na "0" i "11' nie mówiąc o "24" gdzie ta linia jeżdzi po zdewastowanym torowisku przez Reymonta.
K
Krasnal Adamu
"Wmawia się, że tramwaje skoda nie jeżdżą na Biskupin, bo pętla jest za mała, czy ma za mały promień".
To chyba dotyczy pętli Sępolno.

"Ostatnio jednak tramwaj skoda jechał na Biskupin".
16T czy 19T?
d
dlugo_pis
...skierowal na petle w lesie szczytnickim,by kadry wroclawkich innowacyjnych firm nie probowaly dojezdzac nimi do pracy...zawsze istniejace kilometrowe korki dojezdzajacych do pracy wymuszaja nowe inwestycje w miescie wykonywane przez krewnych i znajomych krolika...
?
"Nie da się kierować (kogo, czego) NOWOCZESNYCH SKŁADÓW. Autorka ma maturę?
K
Kaniel
Wiesniacy z Wyspy niech starymi jezdzą bo nowe by pobrudzili.
E
Elizabeth
Jak widać nowe Moderusy nie mają ograniczeń i mogą jeździć wszędzie w tym na Biskupin i to jest ich duża zaleta.
K
Kuba
Klasyczna sprawa, że każdy chciałby, żeby w jego regionie miasta było lepiej nie myśląc o tym, że miasto stanowi organizm jako całość i trzeba proporcjonalnie nim zarządzać, aby nie robić zmian kosztem pozostałych części miasta. Nie należy w takich kwestiach kierować się egoizmem i spojrzeć szerzej.
m
mieszkańcy
tylko kilkanaście osób narzekających na bardzo dużo wolnego czasu :-)
g
gosc
Skody muszą jeździć na kozanow a nie stare protramy
T
To w podziękowaniu
budowy mostu wschodniego.
z
zxc
Goń się JUlek!
G
Gość
"tramwaje skoda 19T (dwukierunkowe) mogą być używane tylko na liniach 31, 32 oraz 33. Ten tabor był finansowany przez Unię Europejską z przeznaczeniem na te konkretne linie. "

Na te konkretne linie jedynie przez określony czas, a po zakończeniu czasu zawartego w umowie można je puścić dowolne linie.
Zatem, szanowny panie Komar, jakie ramy czasowe widnieją w umowie zawartej z UE? Dlaczego pan na ten temat milczy i traktuje mieszkańców miasta jak półgłupków?
M
Makomda
Nie ma co wypowiedział się fachowiec - pan Komar. Należało by zapytać też go dlaczego urzędasy nie potrafią stawiać prawidłowo znaków tylko tworzą coś co jest niezgodne z kodeksem ruchu drogowego i wmawiają że wszystko jest ok. Czasami jak się trzyma głowę w pewnym miejscu to może zabraknąć świerzego powietrza i spojrzenia.
J
JUlek
panie prezydencie nie puszczać na wielką wyspę nic nowego i nowoczesnego, tylko Ikarusy i tramwaje Protram . Jeżeli oponują przeciwko budowie mostu to niech do MIASTA jeżdżą z tej swojej zakichanej wyspy swoimi przedwojennymi rowerkami. Niech ich wożą te stare dziadki, sklerotyki co blokują wszystkie nowości. I proszę wprowadzić na rogatkach zielonej wyspy pobieranie opłaty za wjazd do WROCŁAWIA.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie