Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czytelnik: Niech Koleje Dolnośląskie wyciągają wnioski i zainwestują w piętrowe składy! (LIST)

OPRAC.:
Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Piętrowe wagony firmy Bombardier wykorzystywane w systemie push-pull
Piętrowe wagony firmy Bombardier wykorzystywane w systemie push-pull Koleje Mazowieckie
- Dlaczego Koleje Dolnośląskie ograniczyły się tylko do składów, które dziś widzimy na torach i nie robią nic, by poprawić komfort jazdy coraz większej liczby podróżnych na Dolnym Śląsku - pyta w liście do redakcji nasz Czytelnik i sugeruje choćby rozwiązanie, które od kilku lat wykorzystują Koleje Mazowieckie. Zamówiły piętrowe wagony i składy (razem z tzw. wagonami sterowniczymi - częścią składową pociągu, w której siedzi maszynista) od firm Pesa i Bombardier, które można łączyć w dowolne konfiguracje. Dzięki temu można przewieźć znacznie więcej ludzi, co bardzo przydaje się w aglomeracji warszawskiej. Tymczasem na Dolnym Śląsku - jak twierdzi Czytelnik i stały pasażer KD, ludzie na wielu trasach jeżdżą jak sardynki w puszkach.

Oto pełna treść listu naszego Czytelnika

Szanowni Państwo
Ciągle piszecie o ścisku w pociągach do Trzebnicy ale na innych trasach jest to samo.
Niestety dojeżdżam codziennie na trasie Legnica-Wrocław i Wrocław-Jelenia. Jeździmy jak sardynki. Ludzie stoją całą drogę i depczą sobie po butach.
Kierownik pociągu mi kiedyś powiedział, że problem wynika z tego, że nie można regulować długości składu. Trzeba by było dopinać cały drugi skład takiej samej długości.
W normalnym pociągu z wagonami problem można byłoby łatwo rozwiązać dopinając tylko jeden wagon.
Więc dlaczego Koleje Dolnośląskie ciągle kupują zespoły trakcyjne zamiast normalnych wagonów z lokomotywą. Można by dopiąć albo odpiąć wagon, w zależności od ilości pasażerów. A oni cały czas kupują dziadostwo którego nie można ani wydłużyć, ani skrócić. Ewentualnie niech kupią wagony piętrowe typu push-pull (ang. pchać i ciągnąć - wagony mogą być w jednym kierunku pchane, a w drodze powrotnej na tej trasie - ciągnięte przez lokomotywę, co pozwala znacznie skrócić czas obsługi składu - przyp. red.). Wejdzie do nich dwa razy więcej pasażerów. Niech się uczą od Kolei Mazowieckich!

ZOBACZ TAKŻE:

Znamy już wyniki wyborów parlamentarnych 2019 w skali Polski, wiemy także, że we Wrocławiu zwyciężyła Koalicja Obywatelska, a sumarycznie na Dolnym Śląsku wygrało Prawo i Sprawiedliwość. Czy Wrocław jest wyspą, gdzie koalicja zawsze może liczyć na poparcie? Sprawdźmy jak głosowali mieszkańcy gmin położonych wokół Wrocławia, z tak zwanego obwarzanka i kilku sąsiednich gmin. Bardziej skłaniali się ku wyborcom z Wrocławia czy poparli w wyborach PiS, jak większość Dolnego Śląska? Sprawdź na kolejnych slajdach dokładne wyniki wyborcze w poszczególnych gminach, to już oficjalne dane PKW.

Wybory parlamentarne 2019. Tak głosowaliśmy w okolicach Wroc...

Przeczytaj także

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska