Co z remontem linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica? Otwarto koperty i nic się nie dzieje

Grzegorz ChmielowskiZaktualizowano 
Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, bo linia nie jest zeelektryfikowana. Zdjęcie ilustracyjne
Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, bo linia nie jest zeelektryfikowana. Zdjęcie ilustracyjne Fot. Janusz WóJtowicz / Polskapresse
Nasz Czytelnik zaniepokojony jest losem planowanej modernizacji linii kolejowej nr 285 z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy. - Otwarcie ofert w przetargu na to zadanie nastąpiło 5.12.2018 i od tamtego czasu nie wybrano oferty najkorzystniejszej. Obawiam się, że przy dłuższej zwłoce wykonawcy mogą nie przedłużyć czasu związania ofertą i przetarg będzie musiał być powtórzony, co wpłynie niewątpliwie na termin oddania torów do użytkowania. Ta linia jest niezwykle ważna dla mieszkańców południowych dzielnic Wrocławia i wprost nie możemy znieść tej bezczynności – pisze do nas Pan Mariusz. Sprawą zajął się Grzegorz Chmielowski.

W tej sprawie zwróciliśmy się do Mirosława Siemieńca, rzecznika prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Z jego wypowiedzi wynika, że sprawa się rzeczywiście opóźniła, ale jest na dobrej drodze i znajdą się dodatkowe pieniądze.

- Oferty, jakie zostały złożone w postępowaniu przetargowym na rewitalizację trasy kolejowej z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy realizowanej z Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego, przekraczały planowaną kwotę. Najniższa oferta była wyższa o blisko 50 mln zł. Pozytywnie zakończyły się starania o dofinansowanie projektu ze strony zarządu województwa dolnośląskiego. Kończą się  niezbędne uzgodnienia w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A. W najbliższych tygodniach planowane jest wyłonienie wykonawcy – informuje Mirosław Siemieniec.

Jak informowaliśmy w grudniu, zaraz po otwarciu ofert, wszystkie osiem ofert w przetargu na remont linii kolejowej z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę przekroczyły budżet, który kolejarze przeznaczyli na inwestycję, czyli 185 mln zł. Najtańsza oferta opiewała na 245 mln zł, najdroższa na 487 mln zł.

ZOBACZ TAKŻE:

Pociąg dojechał do Sobótki. Kiedy regularne kursy? [ZDJĘCIA]

Inwestycja ma zakończyć się jesienią 2020 r., tak aby pociągi wróciły na linię na przełomie 2020 i 2021 r. Po remoncie pociągi mają osiągać prędkość 100 km/h. Na południu Wrocławia zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej, Wrocław Tarnogaj w rejonie ul. Bardzkiej i Buforowej. Nie będzie remontu stacji Wrocław Klecina.

Na jednotorowej linii będą mijały się w Sobótce Zachodniej i Bielanach Wrocławskich. Połączenie będzie obsługiwane przez szynobusy, bo linia nie jest zeelektryfikowana. Sześć nowych trzyczłonowych składów spalinowych, które do obsługi linii chcą kupić Koleje Dolnośląskie mają dotrzeć na Dolny Śląsk do 2022 r. Mają kosztować 90 mln zł. PKP PLK wyremontują także odcinek pomiędzy Świdnicą Kraszowicami a Jedliną-Zdrój.

Prace wykona Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej "Dolkom" za 135 mln zł. Zwycięska firma do marca ma wykonać projekt, a do 20 listopada zakończyć remont linii. W tym przypadku oferta zaakceptowana przez PKP PLK, była o 25 mln droższa, niż założony budżet.

Cała trasa z Wrocławia do Jedliny-Zdroju liczy sobie 82 km, a z Wrocławia do Świdnicy – ok. 60 km.

polecane: FLESZ: 10 matek, które zmieniły świat

Wideo

Materiał oryginalny: Co z remontem linii kolejowej Wrocław - Sobótka - Świdnica? Otwarto koperty i nic się nie dzieje - Gazeta Wrocławska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 397

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
???

Korki na potwornie zatkanych ulicach - Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego - będą jeszcze większe. Ktoś o tym myśli?

zgłoś
r
railman

Bardzo słuszna decyzja nowego prezesa Kolei Dolnośląskich i marszałka Dolnego Śląska. Na różnych portalach zresztą czytelnicy apelowali o zastopowanie idiotycznych pomysłów kolejowych Rachwalskiego i Michalaka, którzy chcieli utopić olbrzymią kasę w reaktywację nikomu niepotrzebnej linii kolejowej do Sobótki i Jedliny. Nowe władze jak widać realizują postulaty czytelników. Teraz linię do Sobótki będzie można rozebrać, bo i tak nie będzie taboru do jej obsługi. Remont tej linii nie ma już najmniejszego sensu.

zgłoś
J
Joanna Madrjas

Przestań Rachwalski w końcu zaśmiecać ten portal z dziesiątków różnych nicków. Jedyną osobą która pisze tu pod wieloma nickami jesteś ty! Spadaj do Wągrowca i przestań robić szambo na Dolnym Śląsku! Jakub mi opowiadał o twoich wyczynach na "Rynku Kolejowym". I pewnie przez przypadek wszystkie wypociny wielonickowego trolla miały ten sam adres IP z domeny kolejedolnoslaskie.

zgłoś
-

Zwycięska to najbardziej zakorkowana ulica w Polsce. Teraz dojdą szlabany blikujące przejazd ulic Zwycięskiej, Ołtaszyńskiej, Grota-Roweckiego.. Ktokolwiek z decydentów o tym pomyślał?.

zgłoś
A
AAA

i oczywiście na Buforowej

zgłoś
A
AAA

Tego co się będzie działo na Bardzkiej to nawet nikt nie jest w stanie sobie wyobrazić. Pociągi co 15 minut blokują drogę na Strzelin i A4 w obydwie strony. Na rondo wjechać to będzie wyczyn nie lada.
Jeszcze światła, żeby wyjechać z nowych osiedli, które ciągle powstają. To jest skandal - kto to zaprojektował i kto zatwierdził? A dodatkowo tramwaj co kilka minut w obydwie strony. Kto kogo będzie przepuszczał - kolej tramwaj czy na odwrót ? Czy kolei nie można było puścić górą ??? JAKIŚ KOSZMAR I LUDZIE KUPUJĄ TAM MIESZKANIA !!!!!!

zgłoś
m
matador

A Rogatkowy ( Dróżnik) już zatrudniony? Bo przecież ktoś będzie musiał co 15 min podnosić i opuszczać rogatki( szlabany) przy np. ulicy Bardzkiej, pod estakadą dla pociągów towarowych, przed wielkim rondem, z którego dojeżdżać się będzie min. do AUTOSTRADY A4. W jednym poziomie jezdni krzyżować się tu będzie 4-pasmowa droga, PASAŻERSKA LINIA KOLEJOWA I TOROWISKO TRAMWAJOWE ( do Jagodna). Nie będzie we Wrocławiu a pewnie i w całej Polsce bardziej niebezpiecznego miejsca! To FAKT. Nie jest prawdą to co od kilku lat pokazywane jest na wizualizacjach, czyli mknące ESTAKADĄ pociągi osobowe. Dziwnym trafem nikt tego tematu nie porusza.

zgłoś
G
Gość

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Jacek Kaźmierczak
Jacek Wielgus
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

zgłoś
G
Gość

Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra - Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

Kamil Styrna
Krzysztof Czarnecki
Maciej Miłosz
Wiktor Lis
Cztery trolle ze Świdnicy obrażające mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujące pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu "Rynek Kolejowy", gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

Radosław Miśta
Grzegorz Jóźwicki
Rafał Skrzatek
Marek Świtalski
Jakub Adamczyk
Dariusz Wojciechowski
Tomasz Warszawski
Adam Mikołaj Maćkowiak
Bartosz Jewsiewicki
Damian Chrustowski
Maciej Gorzechowski
Robert Mitura
Jacek Kaźmierczak
Jacek Wielgus
Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

Grzegorz Oleś "Światowid"
Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

Jakub Madrjas
Michał Szymajda
Redaktorzy "Rynku Kolejowego", którzy z fikcyjnych kont na "Rynku Kolejowym" rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych oraz wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje usuwając z portalu komentarze niezgodne z ich poglądami lub odpowiedzi do swoich wpisów, aby nadać dyskusjom określony wydźwięk. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

Marcin Medyk
Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby oraz spamuje portale hejtem i wyzwiskami.

Andrzej Sosna
Mikol z Wrocławia notorycznie zniesławiający na różnych portalach byłego sołtysa Marczowa zaangażowanego dawniej w działalność mającą na celu poprawę dla mieszkańców oferty kolejowej na linii Jelenia Góra - Lwówek Śląski. Pisze m.in. na Facebooku pod imieniem i nazwiskiem, "Rynku Kolejowym" (nick "Zdzisław Skywalker") oraz wielu innych portalach regionalnych i kolejowych pod różnymi pseudonimami.

Michał Nadolski
Agnieszka Szymkiewicz
Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku. TAK dla powrotu pociągów na lokalne linie kolejowe Dolnego Śląska, NIE dla hejterstwa, chamstwa i sabotowania wysiłków ludzi o poprawę komunikacji w regionach odległych od Wrocławia!
Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.
Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

zgłoś
b
bekacz

Znacie może gdzieś kolej "aglomeracyjną", która łączyłaby trzy wioski? To nadaje się jedynie do Księgi Rekordów Guinessa :DDDD

zgłoś
J
Jacek Kaźmierczak

Wbij sobie do łba tępy gówniarzu, że żadnej kolejki do Wsiobudki nie będzie. Mieszkańcy Dolnego Śląska nie będą finansować kolejnych bieda promocji dla kmiotów z Wsiocławia, których nie stać na bilety kolejowe. Natomiast zostanie wyremontowana linia kolejowa do Lwówka Śląskiego, bo potrzebują jej mieszkańcy i jest dużo atrakcyjniejsza turystycznie niż jakaś linia do Wsiobudki po krzakach. Zajarzyłeś tępoto? To przestań spamować wszystkie portale swoją zasraną Wsiobudką!

zgłoś
w
warszawiak

Ludzie tu są zbyt biedni, zaś Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej.

zgłoś
P
Pan z miasta

Jadom sobie głupie ludki
Do Wsiobudki, tej Wsiobudki
Kunia wczoraj im zabrali
To puciongiem pojechali.

Jadą sobie głupie kmioty
Do roboty, do roboty.
Wsiadła nawet chuda krowa
Rzekła krótko:
- "Do Pustkowa."

Nawet jechał prosiak stary
Gdzie? No przecież! Na Świniary!
Wszystkie kmioty się zleciały
Wiejski pociąg aglomeracyjny podziwiały :DD

zgłoś
M
Maciej Musiał

Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić?

zgłoś
M
Mariano Italiano

Jak można być takim idiotą i sabotowac tak wspaniałą inicjatywę? Przecież inwestycje w kolej to dobro wspólne. Lepsza turystyka a więc i pieniądze lepsze. Wsty i hańba.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3