Chcesz ominąć korek na Strzegomskiej? Musisz zadzwonić do dróżnika

Bartosz Józefiak
Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór
Przejazd kolejowy Wrocław Muchobór Pawel Relikowski
Kierowco! Jesteś zmęczony ciągłymi korkami na Strzegomskiej? Jest prosty sposób, by je ominąć. Musisz tylko o pomoc poprosić... dróżnika na kolei.

W godzinach porannych i popołudniowych szczytów na ul. Strzegomskiej, pod estakadą Gądowianką (czyli w miejscu, gdzie na Strzegomskiej z czterech zostają dwa pasy ruchu) tworzą się ogromne korki. Okazuje się, że kierowcy jadący estakadą mogą je łatwo ominąć. Jak? Wystarczy na pierwszym skrzyżowaniu przy ul. Klecińskiej skręcić w ul. Traktatową (można też skręcić nieco dalej, na skrzyżowaniu ze światłami w ulicę Duńską, i dalej Muchoborską wyjechać na Traktatową). Dalej kierujemy się Traktatową, Otyńską i Babimojską z powrotem do Strzegomskiej – ale wyjeżdżamy już w miejscu, gdzie najgorszy korek jest już za nami.

Z tej alternatywnej trasy nikt jednak nie korzysta. Powód jest prosty – kierowca chcący wybrać tę drogę spotka poważną przeszkodę w postaci wiecznie opuszczonego szlabanu kolejowego przy stacji Wrocław Muchobór. - Przejazdy kolejowe są podzielone na różne grupy. Ten przy ul. Traktatowej to tzw. przejazd o stanie stałym zamkniętym. Ruch aut jest tam po prostu tak mały, a odległość od stacji kolejowej tak niewielka, że ze względów bezpieczeństwa jest on zamknięty – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik spółki PKP PLK odpowiedzialnej za infrastrukturę kolejową.

Ale i na to jest sposób. Niewielu kierowców bowiem wie, że szlaban można podnieść. Wystarczy... zadzwonić do dróżnika i go o to poprosić. Przy szlabanie znajduje się bowiem przycisk, za pomocą którego można skontaktować się z dróżnikiem. - Jeśli będzie to możliwe, tzn. Jeśli akurat nie będzie jechał żaden pociąg, szlaban zostanie podniesiony – wyjaśnia Mirosław Siemieniec.

Krótki „telefon” i gotowe - ominęliśmy korki na Strzegomskiej! Nietrudno jednak sobie wyobrazić, że wielu kierowców zdecydowałoby się na taki trick, jadąc rano do pracy. Co wtedy? - Teoretycznie można zmienić kategorię szlabanu. W innych miejscach zdarza się to często – mówi rzecznik PKP PLK.

Wtedy szlaban na stałe mógłby być otwarty. Ale rzecznik dodaje, że po pierwsze bliskość przystanku kolejowego raczej nie sprzyja takiemu rozwiązaniu. A po drugie, pociągi przejeżdżają w tym miejscu tak często, że szlaban byłby częściej zamknięty, niż otwarty.

Ale spróbować warto...

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

o
olop

No masz - korzystanie z drogi publicznej i jazda inną trasą to bycie słoikiem i czym tam jeszcze być można? Ciekawe czy sam słoikiem nie jesteś bo we Wrocławiu to wszyscy przyjezdni po 1945.
A jeśli ktoś pracuje zaraz koło tego przejazdu i sobie skróci drogę do miasta też jest słoikiem?

m
muff

Dokładnie, spróbować warto... Te dziury niestety odstraszają, droga tam to istna Ukraina :)

G
Gość

Ktoś z GW jeździ chyba do pracy przez stację Muchobór Mały bo miejsce to zaczęło od kilku tygodni stanowić „poważny” i „kluczowy” węzeł komunikacyjny dla całego Wrocławia. Kiedyś pracowałem w tej gazecie ( w jej poprzedniej formie i pod inną nazwą) i napisanie artykułu to było coś więcej niż wyszukiwanie sensacji w Google lub widoku z okna własnego biura.

...

Nawet średnio inteligentna małpa domyśliłaby się, że chodzi o ulicę dwupasmową

w
wyborca

Zamknęli wiadukt na ul. Chociebuskiej już kolejny miesiąc. Przejazdy kolejowe przy ul Kołobrzeskiej i ul. Koszalińskiej prawie cały czas zamknięte, korki permanentne. Karetka czy Straż Pożarna na Kuźniki nie dojedzie na czas. Obok szarych obywateli mieszkają tu radna miejska i wysoki urzędnik państwowy.
Kiedy nieudaczniki z UM i ZDiUM zapodadzą chociaż termin remontu wiaduktu?

k
kamillo

Generalnie artykuł tak durny, że aż szkoda czytać. Może zaczniemy jeździć też po chodnikach i pasach zieleni - w końcu da się tamtędy jechać i tylko źli urzędnicy uniemożliwiają tego przepisami (chociaż widziałem i takich co z tego sobie nic nie robią). Droga jest w fatalnym stanie, a poza tym wjechać potem na Strzegomską byłoby trudno i potęgowało korki. Ten artykuł powinien być usunięty jak najszybciej. No i niech czcigodny autor wskaże mi chociaż jedno miejsce gdzie Strzegomska ma 4 pasy? Bo chyba liczył z zatoczką przystankową :/

P
POLAK

TY BURAKU -ŁADUJESZ LUDZI NA MINĘ

A
ALA

Pozdrawiam wszystkich podróżujących rano z Nowego Dworu do Podwala!!

F
Farmik

jak nacisnalem ten guzik to normalnie po minutce mi otworzyl koles.

B
BB

Czemu spółka kolejowa ma wykładać pieniądze na przejazd podziemny dla samochodów, czyli de facto dla swojej konkurencji?

Poza tym nie wiem czy wiesz, ale 100% kosztów związanych z utrzymaniem przejazdu ponosi zarządca kolejowy, a chyba powinno być pół na pół.

O
Ostrożnie!

Uwaga, strona zawirusowana!

.

....

B
BartekP

Pobujam się po bocznych dziurawych ulicach, postoją kilka minut na przejdzie, ale ominę korek gigant! Jestem naczelnym spryciarzem w swojej wsi!
Pokręcę się 30 minut po centrum, spalę 2 litry benzyny ale znajdę darmowe miejsce do parkowania! Jestem naczelnym spryciarzem w swojej wsi!

W
W

lepiej zlikwidować ulicę i po problemie.

m
martaks

Wielkie dzieki, korzystajcie póki jest promocja!

Dodaj ogłoszenie