Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa wschodniej obwodnicy ma nabrać rozpędu. Jest umowa na kolejny odcinek

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Pawel Relikowski / Gazeta Wroclawska
Dziś została podpisana umowa na kolejny odcinek wschodniej obwodnicy Wrocławia. Wykonawcę kolejnego odcinka urząd marszałkowski chce wyłonić do końca sierpnia. Wciąż jednak trwają negocjacje ze Strabagiem, który zażądał 70 mln zł więcej za budowę wschodniego odcinka WOW.

Umowa na budowę odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia od ronda w Żernikach Wrocławskich do ul. Grota-Roweckiego została podpisana w poniedziałek, 29 lipca w urzędzie marszałkowskim. Wykonawcą tego fragmentu trasy został Budimex. Za około 2,5-kilometra drogi urząd marszałkowski zapłaci 31 mln zł. Termin zakończenia prac podany w przetargu, to koniec roku 2021.

- Jesteśmy coraz bliżej budowy całej wschodniej obwodnicy Wrocławia. Realizacja tego projektu to wieloletni wysiłek również poprzednich zarządów województwa oraz innych samorządowców, którzy czynnie zaangażowali się w ten proces – mówi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego.

Warto przypomnieć, że realizowana obecnie budowa, jak i wytyczona trasa WOW opierają się na pierwotnym projekcie ujętym w planie zagospodarowania przestrzennego i przyjętym uchwałą gminy Kobierzyce w 2000 r. Wschodnia obwodnica Wrocławia, przebiegająca na wschodzie i południu miasta ma, wraz z AOW i fragmentem A4, stworzyć pierścień wokół stolicy Dolnego Śląska o średnicy ok. 20 km.

Całe przedsięwzięcie zostało podzielone na 4 etapy. Oddany do użytku jest na razie liczący 13 km odcinek od ronda w Żernikach Wrocławskich do Łanów.

Pod koniec sierpnia urząd marszałkowski wybierze wykonawcę blisko pięciokilometrowego fragmentu od ul. Grota-Roweckiego do ul. Karkonoskiej. Zainteresowani złożyli dotąd 430 zapytań do przetargu. To postępowanie jest także bacznie obserwowane przez mieszkańców Wysokiej. Nie wyobrażają oni sobie przebiegu drogi wojewódzkiej pod ich oknami, jednak wydana decyzja środowiskowa daje zielone światło budowie.

Wciąż pod znakiem zapytania pozostaje realizacja 10-kilometrowego fragmentu trasy od Łanów do Długołęki. Najpierw prace miały ruszyć po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń jesienią 2018 r., ale wojewoda dolnośląski wydał pozwolenie w marcu tego roku. Jednak na pracach przygotowawczych się skończyło.

- Kiedy została wydana decyzja ZRID-owa (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) wykonawca od nowa wycenił wszystkie swoje koszty i stoi na stanowisku, że kontrakt powinien wzrosnąć o ponad 70 mln zł, my uważamy, że kwalifikowalne i z naszej strony rzeczowe jest ponad 40 mln zł – wyjaśniał Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa. Pierwotnie koszt wykonania tego odcinka wynosił 104 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska