Wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum firm: Schweerbau GmbH & Co.KG Bauunternehmen ze Stadthagen, Niemcy (lider konsorcjum) -SBM Sp. z o.o. sp. kom. z Wrocławia. Cena wybranej oferty wynosi: 199 734 761,00 zł netto, informuje Miroslaw Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Po procedurach obowiązujących w przetargach możliwe będzie podpisanie umowy.
Koperty z ofertami w tym przetargu otwarto jeszcze na początku grudnia 2018 roku. Ale okazało się, że najniższa oferta o kilkadziesiąt milionów przekracza sumę, ktora PKPPLK S.A. miały na to zadanie. Wtedy z pomocą przyszedł urząd marszałkowski, który dołożył 42 mln zł ze środkow europejskich.
Według harmonogramu cała inwestycja ma zakończyć się jesienią 2020 r., tak aby pociągi wróciły na linię na przełomie 2020 i 2021 r. Po remoncie pociągi mają osiągać prędkość 100 km/h. Na południu Wrocławia pociągi zatrzymają się na stacjach: Wrocław Wojszyce przy ul. Grota-Roweckiego, Wrocław Partynice przy ul. Zwycięskiej - oba przystanki będą miały osobne perony w zależności od kierunku jazdy oraz Wrocław Tarnogaj w rejonie ul. Bardzkiej i Buforowej. Remontu nie doczeka się jednak stacja Wrocław Klecina. Pociągi na jednotorowej linii będą mijały się w dwóch miejscach - w Sobótce Zachodniej oraz Bielanach Wrocławskich.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?