Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Oto najnowsze zdjęcia z budowy. Sporo się tam zmienia! [ZOBACZ]

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Budowa Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu, styczeń 2022 roku
Budowa Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu, styczeń 2022 roku Jarosław Jakubczak/ Polska Press
Budowa Alei Wielkiej Wyspy nabrała tempa. Prace idą pełną parą nawet w okresie zimowym. Na odcinku, gdzie powstanie nowa, długo wyczekiwana droga i dwa mosty łączące Wielką Wyspę z obwodnicą śródmiejską przy al. Armii Krajowej, sporo się dzieje. Powstają już m.in. konstrukcje mostów nad rzekami Odrą i Oławą. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy jednej z najważniejszych inwestycji drogowych we Wrocławiu.

Największy postęp prac widać min. nad rzeką Odrą, gdzie powstaje jeden z dwóch mostów łączących wschodnią część miasta z obwodnicą śródmiejską. Nad ulicą Międzyrzecką trwa zbrojenie wiaduktu drogowego. Podobne konstrukcje powstają nad rzeką Oława i przy wiadukcie na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej z al. Armii Krajowej, oraz po drugiej stronie rzeki w okolicach ul. Wittiga. W wielu miejscach widać już zarys przebiegu nowej trasy. Prace nie zwalniają nawet w okresie zimowym. Na budowie każdego dnia sporo się dzieje.

KLIKNIJ PONIŻEJ I ZOBACZ WSZYSTKIE ZDJĘCIA W GALERII

Budowa Alei Wielkiej Wyspy we Wrocławiu, styczeń 2022 roku

Aleja Wielkiej Wyspy we Wrocławiu. Oto najnowsze zdjęcia z b...

Budowa mostu Wschodniego nad Odrą

Właśnie ruszają najbardziej skomplikowane i czasochłonne prace przy budowie mostu nad Odrą. Sama konstrukcja stalowa na segmencie startowym waży 70 ton. Przy pomocy specjalnych wózków, będą zbudowane nawisy 700 metrowego mostu, który połączy lewą i prawą stronę rzeki Odry od ul. Międzyrzeckiej do Biegasa. Prace będą prowadzone specjalną, nowoczesną technologią, która nie wymaga rusztowań i umożliwia utrzymanie żeglugi na rzece podczas budowy mostu. Nad rzeką Oławą powstanie kolejny most o długości prawie 350 metrów.

Warto zaznaczyć, że skomplikowane zadania logistyczne związane są nie tylko z budową samych mostów, wiaduktów czy dróg. Należy przebudować też sporą ilość instalacji podziemnych i naziemnych. Ogrom prac został wykonany już przy napowietrznej linii energetycznej wysokiego napięcia. Obecnie, prąd płynie nowymi fragmentami linii. Stare słupy m.in. przy ul. Międzyrzeckiej i Krakowskiej zostały zdemontowane. Nowe, prowadzą linię energetyczną nad lustrem wody w innym miejscu tak, aby nie kolidowała z konstrukcją mostów i wiaduktów.

Aleja Wielkiej Wyspy połączy się z obwodnicą śródmiejską

Łączna długość Alei Wielkiej Wyspy to blisko 3,4 km. Powstanie również 12,5 km chodników, 9,5 km ścieżek rowerowych, oraz dwa wspominane wyżej mosty nad Odrą i Oławą. Przebudowane zostaną także skrzyżowania z ul. Olszewskiego, Dembowskiego i Mickiewicza. Konieczna będzie przebudowa wiaduktu przy al. Armii Krajowej, gdzie Aleja Wielkiej Wyspy połączy się z obwodnicą śródmiejską. Koszt inwestycji to około 234 mln zł. Nową trasą pojedziemy w 2023 roku.

ZOBACZ TAKŻE:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Co to jest zapalenie gardła i migdałków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska