Szalunki pierwszego wózka na nowym moście nad Odrą poszły w górę. Ważące 32 tony formy podnosiły w piątek dwa dźwigi. W szalunkach w najbliższych tygodniach pojawi się zbrojenie, a następnie konstrukcja zostanie zabetonowana. Taka technologia pozwala budować nawisy przepraw bez stawiania rusztowań. Na moście nad Odrą na AWW będziemy mieli kilkadziesiąt tego typu segmentów, które stworzą przęsło mostu. Pozwolą one jeszcze w tym roku połączyć konstrukcyjnie most nad Odrą. Dzięki temu rozwiązaniu żegluga na rzece będzie utrzymana przez cały czas budowy. Konstrukcja stalowa zamontowana na segmencie startowym waży 70 ton. Dzięki wózkom dzisiaj zamontowanym zbudowane zostaną nawisy mostu, który będzie miał w sumie 700 m długości. Most połączy lewą i prawą stronę rzeki – od ul. Międzyrzeckiej i Biegasa.
Wideo
Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!