Wyznaczają naziemne przejścia dla pieszych na rondzie Reagana. Zmiana organizacji już w sierpniu

PB
Fot. Tomasz Hołod / Polska Press
Udostępnij:
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta rozpoczął pracę nad utworzeniem nowych trzech przejść dla pieszych na rondzie Reagana. Prace powinny zostać ukończone w pierwszej połowie sierpnia.

- Jesteśmy w trakcie prac przygotowawczych do wprowadzenia nowej organizacji ruchu na pl. Grunwaldzkim i rondzie Reagana. Wyznaczymy przejścia dla pieszych prowadzące z wyspy, na której zatrzymuje się komunikacja miejska. Będą one alternatywą dla przejścia podziemnego - informuje Krzysztof Kubicki ze ZDiUM-u.

Przejścia poprowadzą pieszych w trzy strony: do Pasażu Grunwaldzkiego i skrzyżowania z ul. Curie-Skłodowskiej, przystanku tramwajowego linii 1 (znajdującego się z boku wyspy) oraz przejścia dla pieszych i przejazdu na wysokości budynku D-20 Politechniki Wrocławskiej.

W wyznaczonych miejscach pojawi się sygnalizacja świetlna, zostaną przebrukowane fragmenty nawierzchni wyspy oraz chodników.

- Obecnie jesteśmy w trakcie robót elektrycznych i brukarskich. Planujemy udostępnić przejścia w pierwszej połowie sierpnia, o ile poprawią się warunki atmosferyczne - dodaje Kubicki.

Koszt inwestycji wyniesie ok. 139 tys. zł.

Schemat powstania nowych przejść dla pieszych na Rondzie Reagana
Schemat powstania nowych przejść dla pieszych na Rondzie Reagana mat. ZDiUM

Przypomnijmy, że planiści zaprojektowali przejście dla pieszych na rondzie Reagana projektowane. Projekt przebudowanego ronda Reagana zakładał, iż oprócz przejść podziemnych do ronda dojdziemy także po pasach. Widać to nawet na pierwszych wizualizacjach przed przebudową. Pisaliśmy o tym wielokrotnie na GazetaWroclawska.pl - W odpowiednich miejscach, gdzie miały powstać zebry, obniżono nawet krawężniki – mówił nam Marek Suchy z biura BBKS Projekt. To ta firma na zlecenie urzędu miasta przygotowała wizję, jak ma wyglądać rondo po przebudowie. - W naszym projekcie znalazły się przejścia dla pieszych, ale na życzenie inwestora zostały one usunięte. Ale nie ma technicznych przeszkód, żeby je nawet dzisiaj domalować. Moim zdaniem nie jest logiczne, by mieszkańcy musieli schodzić ponad 6 metrów w dół i później tyle samo w górę, by dostać się do peronu tramwajowego. Jest to niewygodne i czasochłonne mówił wówczas Marek Suchy.

Zrobili przejście dla pieszych na rondzie Reagana. Policja w...

Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

h
haha
Czyżby gimbaza dorwała się do pisania artykułów? Co to za zdanie:
"Przypomnijmy, że planiści zaprojektowali przejście dla pieszych na rondzie Reagana projektowane."
Czy to już pokolenie "dys", redaguje artykuły w serwisach internetowych?
ż
żule
Nad przejściem świdnickim non stop żule wchodzą na czerwonym i nawet nie patrzą się w stronę samochodów.
o
oło
Czy tylko w moim komputerze z mapki wynika, iż przedłużeniem placu Grunwaldzkiego jest ulica Piastowska? Długo wpatrywałam się w ekran i nie mogłam zrozumieć co to za nowe ulice. Brawo ZDiUM
f
fgfdg
W cywilizowanym świecie rezygnuje się z bezkolizyjnych skrzyżowań w centrach miast.
P
Piszesz
U nas będą co chwilę przebiegać bo im tramwaj ucieknie.
H
Hieronim Aputko
Miasto dla ludzi! Popatrzcie na skrzyżowania w Azji, setki ludzi karnie czeka po czym sprawnie przechodzi. Tylko u nas janusz będzie pocił wąsa w smrodliwym pasacie bo piesi raczą przejść.
S
SR
Jeszcze lądowisko dla śmigłowców powinni zrobić.
S
Skaut
do tramwaju linii 1 powinno być jakiej przejście bo dostęp do przystanku z ronda jest bardzo skomplikowany a cykl świetlny na to pozwala. Problem z przejściami jest tak, że zaraz powinny pojawić się ścieżki dla rowerzystów a to już bardzo komplikuje ten układ.
x
x
Jeżeli w planach było naziemne przejście, to ja się pytam po h.... jest podziemne!!!??? Wrocław jest aż tak bogaty, żeby dublować te przejścia?
w
wiwat Dutkiewicz
Paraliżowania ruchu ciąg dalszy. Już dziś Wrocław to najwolniejsze miasto w Polsce, lider europejski.
Róbcie tak dalej.
a
a
Niech mi ktoś wytłumaczy, pytam serio, jaki jest sens naziemnych przejść skoro są podziemne 10 m obok i do tego jeszcze windy? Jeszcze rozumiem to przejście od strony mostu Szczytnickiego, ale dwa pozostałe?
...
Tym razem to nie z zarządu dróg. Jakaś krzykliwa grupka się zebrała i od lat drą mordy w gazetach i w magistracie że chcą tam naziemne przejście. To się w końcu w zarządzie ugięli.
m
mir
pewien projektant mówił mi, że w zarządzie dróg pracują debile.. to jednak prawda
D
Dobra zmiana?
Cywilizowany świat dąży do bezkolizyjnego ruchu a we Wrocławiu wprost przeciwnie. Likwidacja przejścia Świdnickiego i nowe przejście a teraz na grunwaldzkim. Proponuję powrót do dorożek i rynsztoków zamiast kanalizacji.
s
svdc
!
Dodaj ogłoszenie