Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławskie MPK kupuje nowe maskotki reklamowe, a internauci kpią: Wykolejeniec i Zatramwaj?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Konkurs na imiona dla nowych maskotek firmowych MPK Wrocław spotkał się z dużym odzewem. Propozycji nadesłano już kilkadziesiąt. Zakup nowych strojów reklamowych przez zadłużoną na blisko pół miliarda spółkę miejską wykpiwają internauci: Wykolejeniec i Zatramwaj to jedne z ich propozycji.

Wrocławskie MPK podczas dnia otwartego w sobotę, 2 października, zaprezentowało nowe maskotki przedstawiające autobus i tramwaj. Impreza podobała się uczestnikom. Jednak prezentacja kolejnych maskotek wywołała zdziwienie części internautów. Zwracają oni uwagę na jakość usług i kondycję przewoźnika, który powiększył niedawno swoje zadłużenie do około pół miliarda złotych.

Konkurs bez nagród

Przewoźnik zapowiedział, że maskotki będą używane podczas wydarzeń firmowych i ogłosił konkurs na imiona.

"Spośród nadesłanych propozycji komisja, w skład której wchodzą pracownicy naszego działu promocji, wybiorą kilka, które wezmą udział w konkursie i zostaną poddane pod głosowanie na portalu Facebook. Na propozycje czekamy do 18 października, po czym rozpoczniemy głosowanie" - informuje Damian Zdancewicz z MPK Wrocław.

Brane pod uwagę będą tylko propozycje nadsyłane mailowo pod adres [email protected]. Przez pierwsze dni konkursu wrocławianie przesłali do MPK kilkadziesiąt pomysłów na imiona. W konkursie nie przewidziano nagród.

"Konkurs nie polega na otrzymaniu nagrody, tylko na możliwości uczestniczenia w procesie nadawania imion" - wyjaśnia Zdancewicz.

Awariusz i Zatramwaj

Na informujących o konkursie stronach MPK, Wrocławia oraz fanowskim profilu na Facebooku "Czy wrocławskie MPK dziś już j**ło" internauci zaczęli wpisywać swoje propozycje, które jednak mogą nie spodobać się organizatorom konkursu.

Dużą popularnością cieszy się propozycja imienia dla tramwaju Wykolejeniec, a dla autobusu Zatramwaj. Kreatywni wrocławianie podsuwają też inne pomysły: Remont i Objazd, dźwiękonaśladowcze Pippip i Dzyńdzyń, czy nawiązujące do prezydenta Wrocławia i prezesa MPK Jacek i Krzysiek. Jedna z komentujących internautek proponuje imiona: Nadzieja i Tradycja i dodaje wyjaśnienie: "Mieć nadzieję, że przyjedzie i tradycyjnie się rozczarować, bo po drodze była awaria". Jest też szereg innych propozycji m.in.: Wieczność, Drożyzna, Odjechał, Nieprzyjechał, Przejazd, Techniczny, Widmo, Kraksik, Rozjazdek, Awariusz.

Nowe stroje reklamowe MPK kosztowały łącznie prawie 12 tys. zł. Przewoźnik informuje, że będą w nie przebierali się pracownicy MPK lub wynajęci animatorzy z zależności od potrzeb i wydarzenia, które będzie się odbywało.

Podobają Wam się nowe maskotki MPK? Macie pomysł, jak powinny się nazywać? Czekamy na komentarze.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska