Wrocław: Zmiana trasy jednej linii MPK? Czas oczekiwania to nawet 2 lata...

Agata Wojciechowska
Wrocław, linia 134 na Księżu Wielkim - zdjęcie ilustracyjne
Wrocław, linia 134 na Księżu Wielkim - zdjęcie ilustracyjne fot. Tomasz Hołod
Mieszkańcy osiedla Księże chcą zmiany trasy kursowania linii nr 134, tak by przejeżdżała ona przez Tarnogaj. Ich zdaniem usprawni to szybkość dojazdu. Niestety zmiana trasy, nawet jednej linii, wymaga gruntownych analiz, które mogą potrwać nawet dwa lata.

Rada osiedla Księże na prośbę mieszkańców wysłała do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego pismo w sprawie zmiany trasy linii nr 134. Chcą, by wszystkie autobusy dojeżdżały do Księża, przejeżdżając przez Tarnogaj. W liście czytamy, że "ominą one tym samym wieczny korek na Krakowskiej, a zwiększona częstotliwość kursowania (10-15 min) zwiększy ich efektywne wykorzystanie, bowiem obecne dwa razy na godzinę powoduje rezygnację na rzecz tramwaju i przesiadki w centrum".

Z pisma wynika, że zwiększy się także efektywność, gdyż autobusy nie będą wysadzać pasażerów na Nyskiej i jechać prawie puste na Tarnogaj, bądź też po odczekaniu w pobliskiej zatoczce wracać na Nowy Dwór.

Rada osiedla dodaje, że rezygnacja z przystanków warunkowych przy wiadukcie na Armii Krajowej oraz obok Parku Wschodniego nie spowoduje perturbacji, bo są to tereny niezamieszkałe i dojście z przystanków stałych (około 150 metrów) nie jest wielkim problemem.

Ich zdaniem stan komunikacji na naszym osiedlu jest gorszy niż kilkadziesiąt lat temu, a liczba mieszkańców wzrosła w tym czasie dwukrotnie, buduje się kolejne osiedla i mieszkańcy zamiast korzystać z komunikacji miejskiej zmuszeni są do stania w korkach.

Trasy kursowania poszczególnych autobusów ustala Wydział Transportu Urzędu Miejskiego.

- Cały czas trwa dialog wydziału z MPK i mieszkańcami Wrocławia dotyczący wytyczonych lub nowopowstających tras autobusów - twierdzi Arkadiusz Worońko, kierownik Działu Zarządzania Transportem Publicznym. - Niektóre z propozycji mieszkańców są dość kosmiczne i nie możemy sprostać ich wymaganiom - dodaje.

Przy wytyczaniu nowych tras analizowana jest liczba mieszkańców danego terenu oraz możliwość postawienia przystanków i pętli. Na nowych osiedlach problem stanowią drogi, gdyż jak mówi Arkadiusz Worońko jest na przykład droga wjazdowa na osiedle, ale nie ma wyjazdowej. Podobna analiza dokonywana jest w czasie remontów, kiedy to działają objazdy. Zdarza się, że po zakończeniu inwestycji, zostają one, ponieważ lepiej sprawdzają się w praktyce.

Zdaniem kierownika Działu Zarządzania Transportem Publicznym dopiero na samym końcu bierze się pod uwagę możliwości finansowe. Na początku zawsze stawiane są potrzeby mieszkańców. - Ciężko jest jednak ocenić czy zmiana danej trasy to postulat mieszkańców czy nasz, który na przykład poprzez praktykę został poddany wcześniejszej analizie - wyjaśnia Arkadiusz Worońko. - Zdarza się bowiem, że taka analiza może potrwać rok czy dwa. Proszę jednak pamiętać, że mieszkańcy patrzą tylko na fragment komunikacji miejskiej, a my musimy brać pod uwagę całość.

- MPK układa tylko konkretne godzinowe rozkłady jazdy, a nie mamy zasadniczego wpływu na trasy - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK. - Oczywiście przesyłamy do magistratu nasze propozycje, jak i propozycje, które otrzymujemy od czytelników.

Mieszkańcy Księża będą więc musieli się uzbroić w cierpliwość. Może w 2015 roku pojadą już nową trasą 134.

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
klecina górą!!!

Skoro na Księżu przybywa ludzi to nie lepiej zwiększyć kursowania takiej linii jak 100? A nawet żeby jeździła do Dworca Głównego PKP (oczywiście niektóre kursy skrócone do Tarnogaju*).

M
Magda

dokładnie! nikt sobie nie zdaje sprawy że na tarnogaju są również korki których też się nie ominie.. A jeszcze większą parodią są przystani takie jak sosnowiecka i brochowska dwa obok siebie ! Jedna wielka parodia ! a na Brochowie to te autobusy niedługo będą stać na sobie jak jeszcze jeden tam dołączą !

M
Magda

chyba was juz do końca posrało ! nie dość że autobus jeździ sobie jak chce i jak mu się podoba to jeszcze przez Tarnogaj ma jeździć ??!! To są jakieś kpiny ! może by talk pomyśleli o dodatkowej linii na Księże Wielkie! Niech jeszcze 50 autobusów i tramwajów wyślą na Tarnogaj ! Mało wam autobusów i tramwajów !! A my to kur**wa z buta będziemy niedługo chodzić bo może zaraz stwierdzą że do nas autobus nie musi dojeżdżać !!

C
Czad

Szczególny okaz malkontenta. Wszędzie widzisz niemoc, niemożliwość i czarnowidztwo.
Nie komentuj bo to nie ma nic wspólnego z tym co napisałem.... Frank

R
R2r

Pismo raczej powinno być skierowane do Wydziału Transportu.
Inna kwestia, że od złożenia pisma w sprawie postawienia słupka przystanku na żądanie do jego uruchomienia mineło1,5 roku, z autopsji, a co dopiero zmiana przebiegu linii, gdzie ileś takich przystanków trzeba zaprojektować i wybudować, a inne skasować.
Uważam, że 2 lata to szugerland expres.

r
refi

Na zmianę trasy 134 potrzeba trwających 2 lata analiz.
Ciekawe jak długo trwały analizy przed skróceniem 139 (z Grunwaldzkiego do 1 maja) oraz likwidacją linii 12, 16, 21, 22, E, 135 jak i również skróconej 139.

F
Frank

a gdzie pomieścić na Jagodnie 146 tam nie ma żadnej pętli i terenu pod, trzeba by wybudować , no i jeszcze rano i popołudniu korki, a studenci zaraz będą pisać że się 146 spóźnia. jak się wydłuża linie to trzeba wysłać dodatkowe brygady by zachować dotychczasowe odstępy czasowe. A mpk raczej idzie w drugą stronę i zmniejsza liczbę autobusów bo miasto nie chce płacić za te wszystkie kursy, a jak przeniosą autobusy do jednej zajezdni to autobusów będzie o około 100 mniej. Linie takie jak 100,109,120,612, będą oddane do prywatnych rąk i wtedy zacznie się dopiero narzekanie, bo tam ani awaryjnych nie ma ani nawet jak wymienić na inny bo wszystko wyliczone co do sztuki. Także dalej narzekajcie na te mpk.

F
Frank

a gdzie pomieścić na Jagodnie 146 tam nie ma żadnej pętli i terenu pod, trzeba by wybudować , no i jeszcze rano i popołudniu korki, a studenci zaraz będą pisać że się 146 spóźnia. jak się wydłuża linie to trzeba wysłać dodatkowe brygady by zachować dotychczasowe odstępy czasowe. A mpk raczej idzie w drugą stronę i zmniejsza liczbę autobusów bo miasto nie chce płacić za te wszystkie kursy, a jak przeniosą autobusy do jednej zajezdni to autobusów będzie o około 100 mniej. Linie takie jak 100,109,120,612, będą oddane do prywatnych rąk i wtedy zacznie się dopiero narzekanie, bo tam ani awaryjnych nie ma ani nawet jak wymienić na inny bo wszystko wyliczone co do sztuki. Także dalej narzekajcie na te mpk.

F
Frank

145 na Brochów, a gdzie te wszystkie autobusy mają się pomieścić na tym brochowie?? jak teraz na przystanku stanie 125 i 133 i nie ma miejsca na więcej, a tam ma jeszcze wjechać 145 i co jeszcze?? 134 przez Tarnogaj na Księże ominie korki ?? a czy ktoś pomyślał ile trzeba się naczekać w szczycie żeby się włączyć z tarnogajskiej w gazową lub z wiaduktowej w opolską?? a co z ludźmi którzy dojeżdżają 134 do pracy na przystanek mostostal i park wschodni, ok może to nie są tereny zamieszkałe ale do pracy ludzie jeżdżą. 150m przejść to nie problem?? to po co na 134 na opolskiej dwa przystanki właśnie w odległości ok 150m (sosnowiecka,brochowska) lub na 113 nowo powstały przystanek husarska najpierw partynice około 200m dalej husarska i za około 300m zwycięska?? przecież nie problem przejść. Niedługo to każdy będzie chciał pod swój dom , a może tak taxi??

F
Frank

145 na Brochów, a gdzie te wszystkie autobusy mają się pomieścić na tym brochowie?? jak teraz na przystanku stanie 125 i 133 i nie ma miejsca na więcej, a tam ma jeszcze wjechać 145 i co jeszcze?? 134 przez Tarnogaj na Księże ominie korki ?? a czy ktoś pomyślał ile trzeba się naczekać w szczycie żeby się włączyć z tarnogajskiej w gazową lub z wiaduktowej w opolską?? a co z ludźmi którzy dojeżdżają 134 do pracy na przystanek mostostal i park wschodni, ok może to nie są tereny zamieszkałe ale do pracy ludzie jeżdżą. 150m przejść to nie problem?? to po co na 134 na opolskiej dwa przystanki właśnie w odległości ok 150m (sosnowiecka,brochowska) lub na 113 nowo powstały przystanek husarska najpierw partynice około 200m dalej husarska i za około 300m zwycięska?? przecież nie problem przejść. Niedługo to każdy będzie chciał pod swój dom , a może tak taxi??

K
Konkurs

Konkurs na idiotę: który pierwszy napisze coś o kasie na Śląsk pod tym artykułem? Do wygrania cenne nagrody: darmowy kurs na żółte papiery, bezterminowy pobyt w luksusowym ośrodku na Kraszewskiego oraz tytuł "największego sprawiedliwego"! Kto pierwszy ten lepszy!

W
W-w

Nie MPK jest dla pasażerów a pasażerowie są opo to aby płacić na MPK - tak jak ostatnio na premię dla Prezesa

s
smyk

radzę na piechotkę chodzić bo wtedy zrobię mniejszą stratę w firmie

p
pieszy pasażer

Szkoda, że podobnym "pośpiechem" p. Worońko i jego podwładni nie wykazują się przy likwidacji bądź zawieszaniu linii tramwajowych i autobusowych. Tego typu decyzje podejmują błyskawicznie i bez żadnych konsultacji z mieszkańcami.

C
Czad

"8" co to za trasa, a właściwie dokąd? Pętla Zawalna to "ni pies ni wydra" albo przedłużyć do Tesco albo jak dawniej na Kowale po drodze Kromera (węzeł komunikacyjny). Wykorzystana by była z dwóch kierunków a jak tez z Tarnogaju (Gaju) do centrum. Pomysł z 146 na Jagodno uważam za bardzo trafny.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3