Wrocław: Wiemy już kto naprawi rondo Reagana

Jerzy Wójcik
Mikołaj Nowacki
Udostępnij:
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta wybrał firmę, która będzie naprawiała bruk na rondzie Reagana i dojazdach do niego. Za 2,8 mln złotych zrobi to wrocławska spółka Polskie Mosty. Prace mogą ruszyć w pierwszym lub drugim tygodniu sierpnia.

Chodzi o naprawę kostki brukowej, która leży między torami tramwajowymi oraz na pasach dla autobusów na pl. Grunwaldzkim. Po ponad dwóch latach od remontu placu bruk wygląda dziś jakby miał 20 lat. Problem ze źle położoną kostką brukową zauważono w 2008 roku. Tłumaczono wtedy, że to efekt różnych obciążeń, jakie prze- noszą tramwaje i autobusy poruszające się po dojazdach do placu.

Rozpoczęła się wojna wykonawcy z projektantem. Ten pierwszy twierdził, że projekt był źle wykonany, drugi - że o kłopotach przesądziło złe ułożenie kostki. Dokładnie rok temu napisaliśmy, że magistrat podjął decyzję o rozbiórce i remoncie placu. Kostkę brukową zdecydowano się zastąpić betonem, podobnym do tego, jaki leży na autostradzie A4. Prace miały ruszyć jeszcze w 2009 roku. Ale sprawa cały czas się komplikowała.

ZDiUM kłócił się z wykonawcą, firmą Budimex-Dromex, kto zapłaci za naprawę. Każdy przedstawiał swoje ekspertyzy. W końcu spór wygrał ZDiUM, a Budimex zapłacił miastu ponad milion złotych. Ogłoszono wreszcie przetarg na nowego wykonawcę prac, który wygrała firma KZN Bieżanów. Jednak inna firma uczestnicząca w przetargu uznała, że cena zaproponowana przez Bieżanów jest za niska i zgłosiła to do Krajowej Izby Odwoławczej. Zanim ta wydała decyzję, ZDiUM z powodów proceduralnych unieważnił cały przetarg i rozpisał nowy. Na szczęście na tym skończyły się prawne zawiłości.

Na pierwszy ogień pójdzie odcinek torowiska i pasa dla autobusów przy ul. Curie-Skłodowskiej od skrzyżowania z Norwida aż do ronda Reagana

Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, spółka Polskie Mosty będzie mogła rozpocząć prace 2 lub 7 sierpnia. Na pierwszy ogień pójdzie odcinek torowiska i pasa dla autobusów przy ul. Curie-Skłodowskiej od skrzyżowania z Norwida aż do ronda Reagana. Wykonawca powinien się z tym uporać do końca września tego roku. Podczas remontu na pewno trzeba będzie zmienić trasy tramwajów i autobusów. Mogą się także pojawić zwężenia pojedynczych pasów drogowych, które utrudnią życie kierowcom.

W dalszej kolejności do naprawy pójdą odcinki bruku między rondem Reagana a mostami: Grunwaldzkim i Szczytnickim. Te prace powinny ruszyć wiosną przyszłego roku i zakończą się do 1 czerwca 2011 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
breslauer55
Amatorszczyzna, brak profesjonalnej wiedzy, braki w podstawowym wykształceniu, brak nadzoru i ustawiane pod kolesi przetargi = setki milionów wyrzucanych w błoto ( dosłownie ). Jak mówi Duduś o swych pracownikach każdy może się pomylić. Tylko ile razy i dlaczego tak drogo i dlaczego za nasze pieniądze. Jak wandale zniszczą przez cały rok ławki, kosze itp. za 1 ( słownie jeden ) milion zł to aż artykuły w gazetach piszą. Jak Słońce Wrocka kiwa nas z kolesiami na 1,8 miliarda to popapruchy siedzą cicho - ani słowa. To jest prawdziwa przyczyna całego bałaganu we Wrocławiu - bezkarność urzędnicza
w
waldy
Za ten cyrk to powinna zapłacić Pani konserwator zabytków, która jak niepodległosci broniła tej kostki w fazie projektowania.Wbrew zdrowemu rozsądkowi!!! Dzisiejszy tramwaj waży ~30ton/przedwojenny zaś ~10ton. Tak samo jest z autobusami. Podkład pod kostkę musiałby być płytą betonową na którą ułożyłoby się kostkę zalaną masą cementową, która ją zwiąże. Powstałby wtedy pas kamienno betonowy o grubości ~0,5m. W razie awarii sieci podziemnej to byłaby tragedia z rozbiórkę takiego pancerza.
Nie mam nic przeciwko brukowi ale w miejscach do tego nadających się.
Pani konserwator casem brakuje zdrowego rozsądku.
p
piotrek
Niemcy kładli kostkę w czasach kiedy po ulicach nie jeździły 30 tonowe cieżarówki. W niektórych miejscach we Wrocławiu różnica w poziomie dawnych a obecnych ulic wynoszą ... 7 m. To nie przypadek, że nasze miasto słynie z dziur w jezdniach. Podłoże, grunt ma małą gęstość. Tutaj trzeba dobrych inżynierów, którzy dokonaliby odpowiednie pomiary i wtedy, można spróbować zastanowić się jaką technologię wybrać do budowy jezdni .
Ale jak ktoś oglądał "Misia" Barei to wie, że najlepiej zarabia się na stratach.
W
Wesoły Romek
Co w tym mieście się dzieje!? Na jakie forum się nie wejdzie to wszędzie jaja jak berety. Ten Rafał D. to prawdziwy jajcarz, powiem więcej palikotek. Czego się nie tknie to g...
e
eddo
prosze nie denerwowac prezydenta Rafala bo sie jeszcze obrazi i przestanie byc naszym prezydentem cudotworca.

a tak na marginesie " Polskie Mosty" mają sie czym chwalic np. nową siedzibą firmy
S
SirAdi
W takich miejscach najlepiej sprawuje sie "płyta wegierska". Czyli betonowe płyty w które wlany jest kauczuk (lub pochodna) a na to układane są szyny. Tramwajem mniej rzuca, jest cichszy, a dodatkowo pojazdy kołowe maja większy komfort jazdy niż na kostce. Takie to oczywiste, jednak miasto zdaje sie tego nie zauwazać, i na nowo remontowanych trasach z uporem maniaka kładzie kostke lub co gorsza wysokie tory obsypane kamieniami ...
m
mieszkaniec
Po remoncie rondo zmiieni patrona im. WIELKIEGO STERNIKA PARTACZA. Wszyscy Ci Panowie muszą coś po sobie pozostawić. Mamy URBANCARTE -SKARBNIKA PO WYKSZTAŁCENIU GEOGRAFICZNYM. Kozanów zapewne zmieni nazwe na IM.WIELKIEGO STRAŻAKA. Jest wesoło i będzię jeszcze weselej. Tylko dlaczego za nasze pieniądze?
w
w
hej dziennikarze skoro jestescie tacy obiektywni, dlaczego poprzedni wykonawca zaplacil "ponad mln zl kary" a remont bedzie kosztowal 2,8mln. KTO ZAPLACI ROZNICE? My z podatkow?
w
wrc
kostka brukowa to NIE JEST bzdurny pomysł. Trzeba tylko umieć ją ułożyć na odpowiedniej do tego podbudowie. Płacić powinny urzędasy dutkiewiczowskie ze swoim długim szefem na czele z własnych kieszeni za to partactwo. SKANDAL
p
piotrek
Odszkodowanie wynosi 1 mln, koszt napraw 2.8 mln, ciekawe skąd miasto wieżmie brakujące 1.8 mln?
Od początku było jasne, że kostka brukowa to bzdurny pomysł. Tam są po prostu zbyt duże obciążenia.
Wniosek prosty: ktoś wziął w łapę za przymknięcie oka na ten projekt.
Jak dobrze się przyjrzeć to we Wrocławiu kostkę kładzie się wszędzie gdzie się da i nie da, rzekomo ładnie wygląda. Najbardziej z tego cieszą się firmy, które dostarczają kostkę i te, które ją kładą. I to najprawdopodobniej właśnie te firmy przekupują miejskich urzędników. Ewntualnie sponsorują te projekty architektoniczne, na których Wrocław "tonie" w kostce.. Kasa, kasa, kasa .....
b
budowlaniec
Prezydent Rafał może powie wyborcom kto zawinił. Proponuję też aby przekazał wszystkim informację ile z budżet miasta przeznaczy na naprawę.
n
nie rozumiem
to chyba profesorki . z wydziału budownictwa który mieści się tam niedaleko plują sobie w brodę że takich studentów" inżynierów Karwowskich" powypuszczali za mury uczelni. Pytania:
1. Przecież oni Rondo robili ze 2 lata koszmar korki masakra była ale czekaliśmy bo mówili że będzie ok że będzie się dobrze jeździć.

2. Przecież te firmy zarabiają miliony, z takim kapitałem ludzi maszyn pieniędzy inżynierów logistyki i wszystkiego są potężnymi instytucjami gdzie banki przychodzą do Nich żeby dać im kredyty na miliardy.

3 Urzędy, urzędnicy, wykształceni ludzie prezydenci, kosztorysanci , Insektory Nadorów Budowlanych, Inspekcje

Pytam o co tu k..................................a chodzi bo ja tego naprawdę nie rozumiem, naprawde.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie