Wrocław: Most na Strzegomskiej już otwarty

Jarosław Garbacz
Wczoraj trwały ostatnie prace przed otwarciem mostu
Wczoraj trwały ostatnie prace przed otwarciem mostu Fot. Janusz Wójtowicz
Udostępnij:
Koniec przebudowy ulicy Strzegomskiej coraz bliżej. W nocy z wtorku na środę drogowcy mieli otworzyć jezdnię północną nowo wybudowanego mostu na Ślęzie. Teraz odcinek między skrzyżowaniem Strzegomskiej z Rogowską i rondem Rotmistrza Witolda Pileckiego będziemy pokonywać po nowej nawierzchni jezdni północnej (od strony Nowego Dworu).

Do końca listopada, czyli do zakończenia całej inwestycji, kierowcy będą jeździli tą częścią przeprawy. W międzyczasie robotnicy z firmy Skanska, która buduje drogę, zajmą się budową drugiej - południowej części mostu.

- Stara konstrukcja mostu zostanie wyburzona, w jej miejscu wyrośnie nowa część mostu, która będzie niemal identyczna jak ta już gotowa - wyjaśnia Bogdan Rytwiński, dyrektor odpowiadający w firmie Skanska za budowę dróg i mostów.

Z powodu zaostrzonych przepisów powodziowych oba mosty staną około metra wyżej niż obecnie istniejący. Dzięki temu przeprawy nie będą zagrożone w przypadku nadejścia wysokiej fali na Ślęzie.
- Wysokość i rozpiętość mostu są zaprojektowane w taki sposób, że konstrukcja spełnia wymogi przeciwpowodziowe - zapewnia Bogdan Rytwiński.

Grunt w miejscu budowanej przeprawy został dodatkowo wzmocniony nowymi fundamentami i specjalnymi palami. Stare podłoże zostało wymienione na znacznie trwalsze.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Strzegomskiej to jedna z ważniejszych inwestycji drogowych w naszym mieście, związanych z przygotowaniami Wrocławia do Euro 2012.

Dzięki niej wrocławskie lotnisko zyska bezpośrednie połączenie z obwodnicą śródmiejską, z którą ul. Strzegomska łączy się w rejonie estakady Gądowianka.

Przebudowa jezdni na ul. Strzegomskiej to niejedyne utrudnienie dla kierowców w tym rejonie miasta. Równolegle prowadzone są teraz prace na skrzyżowaniu z ul. Gubińską. Ta zamknięta jest na odcinku od Strzegomskiej aż do Budziszyńskiej.

- Konieczna jest przebudowa komory ciepłowniczej, której modernizacja ruszyła na początku wakacji - tłumaczy Marek Szempliński ze spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje budowę.

Dlatego od połowy lipca nie jeżdżą tędy autobusy linii 109, 122 (jadące do Nowego Dworu), 126, 246, 409 oraz 609 (w obu kierunkach). Do końca wakacji będą kursować przez ul. Nowodworską.

Przebudowa odcinka ulicy Strzegomskiej na długości 1,5 kilometra pochłonie łącznie prawie 45 mln zł. Do listopada drogowcy wymienią sieci biegnące pod jezdniami i położą nową nawierzchnię.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
m
do kRZYK! (... chyba rozpaczy)
Nie ośmieszaj się gościu. Mieszkam na Rogowskiej i widzę z okna nasyp z linią kolejową, która prowadzi do tego przejazdu. Jeździ tamtędy co najmniej jeden pociąg na godzinę a czasem nawet częściej. Akurat wiem dobrze, gdyż mam małe dziecko, które bardzo lubi z okna obserwować pociągi i woła żeby je podsadzić na parapet jak tylko słyszy że coś jedzie...
Po drugie... linka nie podasz bo wiesz jakie marne źródła posiadasz o ile nie blefujesz. Informacja, ze przejazd zostaje tak jak jest teraz jest informacją oficjalną.
k
kRZYK!
Marudzisz o przejeździe, który jest zamknięty 2 - 3 razy na dobę... to po pierwsze. Po drugie... poszukaj informacji jakie będą losy tego przejazdu, zanim zabierzesz głos - będę tu złośliwy - nie podam ci linka
t
t-shirt
Tiaaa, a przejazd kolejowy zaraz za mostem a tuż przed rondem, jak był tak jest - ot taki spowalniacz ruchu, jak będą przejeżdżać pociągi to się będzie z miejsca korkować - zamiast od razu wybudować wiadukt. No cóż za parę lat znów ktoś zarobi na przebudowie
M
Miklus
Wydawałoby się, że to nic wielkiego dobudować drugą jezdnię na Strzegomskiej od estakady i na Granicznej. Tymczasem to gigantyczna operacja, mnóstwo podziemnych i naziemnych instalacji, skrzyżowania, mosty i mostki, a wszystko przy ciągłym intensywnym ruchu. Ale korków to nie zlikwiduje. Żadna modernizacja w naszym mieście nie nadąża za rosnącą ilością pojazdów.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie