Wrocław Brochów: termin zakończenia przebudowy przystanku kolejowego przesuwa się. Potrzebny jest nowy projekt

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Przebudowa przystanku kolejowego na Brochowie trwa od końca 2020 r. Prace miały zakończyć się w lipcu 2021 r., jednak - jak wyjaśnia PKP PLK - natrafiono na nieoczekiwane trudności i konieczne jest zrobienie nowego projektu i uzyskanie pozwoleń.

Prace na przystanku Wrocław Brochów rozpoczęły się pod koniec listopada 2020 r. Na tym przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie. Jego przebudowa ma zwiększyć wygodę podróżnych jadących w stronę Brzegu, Opola, Jelcza i Wrocławia Głównego. W ramach przebudowy będą zamontowane windy, wybudowany nowy dwukrawędziowy peron, zostanie odnowiona wiata.

- Historyczny charakter brochowskiego kompleksu stacyjnego wymaga, by prace prowadzone były w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Utrzymany będzie historyczny charakter obiektu m.in. przez odpowiednio dobrane detale – m.in. zegar, oświetlenie, nawierzchnię - mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Koniec przebudowy kolejowa spółka zapowiadała na lipiec 2021 r. jednak prace przedłużają się. Dotychczas został rozebrany stary peron, częściowo wybudowany nowy i położna nawierzchnia peronu z oryginalnej kostki kamiennej. Jest zrobione odwodnienie peronu, ułożono część nowych kabli teletechnicznych i energetycznych, montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Długa wiata, która została zdemontowana i odnowiona poza terenem budowy, później wróci na swoje miejsce. Podczas trwającej modernizacji przebudowywane są także tory i wymieniane rozjazdy. Prace prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów. W czasie przebudowy podróżni korzystają z peronu przylegającego do budynku dworca.

- Istotny wpływ na termin realizacji prac mają trudne warunki geologiczne na jakie natrafiono przy przebudowie przejścia podziemnego. Odkryte wody gruntowe wymagają odpowiedniej techniki prac, tak aby zrealizować przejście pod torami – wraz z windami, jednak maksymalnie ograniczyć głębokość obiektu. W tym celu powstaje nowy projekt i uzyskiwane są niezbędne pozwolenia - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Nowy termin zakończenia przebudowy to koniec 2021 r. Koszt prac to 7 mln zł.

Wkrótce ruszą zapisy na szczepienie trzecią dawką

Wideo

Komentarze 106

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Michał Dadełło
Więcej o chuligańskich, łamiących prawo wybrykach hejtera Lwówka z Wrocławia w artykule "W Lwówku Śląskim szukają żartownisia" na portalu tvdami.eu: https://www.tvdami.eu/wiadomosci/3306,w-lwowku-slaskim-szukaja-zartownisia
A
Adam Mikołaj Maćkowiak
Koniec końców - oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach...
H
Hołota z Ws iocławia
Dobrze, że nie budują tej hali we Ws iocławiu, bo wieśniaki zza Buga szybko by ją podpalili tak jak niedawno podpalili wagony na Dworcu Ws iebodzkim. Więcej tutaj: https://gazetawroclawska.pl/grozny-pozar-na-dworcu-swiebodzkim-we-wroclawiu/ar/c1-15610979
F
Fuj!
"Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto". Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście w Klocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury: https://gazetawroclawska.pl/robia-kupy-na-podloge-kradna-deski-sedesowe-to-przez-nich-toalety-na-dworcu-zamknieto/ar/c1-15597395

Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD
G
Grzegorz Jóźwicki
Linia kolejowa do Lwówka to super trasa z pięknymi widokami. Na góry, jezioro, dolinę, lasy... Super! U nas we Wrocławiu też jest mnóstwo malowniczych tras kolejowych z pięknymi widokami. Zresztą poczytajcie sami: https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-widziany-z-okien-pociagu-obraz-nedzy-i-rozpaczy/ar/c15-15529897
S
Srachwalski i Odórowska
Działaczka Biedronia odchodząc ze spółki dostała odprawę. Zdecydował o tym... jej ukochany!

Odrowska startuje z 8. miejsca na liście Wiosny do Parlamentu Europejskiego na Dolnym Śląsku. Zapowiada walkę o lepsze warunki pracy dla nauczycieli i wyższe wynagrodzenia w sektorze publicznym. Domyślamy się, że przynajmniej tak wysokie jak wypłata, którą miała w Kolejach Dolnośląskich.

Zatrudnił ją prezes Piotr Rachwalski (46 l.), czyli... prywatnie jej partner! Według naszych informacji, została specjalistą od public relations z pensją ok. 7000 zł brutto. To jednak dopiero początek historii. W grudniu 2018 r. nad chwalonym wszem i wobec prezesem Rachwalskim zawisły czarne chmury.

Na Dolnym Śląsku zmienił się układ rządzący w sejmiku i było pewne, że lada dzień zmiany dosięgną także jego. Zebranie rady nadzorczej, która w planach miała zmiany w zarządzie, zaplanowano na 4 stycznia. Dzień przed tą datą, Rachwalski zwolnił jednak z pracy... Odrowską!

Dlaczego? Jak nie wiadomo, o co chodzi, wiadomo, że chodzi o pieniądze! Otóż prezes zwolnił swoją partnerkę z obowiązku świadczenia pracy przez okres trzymiesięcznego wypowiedzenia.

Podjął też decyzję, by spółka wypłaciła jej odprawę przysługującą np. członkom zarządu – trzy dodatkowe pensje, czyli w około 21 tys. zł! A to oznacza, że od 1 lutego Odrowska nie przepracowała ani jednego dnia, a dostała wynagrodzenie za 6 miesięcy pracy!

W tym czasie mogła bez przeszkód uczestniczyć w wiecach poparcia dla strajkujących nauczycieli czy zbierać podpisy pod listami Wiosny. Gdy zapytaliśmy prezesa o powody takiej hojności, odpowiedział, że okoliczności odejścia z firmy są sprawą pomiędzy pracodawcą a pracownikiem.

To samo powtórzyła nam Katarzyna Odrowska. – Czy wpływ na przyznanie odprawy miał pani związek z panem Rachwalskim? – dopytujemy. – Nie będę tego komentować – ucięła rozmowę. Z Robertem Biedroniem nie udało nam się wczoraj skontaktować.

https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/katarzyna-odrowska-dostala-odprawe-w-kolejach-dolnoslaskich/bx3fyfg?utm_source=www.fakt.pl_viasg_fakt
M
Michał Dadełło
Pociągów do Sobótki nawet sami mieszkańcy nie chcą, gdyż niszczą wszystko to co zrobiła firma budowlana podczas remontu torów. Wpiszcie w Google: "Kradną części maszyn i niszczą sprzęt. Złodzieje i wandale prawdziwą plagą dla remontujących linię kolejową" lub "Tak powstaje linia kolejowa Wrocław - Sobótka. Kiedy pojawią się tu pociągi?" i przeczytajcie w tekście akapit "Most nad Ślęza dopiero wyremontowany, a już zniszczony!". Szkoda publicznych pieniędzy na remont linii, która będzie stale niszczona przez wandali z Wrocławia i okolic.
H
Hołota z Ws iocławia
Myślicie, że gdy pociąg pędzi z prędkością 130 km/h, to nie da się go pomalować farbą? Wrocławski chuligan i to potrafi! Przeczytajcie jak wandale z Wrocławia niszczą nowe pociągi Kolei Dolnośląskich, malując je farbą nawet gdy te jadą: https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24194952,pomalowal-jadacy-130-km-h-pociag-kolei-dolnoslaskich-sa-nowe.html . Szkoda nowoczesnych hybryd na linie opanowane przez wrocławską chuliganerię. Panie marszałku, proszę nie marnować w ten sposób publicznych (czyli naszych) pieniędzy!
d
do MD
Wy pier da łaj stąd ćw,elu na swoje zadoopiie ws iocławskie

Niech ktoś wreszcie zbanuje tego ch.... ja z Ws iocławia raz na zawsze

Kurffa gdzie jest moderator w tej parszywej gazecie
d
do MD
Ciebie to gwałcono w szkole i teraz na forach odreagowujesz traumę, śmieciu z Ws iocławia. Ale czemu się dziwić? Widać, że jesteś zwykłą cio tą. Twoja matka puszczała się na lewo i prawo i spłodziła cię przez pomyłkę. Takich jak ty powinno się gazować, łącznie z twoją de bilną matką, niedorozwiniętym ojcem i całą pop apraną rodzinką.
M
MD
Koleje Dolnośląskie to wspaniała firma-mieli odwagę zaorać kursy do Lwówka.

Dzięki decyzji Prezesa Rachwalskiego wreszcie Dolny Śląsk jest wolny od dziadostwa.
M
MD
14 października, 11:51, Gość:

Panie Marcinie dla czego nie Rewitalizacji ? tylko ładnie po Polsku napisane przebudowy , dla czego w redakcji zatrudniacie jeszcze pajaców że stajni Rybaka ?

14 października, 17:39, MODERATOR:

Informuję, że to jest forum o kolei konnej i asfaltowych ścieżkach rowerowych do Lwówka. Jako temat powiązany można pisać o surowcach wtórnych i pomocy społecznej. Ale skąd tematy rybne?! Miłośników ryb zapraszam na forum-rybne.pl, ewentualnie samotni-psychiczni.sb.pl, bez zaśmiecania naszego forum lwóweckiego.

14 października, 17:51, skl. metalowy Lwówek:

Tylko dzisiaj PROMOCJA !!!

brzeszczoty - 20 %

palniki gazowe - 30 %

14 października, 20:55, Pryyyyyyk na Lfófka:

A wózki metalowe macie, bo mam most na oku do zezlomowaniau🛤️🛴🚲

Panie bierz ten most bo tory już znikają

https://nj24.pl/kradli-szyny-na-trasie-lwowek-slaski-jelenia-gora/

G
Grzegorz Jóźwicki
Znacie podanie o powstaniu pierwszej, historycznej nazwy Wrocławia? Otóż pierwszemu człowiekowi, który przybył na miejsce dzisiejszego Wrocławia, okolica wydała się tak wstrętna i obrzydliwa, że powiedział tylko "Bleee". Po czym usiadł i zwalił klocka (dostał rozwolnienia). Tak powstała nazwa tego miejsca: Blee Sr.ał (która na przestrzeni dziejów ewoluowała w Breslau). A że znane powiedzenie głosi "Miliony much nie mogą się mylić", do tej kupy g... zaczęli ściągać wieśniaki, którzy dobrze czuli się w smr.odzie i założyli osadę. Ta pierwsza, historyczna nazwa Wrocławia do dzisiaj ma swoje odzwierciedlenie w nazewnictwie, bowiem wielu mówi na to miasto "Klocław" zamiast "Wrocław". Nawet nazwa "Klocław" jest bardziej właściwa, bo nawiązuje do historii.
J
Jacek Kaźmierczak
Podobno w Sobótce znów zrobili wystawkę nowiutkich szyn i podkładów przy linii kolejowej. Zaprzegać chopy konie do wozów i jechać, bo inni wezmą!
M
Marek Robert Hejduk
Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program "Lato z KD", w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: https://wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.
Dodaj ogłoszenie