Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław Brochów: termin zakończenia przebudowy przystanku kolejowego przesuwa się. Potrzebny jest nowy projekt

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Przebudowa przystanku kolejowego na Brochowie trwa od końca 2020 r. Prace miały zakończyć się w lipcu 2021 r., jednak - jak wyjaśnia PKP PLK - natrafiono na nieoczekiwane trudności i konieczne jest zrobienie nowego projektu i uzyskanie pozwoleń.

Prace na przystanku Wrocław Brochów rozpoczęły się pod koniec listopada 2020 r. Na tym przystanku zatrzymuje się około 80 pociągów dziennie. Jego przebudowa ma zwiększyć wygodę podróżnych jadących w stronę Brzegu, Opola, Jelcza i Wrocławia Głównego. W ramach przebudowy będą zamontowane windy, wybudowany nowy dwukrawędziowy peron, zostanie odnowiona wiata.

- Historyczny charakter brochowskiego kompleksu stacyjnego wymaga, by prace prowadzone były w porozumieniu z konserwatorem zabytków. Utrzymany będzie historyczny charakter obiektu m.in. przez odpowiednio dobrane detale – m.in. zegar, oświetlenie, nawierzchnię - mówi rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Koniec przebudowy kolejowa spółka zapowiadała na lipiec 2021 r. jednak prace przedłużają się. Dotychczas został rozebrany stary peron, częściowo wybudowany nowy i położna nawierzchnia peronu z oryginalnej kostki kamiennej. Jest zrobione odwodnienie peronu, ułożono część nowych kabli teletechnicznych i energetycznych, montowane są nowe słupy sieci trakcyjnej. Długa wiata, która została zdemontowana i odnowiona poza terenem budowy, później wróci na swoje miejsce. Podczas trwającej modernizacji przebudowywane są także tory i wymieniane rozjazdy. Prace prowadzone są przy zachowanym ruchu pociągów. W czasie przebudowy podróżni korzystają z peronu przylegającego do budynku dworca.

- Istotny wpływ na termin realizacji prac mają trudne warunki geologiczne na jakie natrafiono przy przebudowie przejścia podziemnego. Odkryte wody gruntowe wymagają odpowiedniej techniki prac, tak aby zrealizować przejście pod torami – wraz z windami, jednak maksymalnie ograniczyć głębokość obiektu. W tym celu powstaje nowy projekt i uzyskiwane są niezbędne pozwolenia - wyjaśnia Mirosław Siemieniec. Nowy termin zakończenia przebudowy to koniec 2021 r. Koszt prac to 7 mln zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska