Co dzieje się teraz na Alei Wielkiej Wyspy?
Podbudowa bitumiczna pokryła około 200-metrowy odcinek między wiaduktem znajdującym się nad nową ul. Wilczą a mostem nad Oławą.
- Ułożymy tam docelowo trzy warstwy masy bitumicznej: podbudowę, wiążącą i ścieralną. Wcześniej ułożone zostało kruszywo, które przeszło badanie nośności - mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki nadzorującej budowę Alei Wielkiej Wyspy.
Widowiskowe zmiany dotyczą również przeprawy nad Oławą. Gotowa płyta pomostowa zyskała żółto-pomarańczową oraz białą izolację zabezpieczającą konstrukcję przed działaniem wody.
- Izolację wykonujemy, aby woda nie penetrowała konstrukcji mostu. Tworzy ją specjalna substancja natryskowa, przez którą woda nie przesiąka - tłumaczy Krzysztof Świercz.
Biskupin i Dąbie. Ważne zmiany dla kierowców
Z punktu widzenia organizacji ruchu w mieście prace te, mimo iż efektowne, nie mają większego znaczenia. Dla kierowców zdecydowanie ważniejsze są roboty na granicy Biskupina i Dąbia. W przyszłym tygodniu zakończą się prace konstrukcyjne pod północną częścią jezdni na ul. Olszewskiego i Wróblewskiego przy skrzyżowaniu z Aleją Wielkiej Wyspy.
- Przebudowywana była północna nitka jezdni, na której w połowie przyszłego tygodnia chcemy ułożyć masę bitumiczną. W następny weekend chcielibyśmy puścić na północnej części jezdni ruch samochodowy i rozebrać jezdnię południową, którą ruch odbywa się dzisiaj - wyjaśnia rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji.
Dopiero po wykonaniu prac na Olszewskiego i Wróblewskiego, będzie możliwa przebudowa skrzyżowania Mickiewicza i Paderewskiego z Aleją Wielkiej Wyspy. To ostatni etap włączenia AWW od strony Zalesia i Sępolna. Skrzyżowanie zostanie przebudowane jeszcze wiosną tego roku.
Na całej długości inwestycji (oprócz mostów) trwają prace drogowo-brukarskie. Mosty – zarówno nad Oławą oraz Odrą – przejdą próby obciążeniowe latem. Do tego czasu ukończone zostaną ich nawierzchnie, zamontowane balustrady, ekrany przyrodnicze i wykusze z ozdobnymi herbami Wrocławia. Aktualna data otwarcia Alei Wielkiej Wyspy to IV kwartał 2023 r.
Aleja Wielkiej Wyspy. Jak dokładnie przebiega budowana trasa?
Za węzłem al. Armii Krajowej trasa przebiega nad nowym śladem ul. Wilczej, następnie przecina tereny ogródków działkowych, dochodząc do rzeki Oławy. Po przekroczeniu rzeki oraz minięciu lasu Rakowieckiego przebiega wiaduktem nad ul. Międzyrzecką i mostem nad Odrą. Dochodzi on za ul. Biegasa. Dalej AWW biegnie nasypem, krzyżuje się z ul. Olszewskiego, Dembowskiego, dochodząc ostatecznie w rejon istniejącego skrzyżowania z ul. Mickiewicza i al. Paderewskiego, znajdującego się na granicy Sępolna i Zalesia.
Zobaczcie aktualny postęp prac na zdjęciach w naszej galerii:
- Atrakcje dla dzieci na Dolnym Śląsku. 14 pomysłów na krótkie wycieczki
- Zmiana czasu 2023. Kiedy przestawiamy zegarki na czas letni?
- 25 tysięcy emerytury? Na Dolnym Śląsku to możliwe [LISTA]
- Martwe szczury w toaletach, pod maskami aut i w ścianach. Horror na Śródmieściu
- 10 ofert pracy z Wrocławia z zarobkami od 10 tysięcy złotych miesięcznie
- Wilki w okolicach Sobótki, Mietkowa i Świdnicy. Zaatakowały stado owiec
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?