We Wrocławiu powstaną nowe przystanki kolejowe - zobacz, gdzie (MAPY)

Bartosz Józefiak
infografika Maciej Dudzik
Pięć nowych przystanków kolejowych, trzy nowe stacje i remont ważnych linii - oto plany PKP i władz Wrocławia na najbliższe lata. Nowe inwestycje mają zwiększyć ruch pociągów w mieście. To pozwoli zbudować kolej aglomeracyjną z prawdziwego zdarzenia.

Magistrat chce skorzystać na planach inwestycyjnych PKP.
- Przy okazji remontu linii do Oleśnicy miałby powstać nowy przystanek kolejowy w pobliżu wiaduktu nad ul. Boya - Żeleńskiego lub bliżej ul. Czajkowskiego - mówi Zbigniew Komar, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury i Gospodarki w magistracie. - Oczekujemy też poszerzenia tego wiaduktu, który dziś jest wąskim gardłem dla kierowców. Możliwe jest też odnowienie stacji Wrocław Sołtysowice na tej samej linii. Chodzi o remont peronów i nowe oświetlenie. Aby te plany weszły w życie, linia do Oleśnicy musi być gruntownie zmodernizowana, a nie jedynie zrewitalizowana. Według naszej wiedzy, PKP nie podjęły jeszcze decyzji o kształcie remontu.

Mirosław Siemieniec z PKP PLK tłumaczy, że właśnie kończone jest opracowanie studium dla remontu tej linii. Pociągi do Oleśnicy przyspieszą do 160 km/h, poprawione zostaną mosty, wiadukty i perony. We Wrocławiu, oprócz przystanku przy Boya-Żeleńskiego, powstanie także inny - przy ul. Długiej.
W 2016 r. gotowe będzie też studium dla remontu linii do Brzegu Dolnego. W tym samym roku PKP będą mogły ogłosić przetarg. Roboty potrwają tam trzy lata.
Przy okazji remontu linii do Jelcza-Laskowic odnowiona zostałaby stacja Wrocław Swojczyce. Powstałyby też nowe przystanki: pomiędzy zakładami 3M i Volvo oraz na granicy miasta z Łanami. W porozumieniu z władzami gminy Czernica, wrocławscy urzędnicy chcą tam zbudować duży parking dla przyjezdnych, by zostawiali oni auto przy stacji i pociągami dojeżdżali do centrum Wrocławia. Przebudowa tej linii miałaby nastąpić w obecnym rozdaniu unijnych dotacji, czyli do 2020 r.
Ważna jest także linia kolejowa do Świdnicy przez Sobótkę i Kobierzyce. Dziś nie jeżdżą tam pociągi osobowe.
- Jeśli udałoby się uruchomić kolej do Sobótki, nowy przystanek mógłby powstać też w pobliżu ul. Zwycięskiej i toru wyścigów konnych - twierdzi Zbigniew Komar.
Mirosław Siemieniec mówi jednak, że kolejarze na razie nie zamierzają odnawiać tej linii. Może ona zostać przekazana marszałkowi województwa, ale nie wiadomo, kiedy to nastąpi.

Dla wrocławian ważny jest też remont przystanku Wrocław Muchobór. Jest on w opłakanym stanie. - Będziemy namawiać kolejarzy, by odnowili to miejsce. To popularny i ważny przystanek - mówi wiceprezydent Wrocławia Wojciech Adamski.
Tu jednak nie ma zgody między PKP a magistratem. Mirosław Siemieniec tłumaczy, że nie remont tego przystanku nie jest planowany. Miasto musiałoby się dołożyć do tej inwestycji.
Od niedawna we Wrocławiu działa nowy przystanek kolejowy przy ul. Klecińskiej, a w 2015 r. uruchomiony zostanie peron przy cmentarzu na Osobowicach.

ZOBACZ:
Nowy przystanek na trasie pociągów z Wrocławia do Jeleniej Góry, Wałbrzycha i Świdnicy. Pierwsze pociągi zatrzymały się na stacji

Wideo

Komentarze 113

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2015-02-04T09:41:47 01:00, haiku:

ale to powinno być łatane tramwajami i autobusami , a nie pociągami. Ostatnio słyszałam, że góra rok i MPK upadnie. wtedy się z tego smiałam, teraz już mi nie do smiechu...:(

Istniejąca, lecz koszmarnie zaniedbania i zapomniana przez władze linia do Sobótki wiedzie przez coraz ludniejsze wrocławskie i podwrocławskie osiedla, które komunikacyjnie pękają w szwach. Przystanek przy ul. Zwycięskiej na wrocławskich Partynicach gdzie jest komunikacyjny węzeł, jest jak najbardziej słuszny i pożądany.

o
olop
Pojedź sobie do dowolnego niemieckiego miasta wielkości Wrocławia to się dowiesz jak organizuje się ruch w mieście. Z mojego osiedla na Główny pociąg jedzie 9 minut a tramwajem czy autobusem jedzie się 40 minut
o
olop
To po co na Czajkowskiego jest przejazd kolejowy jak nie ma tam linii kolejowej?
d
dc
Linia kolejowa do Sobótki to przede wszystkim dojazd do Wrocławia ludzi z gminy Kobierzyce i stacji po drodze. Jak będzie wygodny i bez korków na drodze to ludzie pojadą. Trasy przez Jaworzynę i Sobutkę do Świdnicy się nie pokrywają więc będą się uzupełniać.
o
olop
Biorąc pod uwagę chamstwo twojej wypowiedzi to mała strata że nie jeździsz do Wrocławia.
j
jeleniogórzanin
Jeżdżę często z Jeleniej Góry do stolicy i Wrocław mijam lotem. Nie będę zaiwaniał przez całą waszą wieś na drugi dworzec na przesiadkę. Podobnie postępują mieszkańcy innych miast Dolnego Śląska. Do Wrocławia nikt już nie jeździ, ludzie jeżdżą do bardziej cywilizowanych miast (Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk), więc wsadź sobie w d... ten dworzec Świebodzki. Pół Wrocławia żyje z bazaru na tym dworcu. Normalnie wieś!
K
KOTO
A co z Dworcem Swiebodzkim? Mozna by było go reanimować dla połaczen dalekobierznych do Walbrzycha Boleslawca czy Jeleniej Gory Przeciez dworzec ma swietna lokalizacje niedaleko starego miasta I mozna by go wykorzystac na uruchomienie szczegolnie od pt-nd szybkich polaczen pospiesznych do tych miast Dla studentow by pasowalo Ponadto Swiebodzki by odciazyl dworzec Glowny Chyba ze miasto juz zrezygnowalo z niego i pozwola PKP-owskim likwidatora Polskiej koleji na zrownanie terenu z ziemia i sprzedanie na kolejna galerie handlowa lub hotel
H
Henryk
Ta reaktywacja będzie kosztować dużo pieniędzy a pożytek żaden. Fachowcy podkreślają, że czasowo nigdy nie dojedzie się szybciej do Świdnicy przez Sobótkę niż przez Jaworzynę. Lepiej wyremontować za te pieniądze inne linie na dolnym Śląsku. PKP wspólnie z kolejami Dolnosląskimi zawiesiły niedawno pociągi na trasie do Lwówka Śląskiego. Linia uważana na najpiękniejszą w Polsce. To jest SKANDAL !!! Tam w pierwszej kolejności należy włożyć fundusze Dolnego Śląska i PKP !
A
Anonim
Pzy czajkowskiego nie idzie żadna linia kolejowa co najwyżej koło żmigrodzkiej lub Sołtysowickiej
h
haiku
ale to powinno być łatane tramwajami i autobusami , a nie pociągami. Ostatnio słyszałam, że góra rok i MPK upadnie. wtedy się z tego smiałam, teraz już mi nie do smiechu...:(
P
Piotrek
Nie "na" Leśnicy, tylko w Leśnicy.
M
Mi
Wyremontowano stację Wrocław-Osobowice, a nie można tam dojść, bo brakuje chodnika, nie ma też parkingu - więc korki...
j
jacko
Nikt normalny nie będzie drałował pół godziny na stację, żeby przejechać dwie stacje i znowu drałować pół godziny do centrum. Od tego są autobusy. Walnij się w swój pusty łeb, pajacu, może przybędzie ci oleju.
---
Wystarczy, że będzie jechał do Kobierzyc i będzie pełny.
Ale niektórzy kierowcy nie mogą pogodzić się ze swoim deficytem umysłowym, to się obrazili i minusują. Nigdzie nie widziałem, żeby to pociąg musiał stawać i czekać, bo "swięci panowie" czekają na zielone i nie mają zamiaru ruszyć. Takie cuda tylko we Wrocławiu.
S
Solus
minusują.
Dodaj ogłoszenie