- MPK przeanalizowało zapytania od producentów oraz zgłaszane postulaty i dokonało zmian w zapisach dotyczących finansowania przedsięwzięcia. Jeszcze pod koniec marca przetarg został ogłoszony ponownie i właśnie upłynął termin składania ofert - informuje Tomasz Śpiewak, specjalista ds. komunikacji społecznej MPK.
Chętne do wydzierżawienia autobusów okazały się dwa konsorcja. Pierwsze tworzą spółka EvoBus z podwarszawskiej Wolicy wraz z Mercedes--Benz Leasing (168,2 mln zł brutto). Drugą ofertę złożyły mLeasing z Warszawy i firma MAN Truck&Bus (kilkaset tysięcy więcej niż pierwsze konsorcjum).
W najbliższych dniach złożone oferty będą analizowane i jeśli nie zostaną odrzucone i nie będzie konieczne uzupełnienie dokumentacji, przetarg zostanie rozstrzygnięty. Teoretycznie MPK ma na to 90 dni, jednak rozstrzygnięcie ma zapaść za 2-3 tygodnie.
Kłopot w tym, że MPK chciało przeznaczyć najwyżej 100 mln zł na tę dzierżawę. Oferty są o ok. 70 proc. wyższe, a to bardzo dużo. Istnieje ryzyko, że w takiej sytuacji konieczny będzie kolejny przetarg.
- Przeanalizujemy oferty pod względem formalnym, a następnie m.in. wedle kryterium ceny - mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik spółki. - Zależy nam, żeby we Wrocławiu były nowe autobusy - dodaje.
Przetarg dotyczy 10-letniej dzierżawy 60 pojazdów (40 przegubowych i 20 typu solo), spełniających nowoczesne standardy, takie jak klimatyzacja, niska podłoga, monitoring czy system zapowiedzi głosowych.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, nowe auto-busy zastąpią wysłużone już, 19-letnie i 16-letnie pojazdy Volvo.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?