Rząd da pieniądze na budowę S3 z Legnicy do Bolkowa

Bartosz Józefiak
Materiały inwestora
To już pewne - rząd da pieniądze, by na budowę 36–kilometrowego fragmentu trasy S3 Legnica - Bolków. W styczniu budowę tej drogi obiecywali wiceminister rozwoju regionalnego oraz nowy szef dolnośląskiej Platformy.

Przypomnijmy: odcinek S3 z Legnicy do granicy w Lubawce najpierw znalazł się w rządowych planach, po czym równie nagle z nich wypadł w październiku 2013 roku. Po protestach mieszkańców, samorządowców i dolnośląskich posłów okazało się, że droga jednak powstanie – ale nie cała, bo tylko 36-kilometrowy fragment z Legnicy do Bolkowa.

W styczniu we Wrocławiu obiecywał to wiceminister rozwoju i infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz i nowy szef dolnośląskiej PO Jacek Protasiewicz. Wiceminister na konferencji prasowej zapowiedział, że droga zostanie dopisana do rządowego programu budowy dróg krajowych w lutym.

Powstał już projekt uchwały, dzięki której droga wróci do rządowych planów. Na budowę tej trasy rada ministrów zamierza przeznaczyć miliard 120 milionów zł. Budowa drogi ma rozpocząć się w 2015 r. i zakończyć w 2018. Dokument musi jeszcze trafić pod obrady rady ministrów.

Wiceminister Rynasiewicz obiecywał, że przetargi na tę drogę zostaną rozpisane jeszcze w tym roku. Kilka dni temu dyrektor GDDKiA we Wrocławiu Robert Radoń powiedział naszej gazecie, że gdy tylko będzie miał zapewnienie o finansowaniu, w ciągu dwóch tygodni będzie w stanie rozpisać przetarg na budowę tej trasy.

Ale w projekcie pojawiły się inne ważne dla Dolnego Śląska punkty. Dotyczą one trasy S5 poza granicami naszego województwa. Rząd chce zapewnić finansowanie dla całego fragmentu S5 w Wielkopolsce (od granicy z Dolnym Śląskiem do Poznania). Do tej pory nie było obiecanych pieniędzy na całą tę trasę. Mają się także znaleźć środki na budowę S5 na odcinku Białe Błota - Gniezno i Nowe Marzy – Bydgoszcz. Wszystkie te fragmenty S5 mają być gotowe do 2018 r.

Trwa już przetarg na budowę 50–kilometrowych odcinków S5 na Dolnym Śląsku. Gotowa trasa połączy się z autostradą A1, którą dojedziemy aż nad morze. - Kiedy wszystkie te inwestycje zostaną zakończone, nasz region będzie chyba najlepiej skomunikowaną częścią Polski. S3 dojedziemy aż do Szczecina, S5 do Poznania i dalej dzięki autostradzie do Gdańska – ocenia poseł Marek Łapiński (PO), jedna z osób, która zabiegała o ponowne wpisanie trasy S3 z Legnicy do Bolkowa do rządowych planów.

Dolnoślązacy wciąż czekają na obietnicę budowy ostatniego odcinka S3 – z Bolkowa do Lubawki. To będzie najdroższy odcinek, bo w ciągu tej drogi powstanie m.in. najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Ale ostatni odcinek trasy ma powstać dopiero, kiedy na przedłużenie tej drogi zdecydują się Czesi, czyli nie wcześniej niż w 2018 r.

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam59WKS

Panie dyrektorze. W sierpniu zeszłego roku zakończono pierwszy etap przetargu na S5 wrocław - Korzeńsko. Dlaczego na ogłoszenie drugiego etapu czekaliśmy do połowy lutego tego roku? Zima stulecia zasypała biurka urzędników? Nie szkoda czasu?

d
dolnoślązak

Kiedy powstanie obwodnica Wałbrzycha dla drogi krajowej nr 35 ?????????

v
van Troff

Wreszcie sensowny post. Trasa Wrocław - Jelenia - Zgorzelec jest jedną z najbardziej ruchliwych a jest wąska i niebezpieczna.

k
krzyś

Nie będzie cały Dolny Śląsk składał się, żeby tacy jak ty mogli wieźć siano wozem po wygodnej autostradzie. Dużo ważniejsza jest S3. Na szczeście decydenci to zrozumieli i twojej S8 nie ma nawet w marzeniach.

g
gość

Są ważniejsze drogi. Bardziej potrzebna jest dobra droga ze Zgorzelca do Jeleniej Góry, która łączy Niemcy z Karkonoszami. To jest dopiero obciach, bo tamtędy jeździ wielu turystów do naszych kurortów i dlatego prędzej ją należałoby wyremontować.

J
Jan

Nikt nie będzie budował ekspresówki do każdej wioski. Będzie S3 i się ciesz. Wystarczy.

r
rodowity wrocławianin

S8 do Warszawki potrzebna jest tylko dla takich słojów jak ty. Dla Dolnego Śląska są ważniejsze trasy, np. cała S3.

d
danny

Po wybudowaniu S3 do granicy S8 straci rację bytu. Lepiej pieniądze przeznaczyć np. na remont trasy Zgorzelec - Jelenia Góra. Tam Niemcy projektowali nawet autostradę, czyli według twoich kryteriów jest bardziej potrzebna niż jakaś S8 do podwrocławskich wiosek.

a
addamus

Mam nadzieję, że ekspresówka do Lubawki powstanie. Na pewno jest bardzo potrzebna, dużo bardziej niż do podwrocławskich wiosek.

k
kierowca zawodowy

Najpierw zrealizujcie S3 tak jak było w planach, tj. od Szczecina aż do Lubawki, a potem bierzcie się za inne inwestycje. Jak zwykle partactwo pełną gębą, jednego nie skończą, a już śnią im się inne rzeczy. Jak powstanie S3, to nie będzie sensu budować S5, gdyż nie ma takiej potrzeby, żeby co kilkadziesiąt kilometrów prowadziła równolegle ekspresówka. A z S3 nie można zrezygnować, bo jest to ważny międzynarodowy korytarz transportowy.

z
zaden

A1?

m
magda

My damy nie rząd !!!!

G
Gość-U

Jechałem tamtędy dwa dni temu. Wiocha zaczyna się od Bolkowa do Lubawki (oczywiście bez obrażania mieszkańców miejscowości przez które trasa przebiega) ale droga biegnie przez wioski i ma po jednym wąskim pasie (a wije się jak "Wąż w pomidorach"). To nie jest dobra wizytówka dla Polski (zwłaszcza, że o Lubawce jako granicy trąbią znaki od Wrocławia).

z
zed

To jest kluczowa inwestycja drogowa regionu! Jej potrzebę już w latach 30-tych poprzedniego wieku zauważyli Niemcy planując autostradę Wrocław-Brno!

L
LOL

Póki co to kolejne pierdolenie w stylu "...we Wrocławiu bedzie/powstanie.." LOL
Jak na razie to pierdolenie dla leniwych mózgów dla jeszcze bardziej leniwych słoiko-lemingów..LOL
Czy to jasne!

Dodaj ogłoszenie