Przejście Dialogu nieczynne. Co się dzieje?
Biegnąca wzdłuż Przejścia Świdnickiego przestrzeń miejska jest zamknięta od 20 stycznia. Do tego czasu działała jako główny punkt informacyjny i konsultacyjny dla uchodźców, którzy przybyli do Wrocławia w związku działaniami wojennymi na terenie Ukrainy. Na szybie widnieje tylko kartka o "awarii" bez żadnych szczegółów. Zapytaliśmy we Wrocławskim Centrum Rozwoju Społecznego, na czym dokładnie polega usterka.
- Przejście Dialogu pozostaje zamknięte ze względu na poważną awarię wysokospecjalistycznego systemu przepompowni. Duża liczba odwiedzających przełożyła się na zwiększoną pracę i mogła przyczynić się do jego awarii. Jednakże należy podkreślić, że system działał przez wiele lat i mogło dojść do naturalnego zużycia obecnych systemów, które wymagają naprawy, wymiany i modernizacji - przekazała Gazecie Wrocławskiej mówi Beata Nawrotkiewicz z Wrocławskiego Centrum Rozwoju Społecznego.
Jak dowiedzieliśmy się z WCRS, konieczne jest "zaangażowanie specjalistycznych służb oraz specjalistycznego sprzętu", by usunąć awarię.
Tak wyglądało kiedyś Przejście Świdnickie. To miejsce tętniło życiem!
To miejsce jest historycznym symbolem Wrocławia. Było miejscem spotkań, demonstracji i protestów. W latach 80. gromadziła się tu Pomarańczowa Alternatywa. Pod ulicą funkcjonował również bar "Kąsek" z tostami i zapiekankami.
Kiedy Przejście będzie znów otwarte?
Przewidywany czas usuwania awarii to kilka tygodni. Po usunięciu awarii Przejście Dialogu zostanie otwarte i kontynuowane będą dotychczasowe działania, o których mowa powyżej.
- Aktualnie szacujemy, że jest duża szansa, by prace zakończyły się w drugiej połowie marca - dodała Beata Nawrotkiewicz.
Zmiany w Przejściu Świdnickim spotkały się z krytyką wrocławian
Prace budowlane w przejściu trwały od 2015 roku. Nowe przejście od początku budziło pewne kontrowersje. Na łamach Gazety Wrocławskiej pisaliśmy o niezadowoleniu mieszkańców, którzy skarżyli się na likwidację charakterystycznych schodów, zjazdów dla wózków i zwężenie tunelu.
Duże zmiany odczuli też kierowcy. Na powierzchni pojawiło się bowiem przejście naziemne z sygnalizacją świetlną, które spowalnia ruch na tzw. Trasie W-Z, czyli dawnej wewnętrznej obwodnicy Wrocławia. Utrudnienia mają więc zarówno piesi, jak i kierujący pojazdami.
Koszt przebudowy Przejścia Świdnickiego wyniósł 13 milionów złotych.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?