Przebudowa Sądowej coraz bliżej. Zwężą jezdnię pod trasę rowerową

Andrzej Zwoliński
Andrzej Zwoliński
Na ulicy Sądowej w centrum Wrocławia powstanie ścieżka rowerowa.
Na ulicy Sądowej w centrum Wrocławia powstanie ścieżka rowerowa. Pawel Relikowski / Polskapress
Lada dzień powinniśmy poznać wykonawcę, który zaprojektuje i wybuduje trasę rowerową na ulicy Sądowej. Nowa droga ma połączyć rowerowo plac Legionów z Podwalem i promenadą Staromiejską. Wykonawca będzie miał 8 miesięcy na zakończenie prac. Koszt inwestycji oszacowano na ponad 2 mln 730 tys. zł.

W przetargu na realizację tej inwestycji wystartowało konsorcjum Rotomatu i Elektrotimu oraz firma Brukpol. Obie zmieściły się w zaplanowanym przez Wrocławskie Inwestycje budżecie.

Wybrany wykonawca, którego powinniśmy poznać w najbliższych dniach, będzie musiał zaprojektować nową trasę rowerową, a także wybudować ją. Tutaj zła wiadomość dla kierowców, w ramach przebudowy zlikwidowane zostaną dwa fragmenty pasów ruchu na Sądowej, po których obecnie jeżdżą auta. Droga rowerowa prowadząca wzdłuż fosy miejskiej promenadą Staromiejskiej będzie poprowadzona dalej na ulicy Krupniczej.

Duże zmiany w organizacji ruchu na Sądowej

Zlikwidowany zostanie oddzielny pas ruchu dla samochodów skręcających w prawo w Podwale w kierunku placu Orląt Lwowskich. Z wewnętrznego pasa, dotychczas przeznaczonego do jazdy na wprost i w lewo, samochody będą mogły jechać we wszystkich kierunkach. Z Krupniczej będzie możliwy przejazd dla rowerów na wprost przez Podwale. Następnie dwukierunkowa droga rowerowa poprowadzi po obecnym chodniku po stronie budynku adwokatury wzdłuż Sądowej. Chodnik zostanie przesunięty do budynków, a od drogi rowerowej będzie go oddzielał pas zieleni. Przejście dla pieszych przez ul. Sądową przed skrzyżowaniem z ul. Świebodzką znajdzie się po drugiej stronie skrzyżowania. Tam też będzie wybudowany przejazd dla rowerów.

Droga rowerowa po minięciu przychodni będzie prowadziła po pasie ruchu, który obecnie zajmują kierowcy samochodów do skrętu z ul. Sądowej w prawo w ul. Piłsudskiego. Od pasa ruchu dla samochodów będą oddzielały ją separatory. Pozostały jeden pas ruchu dla samochodów będzie rozszerzał się w trzy pasy dla każdego kierunku na wysokości przystanku tramwajowego Plac Legionów. W tym samym miejscu łuk chodnika ul. Sądowej przebudowany zostanie w pas rowerowy, który połączy się z istniejącym fragmentem ścieżki rowerowej tuż przed skrętem w ul. Piłsudskiego. Rowerzyści będą przejeżdżać przez jezdnię na wysokości przychodni (i wlotu ul. Świebodzkiej w Sądową). Po drugiej stronie ulicy droga rowerowa będzie zbudowana tam, gdzie obecnie znajduje się brukowana zatoka parkingowa. Dalej będzie przebudowany wlot w ul. Sądową, który jest skrótem z pl. Muzealnego, a droga rowerowa będzie prowadzić dalej do pl. Legionów.

Budowę ścieżki poprzedzi wymiana instalacji podziemnych. Na odcinku od placu Legionów do ulicy Świebodzkiej posadzonych zostanie 17 drzew oraz 1000 krzewów. Projekt realizowany będzie w ramach Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego.

Protest pielęgniarek. Wysoka średnia wieku i niskie płace

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Cześć panowie, mam na imie Monika :). Chętnie poznam normalnego faceta. Nie szukam sponsora, nie interesuje mnie jakie masz zarobki, samochód itp. Przede wszystkim cenię kulturę osobistą i poczucie humoru, wygląd dla mnie to sprawa drugorzędna. Zainteresowanych panów zapraszam do kontaktu najlepiej na moim profilu gdzie zobaczysz moje prywatne zdjęcia : https://linktr.ee/polishgirl

G
Gość
27 kwietnia, 10:23, Ada:

Ścieżki rowerowe powinny być prowadzone bocznymi ulicami ,aby nie zwiększać korków przez zwężenie i tak wąskich jezdni, W tym miejscu jest ścieżka rowerowa na Promenadzie po co powielać ? Zwężenie Sądowej to większe zagęszczenie spalin w tym miejscu .Podobno Wrocław walczy ze smogiem

Epoka "przeniesiemy jeziorko , a w tym miejscu postawimy punktowiec" jeszcze się nie skończyła , a wręcz odżywa coraz więcej komisarzy , a coraz mniej logiki.

G
Gość

W środę 5 maja o godz. 17-tej, przy basenie olimpijskim, będzie nagrywany program interwencyjny TVP "Alarm".

Grupa Inicjatywna Stadion Olimpijski zaprasza przeciwników dewelperki i degradacji zabytkowego obiektu sportowego przez AWF i kolejne ekipy rządzących Wrocławiem.

////

Najlepsze jest to, że Sutryk porusza się po mieście autem. Żaden tam rower.

G
Gość

Co z pomysłem takiej gondoli napowietrznej? Podobnej do tej koło Politechniki.

K
Krzysztof Urbaniak

Poza tym nie od tego jest centrum milionowego miasta, żeby było tam tysiące samochodów.

K
Krzysztof Urbaniak
26 kwietnia, 22:36, Handlowej:

Zamiast robić szerokie ulice to zwężają. Rowery są dobre na jazdę poza miastem. Kto normalny jeździ rowerem do pracy czy załatwia jakieś biznesowe sprawy?

Życie w mieście to tylko biznes? Kiedyś nie było samochodów i ludzie żyli. W przyszłości też ich nie będzie. Ludzie którzy dyskredytują wszelkie inne rozwiązania komunikacyjne oprócz szerokiego asfaltu dla tysięcy samochodów są po prostu ograniczeni umysłowo.

G
Gość
26 kwietnia, 11:51, xyzyz:

Super. Powoli te wszystkie nitki i pojedyńcze inwestycje utworzą spójną sieć tras rowerowych w ścisłym centrum.

26 kwietnia, 13:08, Gość:

Super, tylko jeszcze powiedz, którędy pojadą karetki i straż pożarna. Koło mnie na stojakach roweru miejskiego stroi co rano (godz. 10) 15 do 20 rowerów. To po co te ścieżki skoro rowery i tak stoją?

26 kwietnia, 14:51, xyzyz:

Trzeba lat i zdecydowanych działań ograniczających ruch aut w centrum aby ludzie ruszyli na rowery a nie pchali się wszędzie autem. Taka prawda, centrum powinno być dla służb, śmieciarek, dostawców nitka na nowy dwór, nitka na grabiszyn, nitka przez popowice, jagodno - to wszystko już istnieje lub się buduje. Uzupełnienia wymaga np. nitka przez trójkąt aby spiąć pułaskiego z krakowską przez komuny/kościuszki ddr'em/pasem i ew. dalej na księże już przy remoncie opolskiej no i pomorska - ale tutaj już remont się szykuje.

26 kwietnia, 16:41, Gość:

Ty, jesteś taki głupi, czy za takie wpisy ci płacą? Społeczeństwo się starzeje. Staruszkowie nie będą śmigać na rowerach na chemioterapię, czy koronografię. ( licz się z tym , że kiedyś do nich dołączysz). "Rowerowe" miasto nie jest dla starzejącej się populacji. Nie jest też dla młodych. Pewnie jesteś na utrzymaniu rodziców, więc nie rozumiesz. Wyjaśnię. W normalnym społeczeństwie , ludzie pracują na swoje utrzymanie, zakładają rodziny, wychowują dzieci. Aby , pracować, mieszkać, odwozić dzieci do żłobka, przedszkola, szkoły potrzeba dróg i wielopasmowych arterii komunikacyjnych . O rozwoju miasta decyduje zawsze i wszędzie możliwość przemieszczania się na różne sposoby. Własnym samochodem, tramwajem , metrem itd. itp. oraz niekiedy rowerem. To co robi obecna władza, jest przestępstwem polegającym na niszczeniu XIX wiecznej infrastruktury komunikacyjne, na rzecz jakiejś rowerowo-lewackiej ideologii. Tak jak kiedyś ludzi miała uszczęśliwić ideologia marxizmu-leninizmu, tak teraz ma ich uszczęśliwić idea pseudoekologii i pe/da/ło/wa/nia

26 kwietnia, 17:24, xyzyz:

Wejdź na youtube i popatrz na holendrów czy jak wspomniano wcześniej duńczyków bzikających na rowerkach, zobacz jaki przekrój społeczeństwa używa tego środka komunikacji, nie tylko młodzi mieszkający z rodzicami, ale również seniorzy czy biznesmeni śpieszący się do korpo :)

Nie jesteś w stanie zrobić wielopasmowych arterii w ścisłym centrum - magicznie centrum się nie rozrośnie tak jak przedmieście i nowe budynki mieszkalne które wyrastają jak grzyby po deszczu, ruch samochodowy w ścisłym centrum należy ograniczyć i priorytetyzować komunikacje miejską aby tramwaje/autobusy nie stały w korkach.

A rower którym jesteś w stanie dojechać z takiego np. nowego dworu w 10-15minut po DDR'rze bezkolizyjnym wzdłuż nitki tramwajowej to idealny środek transportu - jeszcze żeby społeczeństwo oduczyło się złodziejstwa i dewastacji to byłoby dobrze.

27 kwietnia, 7:19, Gość:

Polecasz pacjentom onkologicznym pe/da/ło/wa/nie z Nowego Dworu, do klinik na ul. Pasteura? A, może 60-latkom dojazd rowerkiem do pracy na ul. Opolską lub dalej, zimą i jesienią . Za kilkadziesiąt lat ( a może wcześniej ), będziesz starym popierdółką marzącą o podwózce do proktologa. Wtedy trzeba będzie wsadzić cię na rowerek.

27 kwietnia, 8:36, Gość:

Osoby które wymieniłeś potrzebują auta czy taxi i mogą zapomnieć o używaniu innego środku transportu. Tyle, że korki tworzą osoby otyłe, leniwe w sile wieku i przemieszczające się autem na dystansach pieszych a nie pacjenci onkologiczni !!!!

Wiesz to grubasie z własnego doświadczenia, czy twojej starej?

G
Gość
27 kwietnia, 9:49, Gość:

Moi mili miłośnicy rowerów, nie porównujcie Polski do Holandii. Polska to 38 mln ludzi, Holandia to 17,7 mln. Polska to 312500 km kwadratowych powierzchni, Holandia to 42500 km kwadratowych powierzchni. Tam po prostu, po odliczeniu powierzchni kanałów i pól nie przejedzie się niczym innym jak rowerem.

Tu bardziej chodzi o zagęszczenie ludności w miastach a to jest podobne na całym świecie. Taka Holandia = powolny ruch rowerowy, mały smog. Taki Kijów = powolny ruch samochodowy, duży smog.

G
Gość
27 kwietnia, 10:23, Ada:

Ścieżki rowerowe powinny być prowadzone bocznymi ulicami ,aby nie zwiększać korków przez zwężenie i tak wąskich jezdni, W tym miejscu jest ścieżka rowerowa na Promenadzie po co powielać ? Zwężenie Sądowej to większe zagęszczenie spalin w tym miejscu .Podobno Wrocław walczy ze smogiem

Żadne zwężenie, to ten szmatlawiec tak napuszcza ludzi na siebie.

A
Ada

Ścieżki rowerowe powinny być prowadzone bocznymi ulicami ,aby nie zwiększać korków przez zwężenie i tak wąskich jezdni, W tym miejscu jest ścieżka rowerowa na Promenadzie po co powielać ? Zwężenie Sądowej to większe zagęszczenie spalin w tym miejscu .Podobno Wrocław walczy ze smogiem

G
Gość

Moi mili miłośnicy rowerów, nie porównujcie Polski do Holandii. Polska to 38 mln ludzi, Holandia to 17,7 mln. Polska to 312500 km kwadratowych powierzchni, Holandia to 42500 km kwadratowych powierzchni. Tam po prostu, po odliczeniu powierzchni kanałów i pól nie przejedzie się niczym innym jak rowerem.

G
Gość
26 kwietnia, 22:36, Handlowej:

Zamiast robić szerokie ulice to zwężają. Rowery są dobre na jazdę poza miastem. Kto normalny jeździ rowerem do pracy czy załatwia jakieś biznesowe sprawy?

27 kwietnia, 8:39, Gość:

Niedługo coraz więcej ludzi "normalnych" będzie do pracy po prostu chodziło pieszo po tym, jak ogarnie że otyłość ich wykończy. Siedzenie w bloku, aucie i biurze do tego prowadzi.

Dlatego wygania się ludzi do pracy zdalnej żeby nie siedzieli w samochodach tylko na rowerze.

G
Gość
26 kwietnia, 22:36, Handlowej:

Zamiast robić szerokie ulice to zwężają. Rowery są dobre na jazdę poza miastem. Kto normalny jeździ rowerem do pracy czy załatwia jakieś biznesowe sprawy?

Niedługo coraz więcej ludzi "normalnych" będzie do pracy po prostu chodziło pieszo po tym, jak ogarnie że otyłość ich wykończy. Siedzenie w bloku, aucie i biurze do tego prowadzi.

G
Gość
26 kwietnia, 11:51, xyzyz:

Super. Powoli te wszystkie nitki i pojedyńcze inwestycje utworzą spójną sieć tras rowerowych w ścisłym centrum.

26 kwietnia, 13:08, Gość:

Super, tylko jeszcze powiedz, którędy pojadą karetki i straż pożarna. Koło mnie na stojakach roweru miejskiego stroi co rano (godz. 10) 15 do 20 rowerów. To po co te ścieżki skoro rowery i tak stoją?

26 kwietnia, 14:51, xyzyz:

Trzeba lat i zdecydowanych działań ograniczających ruch aut w centrum aby ludzie ruszyli na rowery a nie pchali się wszędzie autem. Taka prawda, centrum powinno być dla służb, śmieciarek, dostawców nitka na nowy dwór, nitka na grabiszyn, nitka przez popowice, jagodno - to wszystko już istnieje lub się buduje. Uzupełnienia wymaga np. nitka przez trójkąt aby spiąć pułaskiego z krakowską przez komuny/kościuszki ddr'em/pasem i ew. dalej na księże już przy remoncie opolskiej no i pomorska - ale tutaj już remont się szykuje.

26 kwietnia, 16:41, Gość:

Ty, jesteś taki głupi, czy za takie wpisy ci płacą? Społeczeństwo się starzeje. Staruszkowie nie będą śmigać na rowerach na chemioterapię, czy koronografię. ( licz się z tym , że kiedyś do nich dołączysz). "Rowerowe" miasto nie jest dla starzejącej się populacji. Nie jest też dla młodych. Pewnie jesteś na utrzymaniu rodziców, więc nie rozumiesz. Wyjaśnię. W normalnym społeczeństwie , ludzie pracują na swoje utrzymanie, zakładają rodziny, wychowują dzieci. Aby , pracować, mieszkać, odwozić dzieci do żłobka, przedszkola, szkoły potrzeba dróg i wielopasmowych arterii komunikacyjnych . O rozwoju miasta decyduje zawsze i wszędzie możliwość przemieszczania się na różne sposoby. Własnym samochodem, tramwajem , metrem itd. itp. oraz niekiedy rowerem. To co robi obecna władza, jest przestępstwem polegającym na niszczeniu XIX wiecznej infrastruktury komunikacyjne, na rzecz jakiejś rowerowo-lewackiej ideologii. Tak jak kiedyś ludzi miała uszczęśliwić ideologia marxizmu-leninizmu, tak teraz ma ich uszczęśliwić idea pseudoekologii i pe/da/ło/wa/nia

26 kwietnia, 17:24, xyzyz:

Wejdź na youtube i popatrz na holendrów czy jak wspomniano wcześniej duńczyków bzikających na rowerkach, zobacz jaki przekrój społeczeństwa używa tego środka komunikacji, nie tylko młodzi mieszkający z rodzicami, ale również seniorzy czy biznesmeni śpieszący się do korpo :)

Nie jesteś w stanie zrobić wielopasmowych arterii w ścisłym centrum - magicznie centrum się nie rozrośnie tak jak przedmieście i nowe budynki mieszkalne które wyrastają jak grzyby po deszczu, ruch samochodowy w ścisłym centrum należy ograniczyć i priorytetyzować komunikacje miejską aby tramwaje/autobusy nie stały w korkach.

A rower którym jesteś w stanie dojechać z takiego np. nowego dworu w 10-15minut po DDR'rze bezkolizyjnym wzdłuż nitki tramwajowej to idealny środek transportu - jeszcze żeby społeczeństwo oduczyło się złodziejstwa i dewastacji to byłoby dobrze.

27 kwietnia, 7:19, Gość:

Polecasz pacjentom onkologicznym pe/da/ło/wa/nie z Nowego Dworu, do klinik na ul. Pasteura? A, może 60-latkom dojazd rowerkiem do pracy na ul. Opolską lub dalej, zimą i jesienią . Za kilkadziesiąt lat ( a może wcześniej ), będziesz starym popierdółką marzącą o podwózce do proktologa. Wtedy trzeba będzie wsadzić cię na rowerek.

Osoby które wymieniłeś potrzebują auta czy taxi i mogą zapomnieć o używaniu innego środku transportu. Tyle, że korki tworzą osoby otyłe, leniwe w sile wieku i przemieszczające się autem na dystansach pieszych a nie pacjenci onkologiczni !!!!

Dodaj ogłoszenie