Pasażerowie pytają: Jak jeździć komunikacją miejską w czasie remontów?

Marcin Moneta
Janusz Wójtowicz
- Za co płacimy korzystając z wrocławskich autobusów i tramwajów? - pytają czytelnicy Gazety Wrocławskiej. Skarżą się, że nowe remonty uniemożliwiają im codzienne dojazdy do centrum i pytają, czy nie można było inaczej zorganizować tras zastępczych.

Chodzi m.in. o szybki tramwaj 33 Plus, który wraz z rozpoczęciem remontu Podwala przestał być szybki. Wozy w szczycie kursują zaledwie co 12 minut, a w tramwaju jest tłoczno.

Magistrat tłumaczy, że musiał ograniczyć częstotliwość kursów, bo inaczej tramwaje (po zmianie tras w związku z remontem Podwala) stanęłyby w wielkim korku na ul. Kazimierza Wielkiego.

Z kolei wg nich nie można było zmienić trasy samego 33 Plus. - Skierowanie tramwajów linii 33 Plus na inną trasę objazdową celem utrzymania częstotliwości kursowania wiązałoby się z koniecznością pominięcia ścisłego centrum miasta tj. przejazd przez ulicę Dubois i pl. Bema z pominięciem ul. Kazimierza Wielkiego i pl. Dominikańskiego co spowodowałoby bardzo duże utrudnienia z dojazdem pasażerów od strony Pilczyc i Osiedla Kosmonautów do centrum miasta - tłumaczy Julia Wach z magistratu.

Co w sytuacji, kiedy pasażer ma wykupioną kartę miejską na dwie linie, ale żadną nie może dojechać do celu? Taka sytuacja spotkała naszą czytelniczkę:

Witam!
Mieszkam przy ul. Daszyńskiego, a pracuję przy ul. Gepperta. Dotychczas do pracy mogłam dojechać z dwóch stron - linią nr 6 od Grodzkiej i linią nr 23 od pl. Dominikańskiego.
Wysiadałam na Kazimierza Wielkiego przystanek "Rynek". Do dzisiaj pozostał mi dojazd tylko linią 23, wysiadałam przed skrętem w ul. Św. Mikołaja i pół przystanku musiałam dojść.
Urbancard mam na linie 6 i 23. Wczoraj przeczytałam w "Gazecie Wrocławskiej" o remoncie skrzyżowania Grodzka - Nowy Świat - Most Pomorski i kolejnej zmianie tras tramwajów.
I tu rodzi się moje pytanie: "Czym mam dojechać do pracy na moją Urbancard?". Odpowiedź jest prosta: Niczym! Czy linia nr 23 nie może wrócić na swoją "normalną" trasę? Wtedy miałabym chociaż jeden tramwaj, którym mogę dojechać do pracy.
Myślę, że takich pasażerów jak ja jest więcej. A czemu miała służyć dotychczasowa zmiana trasy linii 23 (przez Drobnera zamiast pl. Bema), a teraz jeszcze lepsza - przez Mosty Mieszczańskie - nie mam zielonego pojęcia, tym bardziej że linię 6 "puszczono" (nie wiadomo po co przez pl. Dominikański). Nie wiem kto ustala trasy tramwajów, ale z tych zmian wynika, że na pewno nie osoba korzystająca z komunikacji miejskiej.

Miasto tłumaczy, że w związku z remontem pasażerowie tramwajów, których trasy się zmieniły, mogą korzystać także z innych połączeń:

- posiadając bilet na linię 23 można podróżować wszystkimi tramwajami i autobusami na obecnej trasie przejazdu oraz na trasie stałej tj. w przypadku Czytelniczki możliwa jest podróż tramwajem linii 6 i 11 z ulicy Daszyńskiego do placu Dominikańskiego z przesiadką na linie tramwajowe 3, 10 i 33PLUS do przystanku "Rynek".

- natomiast w kierunku powrotnym posiadając bilet na linię 6 i 23, Czytelniczka może podróżować wszystkimi liniami tramwajowymi na trasie Rynek - Galeria Dominikańska z możliwością przesiadki na placu Dominikańskim na linię 11 lub przy skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego i Szewskiej na tramwaje linii 6.

- W związku z remontem ulicy Podwale, tramwaje linii 23 kursują objazdem przez most Mieszczański i ulicę Dubois uwagi na konieczność utrzymania przepustowości na skrzyżowaniu ulicy Kazimierza Wielkiego i Widok dla komunikacji tramwajowej (obecnie dodatkowo kursują 3 linie tramwajowe z powodu tego remontu) - wyjaśnia Julia Wach.

Remont Podwala potrwa do końca roku. Remont torowiska na Pomorskiej z Grodzką potrwa do końca listopada.

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja

jw.

h
hellypton

to wejdźcie na stronę jakdojade.pl albo skorzystajcie z aplikacji na smartfona.

E
Ewa

A ja się strasznie cieszę z tego remontu ponieważ więcej linii jeździ przez Dmowskiego. Szczególnie cieszy mnie 15, która jeździła tu od zawsze a dzięki tramwajom minus już nie jeździ. Mieszkam przy Dmowskiego i pracuję na Tarnogaju i zawsze do pracy miałam jeden tramwaj a teraz jeżdżę z przesiadkami, bo 15 jeździ przez Pomorską i nawet już na Tarnogaj nie dojeżdża.

Cieszy mnie też 6 dzięki której mogę jeździć (choć przez chwilę) na Kowale do rodziców.

g
gosc

A mieszkańcy wojnowa to mają najlepiej. W czasie porannego szczytu autobus linii 115 zamiast 20 min jedzie 60 do grunwaldzkiego. I za co tu płacić ..... ktoś mi powie

B
BIGPIT

I DO TEGO SŁUŻBOWYM Z KIEROWCĄ

k
kk

dokladnie wesola wycieczka

m
mua

Fajnie mają też ludzie dojeżdżający z Osobowic. Na czas remontu tramwaj 14 wyjeżdża z Osobowic, jedzie przez Grabiszyńską do zajezdni Orla i po zmianie numeru na 24 wraca po trasie 14 na Osobowice. Dzięki temu można zapomnieć o dojeździe na Osobowice np. spod Arkad. Żeby było ciekawiej, na przystankach wiszą rozkłady z adnotacjami dla części weekendowych kursów: "kursuje co 8-12 min."

g
gość

"Nie wiem kto ustala trasy tramwajów, ale z tych zmian wynika, że na pewno nie osoba korzystająca z komunikacji miejskiej."

To pani nie wie ? Urzędnicy z Magistratu, którzy mieszkają poza Wrocławiem i dojeżdżają do pracy samochodem :)

j
ja

i tak najlepiej mają mieszkańcy Psiego Pola, z którego poprzenosili przystanki na Zakrzów. z wózkiem to ciężko się tam dostać bo wszystko rozkopane...

Dodaj ogłoszenie