Konferencja Made in Wroclaw dedykowana jest lokalnemu biznesowi, nauce, innowacjom i kreatywności.
O cyfryzacji czy digitalizacji słyszał już chyba każdy. To procesy, które dotyczy każdej sfery naszego życia zawodowego czy prywatnego. Nierozłącznie wiąże się z nimi sztuczna inteligencja (AI, ang. artificial intelligence), która dla biznesu jest niezwykłą szansą na dynamiczny rozwój, co wyraźnie widać wśród stawiających na innowacje wrocławskich firm.
- Działające w naszym mieście uczelnie wyższe, ośrodki badawczo-rozwojowe, instytucje otoczenia biznesu oraz przedsiębiorstwa realizujące nowatorskie projekty, wspólnie sprawiają, że Wrocław to świetne miejsce do rozwoju innowacji. Obecnie nierozerwalnie związana jest z nimi sztuczna inteligencja, o której będziemy rozmawiać na Made in Wroclaw 2021. To ważny temat, bo rozwój innowacji i biznesu w naszym mieście oznacza lepszą jakość życia jego mieszkańców - komentuje Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.
W trakcie Made in Wroclaw 2021 odbędzie się biznesowa konferencja, poświęcona wpływowi AI na różne aspekty funkcjonowania biznesu. Złożą się na nią cztery panele dyskusyjne poświęcone takim tematom jak: rola lidera i zarządzanie w dobie sztucznej inteligencji, e-commerce będący siłą współczesnych zakupów, rozwój branży MedTech napędzany przez AI oraz Smart City, czyli sztuczna inteligencja w mieście. W roli ekspertów wystąpią przedstawiciele innowacyjnych firm z miasta i regionu oraz eksperci związani ze środowiskiem akademickim, reprezentujący m.in. Collins Aerospace, 3M, SoftServe, SpyroSoft, UnityGroup, ABSL, ITCorner, ShareP.
- Tegoroczną edycję Made in Wroclaw postanowiliśmy poświęcić sztucznej inteligencji, ponieważ wyraźnie widzimy, że to jeden z kluczowych obszarów dla rozwoju firm z Wrocławia i regionu. Niedawno wydaliśmy raport „Sektor AI w aglomeracji wrocławskiej w roku 2021”, który pokazał, że to właśnie AI określa szanse i wyzwania dla biznesu na najbliższe lata. Będziemy o nich dyskutować w trakcie październikowej konferencji - opowiada Magdalena Okulowska, prezes Zarządu Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Konferencja biznesowa to jednak nie wszystko. Made in Wroclaw jest okazją do networkingu oraz poznania osób i instytucji, które na co dzień tworzą innowacje i napędzają rozwój Wrocławia. Made in Wrocław 2021 ma formułę hybrydową.
Konferencja stacjonarnie odbędzie się we Wrocławskim Centrum Kongresowym, jednak można wziąć w niej udział z dowolnego miejsca, gdyż wydarzenie będzie transmitowane online. Udział jest bezpłatny, ale wymagana jest rejestracja. Na konferencję w wersji online można zapisać się na
www.made-in-wroclaw.pl. Osoby, które to zrobią, będą miały szansę uzyskać przed konferencją wejściówkę na stacjonarne wydarzenie.
Organizatorami wydarzenia są miasto Wrocław i Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Poprzednie edycje
Pierwsza edycja Made in Wroclaw odbyła się w grudniu 2017 r. Składały się na nią konferencja biznesowa i targi prezentujące najciekawsze, najbardziej innowacyjne wrocławskie firmy i projekty - było ich aż 50. Zainteresowanie wydarzeniem było bardzo duże. W części konferencyjnej wzięło udział 500 osób, a w targach ponad 4000. Wszyscy uczestnicy mieli okazję wysłuchać wystąpień i dyskusji z udziałem 50 prelegentów i panelistów reprezentujących największe i najbardziej innowacyjne firmy np. Impel S.A., Techland, czy Brand 24.
Druga edycja - październik 2017 r. - przebiegała pod hasłem „Zobacz kto napędza Wrocław”. Bezpłatne targi przyciągnęły ponad 5000 uczestników, którzy mieli okazję zobaczyć m.in. produkty ponad 60 firm i start-upów działających w mieście. Na towarzyszącej targom konferencji, która zgromadziła ponad 700 osób, można było posłuchać wystąpień twórców innowacyjnych firm, takich jak Kruk, Saule Technologies, czy Archicom. Łącznie w trakcie konferencji wystąpiło 28 prelegentów i panelistów.
Trzecią edycję Made in Wroclaw zorganizowano w październiku 2019 r. Motywem części konferencyjnej była rewolucja biznesowa, która zmienia nie tylko oblicze wrocławskich firm, ale ma wpływ na cały świat. W trakcie targów, na których jak co roku można było poznać innowacje powstające we Wrocławiu padł rekord frekwencji! Wzięło w nich udział ponad 8 tysięcy osób.Mogli oni posłuchać wystąpień kilkudziesięciu panelistów i prelegentów (byli wśród nich m.in. przedstawiciele firm takich jak XTPL, HPE Global Business Center, BASF Polska, Selena FM, czy 3M) oraz poznać wrocławskich innowatorów i liderów z sektora Przemysłu 4.0.
Wyjątkowa, czwarta edycja Made in Wroclaw odbyła się w październiku 2020 r. Ze względu na pandemię koronawirusa wydarzenie miało formę wirtualną i trwało aż 3 dni! Nie zabrakło jednak ani konferencji, ani targów. Wzięło w nich udział 25 panelistów oraz 65 wystawców. Wszystko pod hasłem „Nie zwalniamy tempa” po to, by pokazać, że mimo pandemii wrocławski biznes nadal prężnie się rozwija. Wśród prelegentów byli przedstawiciele m.in.: 3M, 3M GSC Poland, Whirlpool Company Polska Sp. z o.o, SoDA, Schaeffler Global Services Europe, ITCorner, Industrias Alegre, JP Weber, Politechniki Wrocławskiej, Fanuc Polska, Global Logic i Proxi Group. Wirtualna formuła cieszyła się popularnością - zanotowano ponad 30 tys. odwiedzin online!
Piąta edycja Made in Wroclaw odbędzie się 20 października w formule hybrydowej pod hasłem „Driven by Intelligence”.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?